yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Pedl (177) napsal 03.05.2019 v 20:58

> spajda94
Když jedeš závěrečku s komisařem, tak musíš všechno naprosto vzorově, kdejaký detail, až roboticky, nelidsky Je to opruz ale netrvá to dlouho. Samozřejmě je to o lidech, ale komisaři si fakt potrpí na detaily. To co ti někdy instruktor jen tak zmíňí pod fousama, tak za to komisař vyhodí.

Kudry666 (0) napsal 29.04.2019 v 06:52

Problémy s dvojím řízením jsem poznal jenom při tlačení a vytahování z garáže na cvičišti. Jinak nebylo znát že jsou tam na žádném prvku. A pomalé části jsem si upravil sytičem, takže jsem nastavil sytič a
žádné s.aní s plynem (pak jsem to stejně dával i normálně s plynem)

Thulle (6) napsal 26.04.2019 v 14:20

Lidskej faktor, lidskej faktor, lidskej faktor. Musel jsem přestoupit do jiný motoškoly, protože jsem v půlce zjistil, že učitel je totální ocas, na motorce neumí, krátí hodiny a výuka probíhala stylem "tak si to tady zkoušej". Připlatil jsem si 4 tisíce a rozdíl byl nebe a peklo. Osobní přístup, analýza chyb, trpělivost, bezproblémová komunikace. Připlaťte si za ten moto-řidičák!

Bikeserker (10) napsal 25.04.2019 v 11:55

No, berou to pěkně z gruntu, tak by to mělo být. O trenažéru jsem nikdy neslyšel a lekci(e) ježdění s instruktorem jsme taky vynechali Jsem zvědav na další díly, jestli jsem je taky vynechal. Vlastně krom samostatného kroucení osmiček a slalomu nic moc. Málem ani provoz, ale jeden se nakonec těsně před zkouškou stihnul.

Pan_Kaja (0) napsal 25.04.2019 v 04:31

Já loni narazil v autoškole na jeden poměrně zásadní problém. Motorky jsou poslední dobou velmi populární a autoškola využila náporu zájemců. A i když některé už odmítala, stále tam bylo tolik účastníků, že nebyl pořádný prostor pro individuální výuku. Na cvičišti byly klidně dvě motorky na jednoho instruktora, který do toho zvládal administrativu nebo vysvětlování teorie dalším. Na jízdy bylo minimum času, stejně jako rychlé části. Většinu času jsem si sám kroužil osmičky a slalom... nemusím dodávat, že to není úplně optimální situace.

Czrapel (5) napsal 24.04.2019 v 14:09

Dělal jsem A2 v 18. V té době už jsem alespoň něco málo najezdil po polích a zapadlých okreskách na 125, takže základní ovládání motorky bez probému. Jízdy i zkoušku jsem jezdil na Yamaze 535 Virago, celé se zdvojeným řízením. Autoškola tuhle motorku kupovala dávno před těma dovednostníma jízdama, protože je dostatečně nízká pro holky. No nutno říct, že na jízdy mezi kuželama je to vážně hrozná motorka, ale všichni jsme to nakonec bez problému zvládli, inspektor asi trochu přimhouřil oči kvůli typu stroje, ale i tak bez problému. Není to nic těžkýho, resp. nic co by se nedalo vpohodě natrénovat.

pasamach (0) napsal 24.04.2019 v 08:04

Několik postřehů:
1) Určitě nejdřív cvičiště a nejdřív s druhým řízením
2) I na velký A je dobrý projít všechny skupiny s dvojím řízením od AM, A1, A2 a A pokud ten člověk nikdy na moto neseděl, práce se spojkou řazení, rovnováha
3) Druhý řídítka nevadí ani na 8, pokud jsou dobře udělaný a usazený
4) Trenažér od Hondy určitě před vlastním výjezdem do provozu, hlavně kvůli naučení se pohledu, zrcátka, blinkry, otáčení hlavy ...
5) Dvojitý řízení je v provozu docela zbytečný, pokud ten člověk už opravdu umí ovládat stroj z cvičiště.

Slavek-moto (16) napsal 23.04.2019 v 23:54+1

Co se toho kropeni týká, to je takový pražský folkloreček. Kropí se snad už od března do října, zřejmě proto, že se za to víc zaplatí z městské pokladny a o to jde především!

mRKEF (88) napsal 23.04.2019 v 21:35

Asi záleží na konkrétní situaci, ale kolo v blokaci je dle mě méně stabilní než stále se odvalujici kolo. Navíc třeba taková er6 opravdu výborně brzdí motorem. Takže jen povolení plynu ve vyšších otáčkách a ostrá brzda předkem snadno blokuje zadní kolo

hanes (3) napsal 23.04.2019 v 21:02

Samozřejmě, že zadek je nadlehčovaný, ale určitě to zabrzdí na kratší vzdálenosti a motocykl je na brzdách stabilnější.

mRKEF (88) napsal 23.04.2019 v 20:51

Musím říct, že souhlasím a taky jsem se divil, že nejdřív provoz a pak polygon. Taky bych čekal nejdřív pilovani základních manévrů apod.

