Pět dní v elektrickém křesle
Text: Jarda Šíma | Foto: Jarda Šíma | Zveřejněno: 27.5.2011 | Zobrazeno: 11 432x
Elektrické koloběžky, kola, skútry, krosky a dokonce už i superbiky. Elektrika na nás prostě útočí ze všech stran. S elektrickým skútrem renomované české značky Akumoto jsem už měl tu čest. Zaujal mě neuvěřitelně hospodárný a ekologický provoz, vysoká akcelerace i slušná maximálka, ale pořád to bylo jen krátké svezení.
Co si jej takhle půjčit na delší dobu a ozkoušet ho v každodenním provozu v reálných situacích? To by byl teprve ten pravý test.
Díky vstřícnosti mělnické firmy, mám ode dnešního dne zapůjčen model Akumoto 600, se kterým se budu po dobu pěti dnů pohybovat nejen po středočeském kraji. Zajímat mě bude dojezd v různorodých podmínkách, možnosti a doba dobíjení, a také jeho jízdní vlastnosti ovlivněné právě elektrickým pohonem. Mám v plánu jej vyzkoušet v polabských nížinách, stejně jako v kopcovitém terénu, z hlediska dojezdu porovnat různé jízdní režimy, udělat spoustu fotografií a především vás o každém dnu a všem, co se během něho událo, ihned informovat. Díky online reportážím, tak s vámi mohu být v kontaktu a dokonce reagovat na vaše připomínky či eventuální návrhy.
Před vyjetím ještě informaci o srdci elektrického skútru a o jeho výhodách:
Třípólový frekvenční elektrický motor se vyznačuje účinností 97%, což je o 200% vyšší účinnost ve srovnání s motory spalovacími. Díky použití tohoto revolučního motoru se poprvé v historii na trh dostává sériově vyráběné jednostopé vozidlo s cenou a parametry srovnatelnými s vozidly benzinovými. Motor je zabudován přímo v náboji zadního kola. V motoru nejsou použity žádné uhlíky, spojky, volnoběžky, variátory ani převody, proto motor nevyžaduje žádnou údržbu, ani vnitřní čištění nebo časté a výměny olejových náplní. Motor obsahuje pouze jednu pohyblivou část, přičemž spalovací motor jich obsahuje až 900. Tím je dosaženo maximální spolehlivosti. Desítky permanentních magnetů a cívek se starají o 100% kroutícího momentu již od nulových otáček.
Díky vstřícnosti mělnické firmy, mám ode dnešního dne zapůjčen model Akumoto 600, se kterým se budu po dobu pěti dnů pohybovat nejen po středočeském kraji. Zajímat mě bude dojezd v různorodých podmínkách, možnosti a doba dobíjení, a také jeho jízdní vlastnosti ovlivněné právě elektrickým pohonem. Mám v plánu jej vyzkoušet v polabských nížinách, stejně jako v kopcovitém terénu, z hlediska dojezdu porovnat různé jízdní režimy, udělat spoustu fotografií a především vás o každém dnu a všem, co se během něho událo, ihned informovat. Díky online reportážím, tak s vámi mohu být v kontaktu a dokonce reagovat na vaše připomínky či eventuální návrhy.
Před vyjetím ještě informaci o srdci elektrického skútru a o jeho výhodách:

Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz
Náš tip