globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
IvanDvoutakťák (5070) napsal 14.08.2019 v 13:10

Dobrá zpráva pro ČEZ, špatná pro spotřebitele:
******************************************************
Elektřina zdražuje a zdražovat bude i v příštích 6 letech. A to přes očekávané zpomalení evropské ekonomiky, obvykle spojené s poklesem trhů a cen.

Burzovní cena elektřiny, která tvoří podstatnou (téměř poloviční) část, letí
vzhůru už od roku 2016. Před třemi lety se 1 MWh prodávala na
středoevropských burzách kolem 26 eur, teď je nad 50 eury.

Čeští zákazníci nepříznivý vývoj dlouho necítili. Masivnější zdražení si jim distributoři donedávna neodvažovali ordinovat, bránil jim konkurenční boj.

Tento letos už vývoj na komoditním trhu neustáli a elektřina už zdražila k
červenci českým zákazníkům podle ČSÚ v meziročním srovnání o 10,4 %.

Růst, projevující na burzách, i v kapsách drobných spotřebitelů, není u
konce. Většina analytiků předpovídá, že elektřina v příštím roce zdraží
o dalších 5 - 6 % a další růst cca 10% každý rok
potrvá minimálně do roku 2025.

Tahounem růstu jsou emisní povolenky, které musí podle EVROPSKÝCH
PRAVIDEL elektrárny nakupovat. Emisní povolenky sice EU (!) zavedla
kvůli regulaci skleníkových plynů už v roce 2005, avšak od roku 2014
EVROPŠTÍ POLITICI začali trh povolenek tlumit a přitvrzují regulaci.

Povolenky se v roce 2017 se daly koupit pod 10 eur, loni se přehouply
přes 20 eur, letos míří ke třiceti a čeká se další růst...

„Povolenky zdražují hlavně kvůli zavedení stabilizačního fondu MSR(Market Stability
Reserve – pozn.red), fungující od letoška. Fond vytváří na trhu nedostatek povolenek,
protože odsává ty volné.

Povolenky, jako další nástroje uhlíkové regulace, budou pro výrobce představovat stále
větší zátěž, což se bude promítat do ceny, protože EU v čele s Německem,
které výrazně ovlivňuje i český energetický trh, chce rychlejším tempem než dosud
snižovat emise skleníkových plynů ...

IvanDvoutakťák (5070) napsal 11.08.2019 v 09:30

RZ britská, ale kterej to byl motosalon nevím a bohužel
jsem za celou tu dobu, co tento snímek mám, "nenarazil"
na žádnej článek o této * LamZUKI RG500 *, nebo ještě
líp, nějakej test ... Myslím, žeby se na ní "vyřádil"
i Alan Cathcart Ten by totiž zvládl její jízdní vlastnosti,
který si dovoluju odhadovat za dost zoufalý, vzhledem
k tomu "co je v motoru" ...

Targus (429) napsal 10.08.2019 v 21:55

Ivan

Tak takový skútr, to je mazec, to bych si nechal líbit!

IvanDvoutakťák (5070) napsal 08.08.2019 v 17:15+1

Když už přišel někdo s touto Lambrettou ,
za čas určitě přijde na svět i takováto nejlepší Vespa ...

Targus (429) napsal 06.08.2019 v 13:00-1+1

Zde se mohou zájemci z řad potenciálních kupců vzdělat v problematice výdrže baterií v jejich mototrolejbusech.:
https://www.battery-import.cz/trakcni-baterie-navod/
V praxi je magická hranice jednoho tisíce nabití stejnou iluzí, jako triky Davida Copperfielda.

Targus (429) napsal 06.08.2019 v 10:39-1+1

honza.tar

Jestli sis nevšimnul, psal jsi na web fungující v malém státečku zhruba uprostřed Evropy, nikoli v čínském, či jiném asijském velkoměstě.

Puffybodie

Zapomněl jsi ještě na jedno kouzelné slovíčko v bodě 3.
POKUTY...

puffybodie (390) napsal 06.08.2019 v 08:52+1

honza.tar> Super tip na videa. Sam sleduju cocika.

Vypichnu par podstatnych veci:

1) Cena - nejlevnejsi 200 EUR, nejdrazsi cca 800 EUR s dojezdem cca 60km. Vespa s podobnym dojezdem skoro 7000 EUR... Za 200 EUR by jich tady ve meste taky jezdilo urcite mnohem vice aniz by nekdo musel porad mlit o ekologii

2) Dostupnost jine dopravy - kvalita metra, vlaku, letadel... je uplne jinde (samozrejme, ze o svetelne roky dopredu). Zatimco u nas MHD jakz takz funguje dejme tomu v 5 nejvetsich mestech (pokud neni noc a vikend ), tak pokud je treba dojizdet do mesta z mestecek a vesnic v okoli, tak je clovek v pytli pokud neni skolak co potrebuje kazdy den rano ve stejny cas a odpoledne ve stejny cas jet. Na tyto cesty je skutr s dojezdem 60km nebo auto s dojezdem 150km (uzavirky, kolony, opravy, objizdky, jednu cestu by to zvladlo no) uplne k nicemu

3) "Svoboda" na zapade - i v te "totalitni" Cine muzou jezdit v pruhu bez ridicaku a nebo jak je videt bez helem. Ne ze by si ji clovek normalne stejne asi nebral, ale jde o princip. Tady uz soudruzi nevi na cem by jeste ryzovali dane a poplatky a tam to neresi. Zajimave

4) Podnebi - ty nejobydlenejsi casti Ciny maji delsi "sezonu" nez mame my tady a da se prakticky Unor/Brezen - Listopad na skutru jezdit (podobne jako v Evrope jizni staty). Navic kdyz je chladno, tak Vespa najede podstatne mene. Takze kupovat si neco za 7000 EUR na vyuziti dejme tomu 4 mesice v roce s temi parametry...