Já si zkoušel o víkendu na er6 nějaké pomalé manévry a ostré brzdy. Bez ABS. Nutno říci, že někdy jsem se vešel do 12m velmi pohodlně ale výsledek bez ABS nebyl úplně stabilní. A celkem snadno se logicky blokuje zadní kolo. Osobně si myslím, že ze požadavek brzdit oběma brzdami je skoro zbytečný. Při opravdu ostré brzde, je zadek v minimální adhezi. A i minimální zadní brzda znamená blokaci.

hanes (3) napsal 23.04.2019 v 19:59+3

Nevím proč píšete, že tento postup je správně a je super. Já mám třeba řídítka sundavací. První jízdu nemám žádný trenažer (pocit z motocyklu žádný i sebelepší trenažer nenaučí), ale rovnou s dvojím řízením na cvičišti bez provozu!!! Od druhé jízdy jsou řídítka sundané a nacvičujeme pomalé, až to žadatel zvládá, tak rychlé prvky a po zvládnutí nemám strach žadatele pustit samostatně do provozu. Většinou jedeme ven od čtvrté dvouhodinovky. Jsou žadatelé, co jedou ven už na třetí a jsou i případy, kdy si člověk musí dokoupit jízdy, protože mu to moc nejde(loňský rok z cca 80 žadatelů jen jeden). S motocykly vybavené systémem ABS naprosto souhlasím. Od doby s ABS nebyl při brzdném manévru žádný pád a jde to vcelku rychle naučit. Spoustu lidí je překvapeno, jak hodně se dá přední brzda stlačit než ABS zasáhne. Zrovna tuto sobotu jsem měl doplňovací zkoušku z A2 na A a žadatel mi překvapeně řekl, že předek používal tak z 20 procent proti tomu, co si se mnou vyzkoušel.
Takže ze mne - ABS ano, druhé řízení BRRR, a trenažer vůbec, radši hned moto.
P.S. : pro rejpaly - povinné prvky trénujeme na správnou rychlost podle mého zakoupeného radaru. Žádné hlášky, které slyším z jiných autoškol typu stačí když to projedeš na dvojku. To opravdu NE - dokud nemáme správnou rychlost naměřenou, tak trénujeme pořád dokola.

Řidičákům Zdar a motorkám obzvlášť.

1scooter (6) napsal 23.04.2019 v 19:53

Mám to podobně, jsem defenzivní řidič na všem. Také jsem měl problém s rychlostí nájezdu ke kuželům 50km/h. Ze všeho se nechá udělat věda a všechno se nechá zdůvodnit, jak víme. Na zkoušky jsme šli 4, všichni zralejšího věku, s letitou praxí nejen v autech. Myslím, že i pan komisař pochopil, že už jsme "vybláznění". Pravda je, že když jsem přišel na první jízdy a viděl ježdění na cvičáku, zvažoval jsem, jestli mám vůbec zůstat. A to jsem něco nalítal na moto, v autech i v letadlech. Ale instruktor mě vzal pod křídlo a dál současně mluvil do interkomu a se mnou. Tak jsem zůstal a za měsíc to bylo "doma".

mRKEF (88) napsal 23.04.2019 v 18:37+1

Asi žák tak nějak bude ve zlovůli a nevůli komisaře. Rozumný člověk promine nějaký přešlap, když vidí, že jinak je to schopný řidič. Bohužel i stres u zkoušky udělá svoje. Já jsem třeba člověk, který je před zkouškami všeho druhu poměrně nervozní. Autoškola, maturita, Vš, ... vždy jsem z toho byl dost na prášky :D.

Navíc teď to beru z pohledu člověka, který už má na motorkách najezděno skoro 20 let od Simsona po větší kalibry. A i tak vidím, že to není triviální. Pro naprosté začátečníky to musí být celkem dřina. Už jen naučit se "poslepu" synchronizovat brzdy, spojku, ... chce trochu umu. Ale jako jo, asi je dobře trochu dát těm lidem průpravu. Dřív se končilo na Jawě 350 / MZ 250. Dneska i 125 ccm jede celkem podobně.

