Čím brzdí jezdci MotoGP?
Text: Honza Zajíček | Zdroj: Brembo | Foto: Brembo, Ducati, Honda, Suzuki | Zveřejněno: 16.3.2018 | Zobrazeno: 23 391x
Text: Honza Zajíček | Zdroj: Brembo | Foto: Brembo, Ducati, Honda, Suzuki | Zveřejněno: 16.3.2018 | Zobrazeno: 23 391x
M_o_m_a_n_e_k
... vývoj směřoval k jednomu...aby se všechny díly na autě pokud možno rozpadli ve stejnou dobu (ideálně rok po záruce)...
Tento rozpad, který jsme nazývali dost neoriginálně "náhlá smrt" jsme pozorovali už začátkem 90. let na tehdy zbožněném Golfu.
Je ovšem fakt, že ty Golfy "umíraly" v intervalu 350 - 400 tis. km, což bylo v porovnání s tehdy běžnou Škodou 105/120 "nekonečno".
Motory dnešních koncernových křápů se opět sypou v socialistických intervalech...
Opravdu pěkný článek a velký kompliment firmě Brembo, která je zatím ještě stále italská. Jejich výrobky brzdí jak moji motorku, tak auto a prozatím na ně mám jen slova chvály byť si musím vystačit s "obyčejnou" ocelí a karbon keramické směsi jsou pro mě sci-fi.
Moc pěkný článek. Více takových!
Avatour: O tom žádná
toto je jednym z najvacsich triumfov Brembakov - orientacia na zavody a ponuka vynikajucej modularnej palety pre konkretneho zakaznika a konkretne vyuzitie. Zhrnut rozsah pouzitia cielovej skupiny v jednej ponuke, nic viac a nic menej. Klobuk dole pre tento Taliansky management, taky by si zasluzili viacere firmy z tejto krajiny.
Vývoj směřuje k vítězství ale také k prodražení závodů - pomalu to začíná vypadat, že se dostaneme u motorek k tomu co je už u aut zcela běžné a začal s tím Peugeot - ten měl největší vývoj a ten vývoj směřoval k jednomu...aby se všechny díly na autě pokud možno rozpadli ve stejnou dobu (ideálně rok po záruce) a zákazník si musel koupit nové auto.
Snad je to jen úsměvné a mašiny budou ještě nějakou dobu k radosti...
Když na to koukám, tak mi přijde, že někteří borci si před zatáčkou pomáhají i podrážkou
Velice dobře napsaný článek, hodně jsem se dozvěděl a taky jsem si odpověděl na otázky. :D
to i klacek na brzdění vydrží déle ,ale jinak výborný článek
Prumery 340 dovolily az vetsi rafky. Do 16,5 se vesly maximalne 320.
Zajimave, ze RCV ma stale 6 sroubu, kdyz vetsina jezdcu jezdi jen na 3 srouby, jak potvrzuje i zdejsi vyber.
dobrej, článek, ta životnost je teda mazec
Pekne pocteni
Pro závodní použití má karbonový kotouč samá pozitiva.. A teď nevýhody. Karbonový disk potřebuje pro správnou funkci pořádně zahřát, správně začíná fungovat až od 200°C. Také proto nevidíme tyhle kotouče na běžných motorkách, a do nedávna se také nepoužívaly, pokud v závodě zapršelo. Nicméně i zde jde vývoj kupředu, takže například v loňské Japonské Grand Prix dojelo navzdory dešti prvních devět jezdců s karbonovými kotouči. Zajímavý je také údaj o životnosti, která se pohybuje mezi 800 a 1000 km.
nestastne formulovano.
Diky za clanek...
Moc pěkny članek odpověděl mi na některé otázky