Hog (11) napsal 06.08.2019 v 08:10

Které "pako" stanovilo cenu ?
Za jeden 3,5kW motorek + 2 baterky + trochu elektroniky z Číny za pár babek ?

A vůbec ! Lidstvo se vrhlo na elektrifikaci ! Ale...když budeme jezdit, budeme i vařit a svítit ?
Nebo budeme při zavírání "atomovek" vařit na ohništi a svítít svíčkou u nosu ?!

honza.tar (15) napsal 06.08.2019 v 01:02-1

V Čínských velkoměstech je moře elektro scooterů
Jak to tady čtu to by bylo "sebevražd"
U auta je zase SPZ nutno vydražit nebo vyhrát v loterii . Průměrná dražební cena je v přepočtu 11500 Euro
Speciální jizdní pruh pro Scooter (jezdí se bez řidičáku )
https://www.youtube.com/watch?v=R0TRaxT0yH4
https://www.youtube.com/watch?v=MVn_oritVKU&t=1s

plejtvak (79) napsal 06.08.2019 v 00:08

Targus: jen jsem střelil od boku. Je mi jasný že ta cena bude vysoká.

KARING (245) napsal 05.08.2019 v 21:35

Mě hybridní auta a elektro skůtry nijak nevadí! Cena je stejně raketa takže zájem bude nižší! Horší je, že ty elektro-křápy cpou do závodních motorek kde to jede nic moc a vydrží to pár kol!

idoktor (6) napsal 05.08.2019 v 18:58

Mám třetí rok Primaveru 125 a ikdyž má Eletrrica vě městě pár výhod, nechtěl bych ji ani za cenu benzínu. měřím 183cm a jezdí se mi na ni dobře, i ve dvou (pro spolujezdkyni jsem ale vyrobil vyklápěcí stupačkym, jinak je poloha nohou nepřirozená a po deší době nepříjemná) zvládáme i jednodenní výlety 150km za městem. V článku je jedna malá nepřesnost, ten úložný prostor pod sedlem není jako u Primavery, porovnával jsem je a Eletrrica ho má o pár cm kratší (cca 5cm). Což není rozdíl velký, ale pokud bude mít někdo větší helmu, už může být problém... Do Primavery schovám i integrálku.

Targus (429) napsal 05.08.2019 v 18:10

plejtvák

Baterie že by stála polovnu ceny celého skútru?
Tak to jsi z hodně levného kraje...

gato1962 (2) napsal 05.08.2019 v 15:57+2

Kedy konečne zodpovední za čistotu vzduchu začnú riešiť ozajstných znecistovatelov, ťažký priemysel, lietadlá,oceanske lode...

plejtvak (79) napsal 05.08.2019 v 15:44+1

Jezdím denně do práce cca 7km tam a pak zpět. To by mi smysl dávalo. Ale ta cena je teda moc. Jak dlouho vydrží ta baterka než se začne snižovat dojezd a kolik stojí nová. Tak půlku ceny skútra.

FiZzeR (362) napsal 05.08.2019 v 14:41+1

Ta cena je fakt mimo, zajímalo by mě jaký budou prodejní čísla. Jinak se mi to líbí, zrovna skútry jsou oblast kde ta elektřina smysl má.

Marenekk (1) napsal 05.08.2019 v 12:24

Nevím, proč se divit verzi s omezením na 45 km/h, protože přeci "AM".
A protože AM, tak s tím třeba v Belgii i Holandsku můžete (a někde i musíte) na cyklostezky.

A to pípání při couvání dělá třeba i nová mp3 (podle videa).

Jarda (281) napsal 05.08.2019 v 11:10

Komorerth: Díky za podporu. Točíme na Hero 5, 6 a bezzrcadlovku Fuji. Zkus si dát video vlepší "HD" kvalitě. U nás je video bráno jako doplněk k testu, kdy se jedná o kratší video od 5 do 10 minut, kompletní informace potom najdeš v článku.


Další videa z redakčních testů (i 10 let stará) najdeš tady:
https://www.motorkar.../?act=redakcni-testy

Komorerth (60) napsal 05.08.2019 v 11:05+2

mimo temu Vespy - teraz si sem-tam pustim na YT testy od JEDNOUSTOPOU. Na to ze to borec toci na obyc GOPRO (zrejme), tak to je vyrazne hodnotnejsie ako vasa videorecenzia. Proste mi toto pripada (kvalita obrazu a zvuku) ako 10 rokov stare video

Mrberanek (44) napsal 05.08.2019 v 10:35

Cenově se opravdu zbláznili.

Targus (429) napsal 05.08.2019 v 09:55+1

Už jsem se bál, že mi nikdo nezkaztí dovolenou článkem o elektromobilitě.

dave-lister (45) napsal 05.08.2019 v 09:29+1

Za tu cenu to je nesmysl. Navíc to jede jak šnek a dojezd slabota.

hrochi (155) napsal 05.08.2019 v 08:58

Dokud mi nenakážou, aby mne to zajímalo, tak mne to nezajímá. Za ty prachy Dáčia a v kufru čínská elektrická koloběžka pro děti.




TOPlist