Pořád ale podle mě hraje prim to, co má kdo v palici. Já jsem obecně člověk opatrný a i když mě nechal třeba známý projet na Banditu v době kdy jsem jezdil max na Simsonu, jel jsem opatrně a nedovolil si moc riskovat. Hlava vylízaná bude pořád vylízaná a bude se chovat jako ocas .

dave-lister (45) napsal 23.04.2019 v 16:11

Asi dobrá autoškola. S tím co jsem zažil v autoškole já se to vůbec nedá srovnávat. Vůbec si nedovedu představit co bych tam dělal kdybych vůbec neuměl jezdit na motorce. Žádná teorie, žádný vysvětlování, žádný interkom. Pouze poklepání na rameno pro změnu směru jízdy a poklepání do přilby když něco bylo špatně.

Baldric (52) napsal 23.04.2019 v 15:42

mRKEF: rekl bych, ze zalezi na komisari i na tom, co o tobe komisarovi rekne instruktor. Me poslal opakovat rychly slalom a krizove brzdeni se slovy, ze si nemysli, ze jsem jel 50. Nicmene me nevyhodil. Osmicku taky nehodnotil uplne stoprocentne prisne. Kdyz jsi o trochu prejel hranici toho obdelniku a nebylo to uplne o moc, tak to nechal byt.
Behem nasi zkousky nas nechal vsechny jednu nebo dve veci zopakovat, ale nevyhodil na tom nikoho. Na druhou stranu nikdo neshodil kuzel, ani nedal nohu na zem.
Nicmene tahle technicka cast je pro lidi, kteri na motorce zatim nejezdili, dost tezka.

deluxa (347) napsal 23.04.2019 v 15:27

hmm celkom ma prekvapuje ze ich tam neucia aj poriadne sa obuvat nie len obliekat. Tie topanky co tam ma na fotkach tak v tom by som nesadol na motorku aj keby ma tam na mieste rozkrajali a ukamenovali. Vie mi niekto vysvetlit preco sa na obuv kladu mensie naroky alebo sa to berie benevolentnejsie v autoskolach ako napriklad na ruky? Je to vlastne kazdeho vec okrem helmy co si na seba vezme ale aj tak by som im to tam vtlkal do hlav denno denne a hned by som ho aj nazorne vyskolil co sa moze vsetko stat. Garantujem ze na druhy den by tam maj jazdecku moto obuv ako lusk. Vlastne to ako ludia premyslaju, to je aj moj pripad z hokeja. Obcas chodim amatersky hravat a plno tipkov ignoruje casti vystroje, plexi stit na oci popripade mriezky na prilbu. Stacil jeden "incident" s odrazenym pukom do drzky aby to videli na vlastne oci a dalsi zapas uz mal kazdy chranice a plexiskla

1scooter (6) napsal 23.04.2019 v 15:07

Všechno je v lidech. V 15 řidičák na pionýra, pak osobák a náklaďák na vojně. Kromě tedy "D" a "A" vše. Velké "A" jsem dělal loni, v 60 letech. Autoškola Novák, za 8-mičku! Instruktor motorkář, výborný člověk, pedagog i psycholog, pan L. Červinka. Po chvíli na 125 mi naordinoval ER6, všechno sólo. Ten cvičák není až taková brnkačka. Kroužil jsem a kroužil. Když viděl, že už mě to moc nebere, jeli jsme "za odměnu" ven. Měl jsem z toho dost vítr, ale věřil jsem instruktorovi, že to zmáknu. Testy, pak cvičák a na konec provoz město a mimo město. Hlavně díky Luďkově škole, bez ztráty kytičky. Často a rád si na něj vzpomenu.

Matheo_ (27) napsal 23.04.2019 v 14:54+1

mRKEV: no, ja uprimne z toho polygonu mel vitr nejvetsi (par zkousek jsem videl a lidi si slapli a ahoj). Ale co si budeme rikat, zalezi na komisari ostatne jako ve vsem. Ja polygon zajel dobre, co se tyka najezdovych rychlosti, byl jsem vystresovany, tak jsem je prepalil o celkem dost a ono to slo kupodivu lip. Ta pomala sekce je ale jak jsi psal nejtezsi(jezdil jsem to na kawe). Kazdopadne az se mi konecne vrati masina ze servisu, tak se tam pojedu na ni zase rozhybat a parkrat si to dam, ono to vubec po zime neuskodi

mRKEF (88) napsal 23.04.2019 v 13:54+1

Zrovna nedávno jsem si zkusmo byl zajezdit na parkovišti, kde má autoškola rozestavěné kužely na jízdy zručnosti. Jezdil jsem na CRF250L, takže řekněme motorka poměrně dobrá a obratná na manévrování. A nutno říci, že některé zkoušky asi nejsou úplně triviální. Ještě si to chci zkusit na Kawě ER6, která více odpovídá asi většině strojů v autoškolách na řp velké A.

