globalmoto_unor




Super SOCO má nové elektrické modely

Mezi nejprodávanější značky elektrických motocyklů a skútrů v Evropě jednoznačně patří čínská Vmoto a její skútrová odnož E-Max. Za jejím úspěchem stojí i spolupráce s car-sharingovými projekty, jako je například síť Re.volt. Díky ní po Praze už nyní jezdí 20 elektromotorek Super Soco TS a TC a přes padesát skútrů Super Soco CUx.

Za zmínku stojí také šikovná marketingová spolupráce se značkou Ducati, pro kterou Soco dodává malé skútry do paddocku mistrovství světa. A na oplátku zase smí jeden ze svých modelů vyrábět v limitované sérii v barvách a potisku Ducati. A jaké novinky Soco představuje pro letošní sezónu? Jsou to dva inovované motocykly, které před pár týdny pomohl představit Jorge Lorenzo, a v pátek představená trojice nových skútrů.

Super Soco TC Wanderer

Nová generace řady Super Soco TC dostala název Wanderer (Poutník), který má pro nás Čechy další symbolický význam. Model přichází s inovovanou technikou Super Soco TC zabalenou do líbivého retro kabátu. Kam ten svět spěje? Elektrický motocykl v provedení retro? Na druhou stranu proč ne, první elektrický motocykl byl patentovaný už v roce 1895 a první prototyp jezdil v roce 1896 na Londýnské Stanley Cycle Show.

Kulatý světlomet modelu Wanderer doplňuje náznak cestovního plexištítu, zvýšená řídítka a prošívané sedlo ve stylu café-racer. Hrubší vzorek pneumatik zase naznačuje kousek stylu scrambler, i když zvednuté výfuky pod sedlem u elektromotorky samozřejmě chybí. Stejně jako předchozí verze Super Soco TC i Wanderer používá kulatý přístrojový budík a LED světlomet. Vzadu Wanderer používá tenkou linku LED koncového světla a vše doplňují vkusné barvy posilující ten správný retro dojem. Motocykl jezdí na sedmnáctipalcových koles z pneumatikami 100/80 vepředu a 120/80 vzadu.

Super Soco TC Wander používá elektromotor v zadním kole s výkonem 2,5 kW a nominálním točivým momentem 180 Nm. Napájí jej dvě bateriové sady 60 V, 32 A (1,92 kWh) s celkovou uloženou energií 3,84 kWh abaterie lze vyjmout a odnést si na nabití domů. Nabití baterie trvá 3,5 hodin a při osazení oběma bateriemi výrobce slibuje dojezd až 200 km. K dispozic jsou tři jízdní režimy, na ten nejvýkonnější umí Super Soco TC Wanderer dosáhnout rychlosti 75 km/h. To už je slušná hodnota pro cestování po městě.

Super Soco TS Street Hunter

Podobné parametry jako předchozí model, ale v moderním designu, to je model Super Soco TS Street Hunter. Sportovní rysy orientované na mladé jezdce posiluje protažený LED světlomet a nízko posazená řídítka pro ostřejší posaz. Stejně jako u předchozího modelu se o brzdění stará kombinovaný (propojený) systém CBS, samozřejmostí pro mladí je USB port pro nabíjení mobilu za jízdy.

Elektrický skútr E-Max VS1

Stroj pro doručovací a dodávkové slibuje nosnost 150 kg nákladu a snadné nakládání a vykládání. Zdvojená baterie 2 x 60V, 45Ah (2,7 kWh) nabídne dojezd až 160 km a maximální rychlost 80 km/h. Kromě jiného mají tyto skútry i zpátečku, takže manévrování i s nákladem nebude problém.

E-Max VS2

Pro přepravu lehkých, ale objemných nákladů je tu verze E-Max VS2 s nosností nákladu 75 kg. Motor 2 kW umožňuje maximální rychlost 45 km/h, takže je možné tento stroj v řadě zemí na světě řídit i bez řidičského oprávnění. Kapacita jedné baterie 60V, 45Ah (2,7 kWh) dává výsledný dojezd až 85 km, po kterém bude následovat čtyřhodinové nabíjení.

Tříkolový E-Max VS3

Pro tento model Soco ukázalo zatím pouze design náznak tříkolového řešení se dvěma zadními koly. I tak ale vypadá docela k světu, co říkáte? Každopádně je docela smutné, že tradiční značky až na pár výjimek zatím elektrické skútry ignorují a veškerý vývoj a marketing táhne Čína. Ta tím pádem bude mít slušný náskok, až nás zelené strany donutí přecházet na elektropohon i v jedné stopě.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 5 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
L6L přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist