motopoint_unor_shad




Neutra K3, dětská trialka ze Španělska

Pyrenejský poloostrov je pro trial zemí zaslíbenou, zejména na severu Katalánska jako by trialisté a výrobci trialových motorek rostli ze země. Proto nepřekvapí, že právě tady a dokonce přímo v hlavním městě Barceloně vznikla další značka specializující se na tento druh sportovního vyžití. Začíná od dětských a samozřejmě na elektriku.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Jestli nám někde v jedné stopě dává smysl elektrický pohon, jsou to městské skútry a trialky. A ty trialky možná víc. Takže není divu, že jich vzniká tolik a zejména pro děti. Jenomže je tam opravdu velký rozptyl od vyloženě fórových až po opravdové závodní kousky. A právě do té poslední kategorie, minimálně podle informací a fotek, spadá nová Neutra K3.

Značka Neutra se chlubí tím, že je týmem lidí s bohatými zkušenostmi z branže, mluví o vášni, inovacích, kvalitě, což jsou všechno vzletné termíny, nicméně tady to vypadá, že to možná nebudou ani plané řeči. Zaprvé Neutra opravdu už své stroje vyrábí a zkoušejí je malí trialisté na různých akcích a zadruhé její model K3 vypadá opravdu moc pěkně. Gripy a stupačky S3, šusplech pod motorem, pružné polypropylenové blatníky, kryty brzd… Žádná plečka z hypermarketu, nýbrž opravdová sportovní trialka na 20“ kolech s výbornými parametry pro závodníky zhruba od 6 do 12 let. Neutra o ní hrdě prohlašuje, že to je ten nejpokročilejší elektrický trialový motocykl pro děti na trhu.

Základem je dvojitý páteřový rám z hliníku, stejný materiál je použitý i na kyvnou vidlici, takže výsledkem je hodně pěkná hmotnost 33 kg. Elektrické „dvacítkové“ trialky od Bety nebo TRRS ukážou na váze méně, ale výkonově se s Neutrou nemůžou vůbec rovnat, Oset je pro změnu o dost těžší. Odpružení zajišťuje vpředu plně nastavitelná vzduchová vidlice motocyklového typu, tedy uchycená ve spodních i horních brýlích (ne jako na Betě a TRRS cyklisticky), přičemž její 32mm trubky se do hliníkových kluzáků zasouvají v dráze dlouhé 125 mm, zadní tlumič DNM s nastavitelným předpětím a odskokem dává kolu zdvih 90 mm. Pneumatiky jsou samozřejmě trialové, vpředu 2,50“ a vzadu 3,00“, ráfky jsou vypleteny zesílenými 2,3mm dráty a kotoučové brzdy na obou kolech mají průměry 160 a 140 mm a ovládají se ze řídítek nastavitelnými páčkami vhodnými pro dětské tlapky.

Největší výhodou ká-trojky ale má být pohon. Beta i TRRS mají motor o výkonu 1350 wattů, Oset nabídne jenom o fous víc, 1400 wattů, ovšem Neutra to bere „krát dva“, když přijíždí vybavena doma vyvinutým motorem disponujícím 2,8 kW při 3300 otáčkách. Přitom stejně jako konkurenti běží na 48voltové architektuře. Jednoduchým otočným přepínačem za krkem řízení si dokážete nastavit tu správnou mapu pro svého malého závodníka, aby si postupně zvykal, a je jich k dispozici dokonce pět: Eco pro úplná zetka, Low a Med jako taková střední třída a High plus Max pro zkušené závodníky vyžadující maximální výkony. Důkazem praktického přemýšlení je i fakt, že plyn je řešený klasicky lankem jako u benzíňáku a potenciometr je schovaný uvnitř stroje, což je o dost levnější a jednodušší na řešení, než kdyby mlaďas rozštípal heft s potenciometrem někde o strom. Co se baterky týče, má Neutra vlastně nejmenší, ale jenom o fous. Je tvořena li-ion články 21700 a má kapacitu 16,8 Ah, což po vynásobení 48 volty dává lépe uchopitelných 0,8 kWh. To by pro silniční použití v nějakém skútru stačilo tak na dojezd do vedlejší ulice, ale u dětské trialky to prý má zajistit až čtyři hodiny zábavy. Baterka je vyjímatelná, váží 4,6 kg a při použití standardní 5A nabíječky ji z prázdné do plné dotlučete za dvě hodiny a 15 minut. Když si pořídíte rychlonabíječku s dvojnásobným výkonem, zkrátíte nabíjení na polovinu.

Neutra K3 minimálně podle fotek, videí a písmen vypadá jako vážně míněný pokus o kvalitní dětskou elektrickou trialku. Odpovídá tomu i cena nějakých 4500 eur, tedy zhruba 110-120 tisíc korun. Za Betu i TRRS dáte o dost méně, Oset ale stojí zhruba to samé. Momentálně je K3 jediným modelem v nabídce, na webu už má ale Neutra avízo, že bude následovat větší model K6. Coby nová značka nemá Neutra samozřejmě ještě kdovíjak rozbujelou dealerskou síť, nejvíce prodejců je ve Španělsku, pro Čechy je nejblíže jeden rakouský prodejce sídlící mezi Lincem a Vídní.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist