husqvarna_svartpilen_801_2




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
abbany (137) napsal 30.03.2019 v 22:12

Gratuluji Michale,.moc Vám fandím...proč ale tem vašim chlapúm nedopřejete Mascot, ale je oblékáte do CXSu? myslím, že si zaslouží neco lepšího.

radektt (2) napsal 22.02.2019 v 17:26

Přeji hodně štěstí celé firmě. Také jsem netušil, jak je Kuberg ve světě populární a kolik motorek vyrábí

KUBERG (6) napsal 21.02.2019 v 15:39+4

Dobrý den kolegové motorkáři,
moje jméno je Michal Kubánek, jsem ředitel fy KUBERG a dovolím si zde zareagovat na Vaše komentáře k článku.
Především děkuji Honzovi Ramešovi a webu motorkari.cz za reportáž a Vám čtenářům, kteří jste si jej přečetli a okomentovali za kladné i záporné komentáře.

Níže vykopíruji dotazy z Vašich komentářů a odpovím na ně:

@ petridas
DOTAZ:
Rad bych se zajel mrknout, nevite nekdo jestli delaji nejake exkurze??
ODPOVĚĎ:
Hromadné exkurze nepořádáme, ale jste kdykoliv vítáni na individuální návštěvu, stačí zavolat 24 hodin dopředu a ověřit si, že nám termín nekoliduje s jinými povinnostmi a že na Vás v daný den budeme mít prostor. Během návštěvy se můžete povozit na všech našich modelech. Takže přijďte Těšíme se a Vás.
………………….
@K2
DOTAZ:
V přípoadě Kubergu mi na dospěláckém Freerideru vrtá hlavou jedna věc a to rozměr kol.
Zajímalo by mě, jaké mají plány s zětšováním kol. Běžné trail/enduro elektrobiky používají dnes standardně 27,5" a 29"

Nevíte, jestli plánuje Kuberg uprgady na větší průměry kol??? “
ODPOVĚĎ:
Free-Rider je možno objednat v několika různých konfiguracích. Z hlediska velikosti kol jsou následující možnosti (všechny udávané velikosti jsou v cyklo terminologii tedy velikost obvodu pláště):
1. 20“/20“
2. 24“/24“
3. 26“/24“
Nejmenší varianta je vhodná pro jezdce již od 12 let, ženy, jezdce do 175 cm a ty kteří motorku chtějí převážet v osobním automobilu bez demontáže kol (vleze se do každého kombíku).
Prostřední varianta je nejprodávanější a volí ji Ti, kteří jsou postavy nad 175 cm, jsou pokročilejší jezdci. Větší kola mají skutečně lepší stabilitu a schopnost překonávat překážky, ne všichni zákazníci ale hledají hardcore jízdní vlastnosti. Velikost 24/24 už je z hlediska jízdních vlastností úplně v pohodě.
Co se týče našich budoucích modelů, tak mohu prozradit, že připravujeme několik různých dospělých biků s většími koly.
………………….

@moga
Re diskuze ohledně rámů, baterií atd.
BATERIE
V komentářích mogy ke KUBERGU se opakovaně vyskytují mylné informace, ohledně baterií které používáme (že používáme automobilové baterie). Ty skutečně nepoužíváme. Dětská řada používá SLA baterie s možností upgradu na Li-On baterie. Závodní, teenager a dospělácké motorky všechny používají výhradně Li-On baterie.
VÁHA
Mylný je také komentář ohledně váhy. Naše motocykly jsou většinou výrazně lehčí než odpovídající benzínový ekvivalent.
KOMPONENTY
Ne zcela přesný je také komentář ohledně použitých komponent. Pokud na některých modelech používáme cyklo komponenty, jsou pro to i jiné důvody než jen redukce váhy. Jednoduše je používáme pro to, že jsou pro to konkrétní použití vhodnější než jiné komponenty. Některé modely používají výhradně moto komponenty.
RÁMY
Pan Molcar alias Moga je člověk, který pracuje v automotive inženýringu, tudíž je to jistě technicky erudovaný odborník a je známý jak KUBERGu, tak zde na motorkářích jako horlivý komentátor a většinou také kritik.
Musím připomenou, že cílem článku bylo nahlédnout pod pokličku českého výrobce a seznámit čtenáře s tím „Jak se dělají….“ (Jak sám název článku napovídá) motocykly v KUBERGu. Článek tedy nebyl o reálných konkrétních modelech, ale spíše o tom, jak to ve firmě vypadá a jak se to zde dělá.
Obsahu článku odpovídá také doprovodný obrazový materiál, který může být u článku zveřejněn. Zejména lidé pracující ve vývoji by mohli alespoň tušit, že ne vše firma chce a může ukázat.
Diskuze nad tím, zda trubka může nebo nemůže nějak být, bych tedy nechal, až na nějaké případné příští články, které budou třeba psát o konkrétních modelech a bude k nim odpovídající obrazový materiál.
Pokud máte chuť a zájem přiložit ruku k dílu, budete v KUBERGU vždy vítáni. Pokud víte jak na to, můžete být v roli těch kteří motorky dělají – napište nebo zavolejte nám!

Kontakty: kuberg (at) kuberg.com
Telefon: +420 608 757 353

Targus (430) napsal 21.02.2019 v 12:07

moga

Nebudu se hádat, jméno Jansa mi není neznámé, ale neměl jsem možnost tuto publikaci číst, takže konec diskuze, vyhrál jste.

Na odkaz jsem se díval, ta cena je teda síla.

Husáka jsem si kupoval v normální Knize coby dítko školou povinné za penízky se sběru starého papíru a neodebrané školní obědy, takže tenkrát to bylo pro mne "něco!"
Pak už přišla práce, vojna, rodina a motky šly úplně stranou.Nebyly zbytečné peníze a hlavně čas.

Ještě se vrátím zpět, on by měl být dost velký rozdíl mezi publikací určenou pro amatéry a knížkou na úrovni vysokoškolských skript. Tím nechci Husáka nijak omlouvat, nicméně si myslím že pro amatérskou úroveň tét doby to bylo psáno tak akorát - opět s poukazem, že jsem nic moc dalšího neměl možnost číst (pár odbornějších časáků, ale velké iluze jsem si nedělal). Zabýval se, pokud si dobře pamatuju, nějakým hrubým teoretickým základem, zbytek pak byly možnosti změn s ohledem na tehdejší materálně technickou základnu. Pár zásahů podle něj jsem zkoušel (hlavy, kanály, písty) a dokonce to i fungovalo.
Určitě se ve věci konstrukce i materiálů dalo jít mnohem hlouběji, ovšem otázkou je, jak dalece by to bylo přínosné pro čtenáře, jimž to bylo určeno.

Ještě k té historii, ano máte pravdu, Husák to kapánek selektoval. Otázkou zůstane, zda-li to tak chtěl on, anebo redigující pracovník nakladatelství, to se už asi nedozvíme.

moga (60) napsal 21.02.2019 v 08:46

Targus Podle mě knihy Pavla Husáka příliš přeceňujete. To Vladimír Jansa a kol - Konstrukce motocyklu z roku 1960!!! (https://www.zelenka-veterani.cz/katalog/13423-konstrukce-motocyklu-vladimir-jansa-1960 - cena je SCI-FI) byla na mnohem vyšší technické úrovni. Když se vrátím ke knihám Pavla Husáka, jež se věnovaly čistě historii, tak také za moc nestojí. Jsou naprosto bez koncepce. Jeden rok je např. podrobný rozbor celé cezony. Další rok jen uvedeny celkové výsledky atd.. Prostě narychlo poslepované slepence se spoustou faktických chyb (které se ovšem se znalostí věci daji odhalit)

Targus (430) napsal 21.02.2019 v 00:48

moga

Já teda nevím, které publikace myslíte, ale co jsem četl, daly by se roztřídit na texty pro amatéry, resp. nějaké slabší průmyslováky, a texty, které byly dejme tomu aspoň o jeden stupínek výš. Vzhledem k tomu, že to bylo v hlubokém socíku, bych to zas tak tragicky neviděl.
Když v dnešní Jawě doporučují studentům na rám studentské motoformule trubky z automatové oceli...

Jinak jsem viděl Husákovy knížky i v Německu, netuším však, jestli to byl průsak z NDR...

A s technickými prostředky, které za socíku byly dostupné, se mi zas tak špatné jeho texty nezdají...

Ale chápu, že pokud se živíte prací v tomto tématickém okruhu, přijde vám Husák slabý. Inu, jsou to 40 - 50 let staré spisky...

