yamaha_brezen




Zero obléklo naháče SR/F do kapot, vznikl tím sport tourer s teoreticky větším dojezdem

Loni Američané představili svou nejsilnější motorku, elektrického naháče SR/F. 190 Nm a 110 koní je slušná zásoba síly, kterou v USA pro letošní sezónu oblékli do mnohem praktičtějšího balení, a to je vlastně u elektrické motorky do téhle doby věc ojedinělá.

Kapitoly článku

Jak se v dnešní době objeví elektrická motorka v kapotách, tak je to za doprovodu obrovských čísel na straně výkonu, zalomených řídítek, vysoko umístěných stupaček, exkluzivity a nechybí ani tučná cenovka. Ne tedy, že by novinka Zera byla nějaká ultra láce, pořád to máme v základu přes 550 000 korun. Jenže to je dost daleko od milionových částek od hromady kapotované supersportovní konkurence a dokonce je to pořád méně než za nahatý elektrický Harley. Na poli elektrických motorek to je zkrátka dospělá motorka za dobré peníze.

Za ušetřené peníze navíc nebudete vůbec pociťovat nedostatek výkonu. Jak už jsme psali v úvodu, jako základ pro novinku posloužil naháč SR/F, a to bez jakýchkoli změn na technice. O pohon se stará motor ZF75-10, který umí na zadní kolo poslat 110 koní za doprovodu 190 Nm. Aby tohle zvládnul, musí být něčím krmený. V případě Zera jsou to baterky s maximální kapacitou 14,4 kWh. Tím se pomalu dostáváme k první z odchylek mezi oběma vrcholnými Zery. Kapota nového SR/S totiž nevznikla jen jako nějaký designový výstřelek, ona je v první řadě funkční. K jejímu tvarování přispěly znalosti aerodynamiky a obtékání vzduchu, výsledkem toho je o 13 % lepší dojezd na dálnici. Je v tom ale jeden háček. Musíte být vzorně zalehnutí. Proto se také dočtete na stránkách identického dojezdu jako v případě naháče. To je jenom pro připomenutí 259 kilometrů při městském popojíždění, 159 kilometrů při konstantní devadesátce, a když oba provoz zkombinujete, vyjde vám maximální dojezd 198 kilometrů. Při použití doplňkového Power Tanku Zero hovoří dokonce až o 320 kilometrech.

Hlavním trumfem novinky tak bude hlavně větší pohodlí. Nejen, že díky kapotám k jezdci půjde méně větru a deště, ona bude motorka pohodlnější celkově. Tlumiče dostaly trošku jiné naladění, hlavně jsou tady ale oproti naháči vyšší a blíž k jezdci natažená řídítka, stupačky jsou naopak o něco níž. Podobně se pamatuje i na spolujezdce. Ten může navíc kvitovat přítomnost rozměrnějšího sedla a madel. Za nimi se nově nachází malá plotna pro případný top case a podle fotek se počítá i s použitím bočních kufrů. Sympatický silniční sportovní cesťáček, řekli bychom, ale jsme zase u toho dojezdu. 320 kilometrů není na žádnou zběsilou turistiku, o reálném dojezdu nemluvě. Podívejme se na to ale optikou Američanů, kteří po svých highways dojíždějí do práce 100, 150 nebo třeba i 200 kilometrů. Na Zeru by tohle mohla být pohodička, navíc se člověk v jeho sedle vyhne kolonám.

Takové dojíždění ještě zpříjemní tempomat nebo vyhřívané rukojeti, které jsou ale k dispozici jenom ve verzi Premium. Tu si člověk ale určitě nekoupí jenom kvůli nim. Za dva tisíce dolarů by to asi byly nejdražší vyhřívané gripy na světě. Příplatková verze dokáže díky silnější nabíječce zkrátit čas nabíjení. V případě standardní zásuvky ze 4,5 hodin na 2,5, u dalších způsobů nabíjení to už tak dramatické není. Konektivitu s mobilním telefonem, několik jízdních režimů, náklonové ABS, kontrolu trakce a barevnou TFT přístrojovou desku naopak najdete u obou variant. Tohle by mohl být příjemný elektrický ekvivalent ke Kawasaki Z1000SX či Ducati Supersport. 

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist