husqvarna_svartpilen_801_2




Dvakrát TOP 5 nejkrutějších brzdných bodů světových okruhů MotoGP a WSBK!

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
opic26 (457) napsal 16.03.2019 v 22:14

Ok, uznavám, spletl jsem se. Nečekal jsem že bude tlak v systému auta několikanásobně vyšší a že hydraulika brzd motorky pracuje s tím, co umí stojanová pumpa na kolo(vzduch). 150 psi - cca operační tlak u motorky při vysoké zátěži, tj.10bar a něco.
..sypu si popel nahlavu

Destroyer (237) napsal 15.03.2019 v 09:04

Chcel by som ukončiť dohady o správnosti údaju tlaku v brzdovom systéme. Vaše pochybnosti sú nezmysel.
Na aute je bežný prevádzkový tlak brzdového systému 10-25 bar pričom 30-40 bar je možné dosiahnuť pri agresívnej jazde.Nedá sa porovnávať auto s posilovačom kde brzdím nohou a iným pomerom pumpy a piestika brzdy s motorkou kde sa brzdí rukou! Sila na brzdovom pedáli je rádovo medzi 20-50kg.
Áno, na aute sa dá dosiahnuť aj 160bar v systéme, ale to jedine s poriadnym zaprením sa do sedačky, rozhodne to nezvládne 48kg blondínka.
Na motorke sa bavíme o rádovo nižších tlakoch, nieje dôvod pochybovať o hodnotách uvedených v tomto článku. NIE - niesú to hodnoty uvedené v Pa, v automotive sa používa bar.

Medvidek1 (24) napsal 14.03.2019 v 18:17-1

A tenhle brzdový systém znáte?
3 brzdiče po 4 pístkách vzadu, přičemž jeden se ovládá malíčkem+ prsteníkem pod spojkovou páčkou a dva má Martin zapojený na nohu.

afro-r1 (513) napsal 14.03.2019 v 16:40+1

Rotujici hmotnost ma velky vliv na brzdeni. Kdyz vymenim magnesiove rafky za hlinikove, je to vzdy o zvykani si na pocitove mnohem tupejsi brzdy.
U MGP delaji nejvetsi rozdil pneumatiky. Vetsina nahradniku z WSBK se mentalne prala s faktem, ze musi drzet plne brzdy az do vrcholu zatacky, jinak nezatoci.

matuS (26) napsal 14.03.2019 v 15:52

super clanok

Robinsson (-13) napsal 14.03.2019 v 15:31+1

a taky v pořizovacích a provozních nákladech bude ten rozdíl také dost extrémní

KUBULA (18) napsal 14.03.2019 v 14:56+1

Pěkný článek . Jen připojím nějaký poznatek do diskuze - Karbonové brzdy nejsou jen o brzdném účinku ale také o hmotnosti rotujících hmot a o stabilitě brzdného účinku (dávkovatelnosti - jak se tu někdy píše). Tlaky mají v Brembu asi správně. Co se týče rychlosti v zatáčkách - v brzdění od WSBK velký rozdíl není, v trakci na výjezdech moc taky ne a s jednotnou trakcí se síly při nejmenším srovnaly, MotoGp vyhrává v pneumatikách a a podvozku ve středu zatáčky (mají monstrózní grip). Pro mne je rozdíl 0,1s na zatáčku rozdíl třídy, což v podstatě koresponduje. (je to podobné jako Moto2, Moto3, WRC, WRC2, vždy je to titěrný rozdíl a přitom rozdíly v maximálkách a výkonech jsou na pohled extrémní).

No32 (0) napsal 14.03.2019 v 14:38

Tak to je nářez

yamaha99 (1119) napsal 14.03.2019 v 14:28

Pekny a zajimavy cteni ... no pokud se vezme vyber brzd wsbk a gp tak kde je takovej rozdil v gp, kdyz by tam ted napr. Alvaro pojel se superbikem treba 8 jezdcu a to same Rea, kteri maji uplne jinou techniku co se tyce brzd, ale i motoru a vykon/váha... vzdyt o tolik lepsi ten karbonovy kotouc byt nemuze, kdyz wsbk ztraci nejakou desetinku na zatacce a zbytek treba vyjezdem a to je zase o vykonu... kdyz vezmeme ze ma sbk ocelove kotouce a musi ubrzdit vetsi vahu stroje a ztrati tim napr. jednu desetinu na zatacku a s koruhem jako je brno je to na 15 zatackach 1,5 s...

Kamikadze-Ace (3371) napsal 14.03.2019 v 13:40

Mugello je medium ... to mě překvapilo:)

Článek super

chesterfield (72) napsal 14.03.2019 v 13:39

perfekt clanek vic takovych

opic26 (457) napsal 14.03.2019 v 13:08

JardaMJawajizda má recht . Údaje v článku jsou v MPa. Bar jak bar, voda či kapalina. Zadek Tripla foukám na 2,7 a galusky na silničním kole na 8, a to bych byl pomalu na stejných tlacich jako kluci v MotoGP na brzdách.
https://saopovrch.wordpress.com/servis-a-opravy/hydraulicke-brzdy/

V každém případě skvělý článek o technice. Diky

D-fens (0) napsal 14.03.2019 v 12:21

Perfektní

zdenyrr (732) napsal 14.03.2019 v 12:16

JardaM: 150 bar je tlak přibližně 150 kg na cm2. Taky si myslím že hodnoty v článku jsou správně.
Jinak díky za takové články

Sharkjd (343) napsal 14.03.2019 v 11:54

Super článek

Honzis (44) napsal 14.03.2019 v 11:48

JardaMJawajizda: To jsou údaje Bremba, takže jestli jsou o řád jinde, můžou za to Italové Ale nemyslím si...

papiboy (1260) napsal 14.03.2019 v 11:44

Super článok "zo zákulisia", hlavne to porovnanie SBK-MotoGP.

Paulo , pridám trochu sarkazmu:

V dobách bubnových brzd závodnici ovládali motocykle sami.
Modliť sa musia tí dnešní, aby im neselhali elektronické fičury...

Ale klobúk dole pred závodníkmi a výrobcami všetkých čias, vďaka nim máme dnes aj pomerne slušné sériové mašinky.

Paulo (2561) napsal 14.03.2019 v 10:52

super článek A teď si představte, jak se modlili závodníci v dobách bubnových brzd.

CR500 (142) napsal 14.03.2019 v 10:35

To teda cisla jsou to kouzelna...o to vic mi nejde do hlavy, jak v motoGP ti "kulturisti z dachau" dokazou bojovat s tim pretizenim + ridit + se pripravit na vysednuti do zatacky Letos musim poprve na vetsi okruh toto zkusit. Nebudu si hrat na hrdinu, ale v supermoto okruhu v Pisku prave brzdeni vs bodypositon fakt bojuju Jsou ty kratkodobe "G" sily z brzdeni z male rychlosti(z120 na 35) s i obyc sportovni moto podobne/vetsi ??

FiZzeR (362) napsal 14.03.2019 v 09:42

JardaMJawajizda (25) napsal 14.03.2019 v 09:34

Obávám se, že u hodnot tlaku máte posunutou desetinnou čárku. Čekal bych spíše hodnoty kolem 100 až 150 barů.

Clint. (76) napsal 14.03.2019 v 09:16

Pecka

cameron (627) napsal 14.03.2019 v 09:16

Pěkné počteníčko k ranní kávě :)

JollyJoker (1004) napsal 14.03.2019 v 09:07

Ty vogo,pecka

IvanDvoutakťák (5070) napsal 14.03.2019 v 08:42

Super článek




TOPlist