S velkou mašinou vidím jako nejtěžší asi manévrování v nízkých rychlostech. Navíc ten stres z komisaře, zkoušky ...

Taky by mne zajímalo, jak moc striktně se ty zkoušky hodnotí. Jedno šlápnutí a konec? Neprospěl? Či je tam nějaká benevolence.

Rád si přečtu názory lidí, co dělali papíry podle nových pravidel ...

Duranga (131) napsal 23.04.2019 v 13:30

> spajda94

Na jednu stranu je opruz opakovat zkoušku, na druhou sis to zapamatoval Člověk může dostat vosu do oka i v nízké rychlosti a je vymalováno.

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p6-1-h

Řidič je povinen (...) chránit si za jízdy (na motocyklu nebo mopedu) zrak vhodným způsobem, například brýlemi nebo štítem, pokud tím není snížena bezpečnost jízdy, například za deště nebo sněžení.

spajda94 (1) napsal 23.04.2019 v 13:06+1

Nemohl jsem si nevšimnout, že jak žák tak i učitel mají otevřené plexi a to za "pěkného" počasí, kdy tedy nehrozí mlžení. Jde mi o to, že když jsem si dělal zkoušky na motorku po prvé ( 8 let nazpátek na 125ccm) tak jsem byl od závěrečné zkoušky právě kvůli tomuto vyhozen. Zajímala by mě tedy pravda. Protože po mé závěrečné jízdě, která i podle slov zkoušejícího byla v pořádku mi bylo řečeno: " To máme ale dneska hezké počasí že?!" A hned následovně dodáno, že se uvidíme o týden později, protože tím, že jsem měl plexi pootevřené tak jsem riskoval to, že by mi nějáký prach a nebo hmyz mohl vlétnout pod helmu a ohrožoval jsem tím život komisaře. Když jsem se snažil hájit tím, že plexi jsem měl pootevřený abych slyšel jeho pokyny, tak jsem si měl vzít pod helmu nějáké jiné brýle, které by chránily můj zrak.
Děkuji za Váš nazor.

sramis (95) napsal 23.04.2019 v 11:47

Moje autoskola byla pres znameho, rychla a levna. Spoustu jsem se toho naucil sam v provozu. Neni to nejlepsi... Ale zatim jsem furt tady. Kdybych to sel znovu, asi bych uvital neco jako v tom clanku.

Massakra (20) napsal 23.04.2019 v 11:38

Ano , řidítka dvoje ho typu jsou stejná , dnes již je plno značek na výběr já také dělal na ( JAWA 350/634 ). A na závěrečných zkouškách neseděl za mnou inspektor nýbrž ( uniformovaný policista ). Děláno C ve škole to znamená A * B * T * C. Vše na jeden zátah.

Baldric (52) napsal 23.04.2019 v 11:30

Ja jsem teorii delat nemusel. Ale zas mam pres 20 let ridicak na auto. Asi to je na uvazeni autoskoly.

jets (521) napsal 23.04.2019 v 10:19

nostalgisky vzpomínám... ale před 30 lety to vypadalo úplně jinak .
Zajímala by mě jedna věc, je dnes povinnost nějaké minimální účasti na teoretické přípravě? Je opravdu pravda, že staší odjezdit jízdy a složit zkoušky nebo ne?
Díky za odpověď.
Jinak já měl papíry na malou motorku od 15 let a když jsem dělal předvojenské C i s velkou motorkou, tak jsem se fakt těšil že se konečně svezu na našem idolu Jawa 350/634. Dostal jsem se k tomu až na závěrečné jízdy. Fakt jsem byl natěšený. Konečně dojel žák co byl přede mnou, zastavil, učitel spadnul z motorky, protože byl totálně na mol, dal mi do ruky helmu a řekl: zanes to do kanceláře, udělal jsi to. Tak zase nic, papíry na velkou motorku jsem získal a nikdy na ní neseděl .

PlusOne (24) napsal 23.04.2019 v 09:43

Článek pěknej, jako bych se vrátil o tři roky zpět... Dělal jsem autoškolu na FZ6, autoškola měla jedinou motorku pro nácvik velkého A, takže s druhými řídítky - a jde to, i ten tyjátr na cvičišti.

JoskaH (443) napsal 23.04.2019 v 08:57+1

Abs na silnici ano, ale pro nácvik ostrého brzdění ?
Když jsem kdysi v autoskole nacvicoval brzdění, dostal jsem motorku s velkými padáky a kolečky na koncích, instruktor řekl Rozjed se tak na 50 a až budeš na tom pruhu, kde jsem vysypal písek, brzdi přední co nejostreji, ale nepadej!




TOPlist