IvanDvoutakťák (5069) napsal 20.02.2019 v 11:11

Jj, toto byla *HiTech* 70.let, když jsem začínal (a taky skončil ) na okruzích

moga (60) napsal 20.02.2019 v 09:58

Targus Zaplať pánbůh, že Pavel Husák byl tak plodný, ale příliš kvalitní ty jeho výtvory nejsou. To samé platí i pro texty pana Vlka (viz. ten link z portálu soudního inženýrství). Bohužel v českém jazyce příliš. kvalitní literatury, na toto téma, není, ale mohu doporučit např. Jansa a kol - Konstrukce motocyklu. Chce se to spíše podívat po zahraniční literatůře např. ten již mnou zmíněný Tony Foale ale špatné není ani např. https://www.amazon.com/Motorcycle-Basics-Techbook-Haynes-Manuals/dp/185960515X

Targus (430) napsal 20.02.2019 v 09:46

moga

Ten první odkaz je ojetý v jedné bakalářské práci, kterou jsem si našel včera na netu.
To jen tak pro zajímavost.

Jinak si myslím, že Husákovy knížky (myslím Pavla, nikoli Gustu) byly poněkud výš, alespoň co se teoretických výpočtů. Ale musel bych ohnout hřbet a hledat v knihovně, někde ho ještě mám schovaného. O víkendu na to schválně mrknu.

Targus (430) napsal 20.02.2019 v 09:00

moga

Nemám důvod vůči vám ventilovat jakékoli emoce.
Kdysi jsem se těmto věcem věnoval na amatérské úrovni a stále mne to zajímá. Bohužel jsem se zcela minul s érou počítačů a konstrukčních programů.
Díval jsem se ještě jednou na ty nákresy na fotech. Dejme tomu, že by bylo možno vznést nějaké dotazy už od prvního pohledu, nicméně opět se skončíme na materiálech a kupovaných dílech (např ložiska), o nichž víme kulové.
A samozřejmě stejné kulové také o vybavenosti potenciálního výrobce adekvátními technologiemi tváření kovů.
Děkuji za odkazy, mrknu na to, případně si seženu.

deluxa (347) napsal 20.02.2019 v 08:29+2

KARING...je jasne ze elektro celkovo ak to bude stale na baterie nikto nechce kupovat. A ta mala skupina co ma o to zaujem nikdy nevidela napriklad litiovu banu ani na obrazku. Vyriesi sa to jednoducho. Proste ti to nasilu vynutia zakonom a normou. Nikde totiz nebudes moct jazdit na naftu,benzin, pripadne nebudes mat povoleny prejazd. Nic ine ti neostane len kupovat tie nezmysly. Uz sa to vlastne deje to vynucovanie. Nema to nic spolocne s setrenim alebo enviromentalnou ochranou. Pretoze su tu uplne iny hraci co produkuju emisie na uplne inej urovni a ti sa vobec a dlhodobo neriesia. Preco asi?

moga (60) napsal 20.02.2019 v 08:21

Targus Nezlobte se na mne, ale jak chcete "vyučovat" konstrukci motocyklů prostřednictvím několika málo řádek v diskuzi pod článkem na www.motorkari.cz? Problém současného světa je, že nikdo se nechce příliš namáhat. Namísto zdlouhavého hledání informací ve spoustě knih, časopisů článků, tak každý očekává, že někde na internetu najde universální jednoduchou odpověď. Ale aby jste neřekl, že jsem Vám neporadil tak začít se vzdělávat můžete např. tady: //www.sinz.cz/archiv/docs/si-2004-03-159-177.pdf nebo se pokuste sehnat tuto knihu https://motochassis.com/product/book-motorcycle-handling-chassis-design/ atd.

JA1977 (18) napsal 20.02.2019 v 04:28

Držím palce ať se daří

KARING (245) napsal 19.02.2019 v 23:48+1

Oni nám ty E-sračky. které jsou daleko neekologičtější než benzínové nebo naftové motory, budou cpát horem dolem!

Targus (430) napsal 19.02.2019 v 23:22

Ivane, Ivane, ty si prostě nedáš pokoj...

Ne, že bys neměl pravdu...
Ale o ekologické zátěži se prostě pilně mlčí...

Jen takový malý přípodotek - dozufám, že to zdejší mazací soudruzi zase zabílí.
Výroba dopravních prostředků, tedy nejen plechovek, loni zásadně zpomalila. Prostě je přeautováno a přemotorkováno.
Je jistá naděje, že když se podaří nakukat ovcím, že je potřeba koupit jiné přibližovadlo, mohlo by se začít znovu vyrábět...
Proto v Říši zcela vážně přezbrojují na stoprocentní výrobu elektrokřápů.
Výroba benzíňáků je totiž ztrátová kvůli vysokým mzdám a šílené konkurenci...

honza.tar (15) napsal 19.02.2019 v 23:20

Ten prototyp cestovní elektromotorky mi trochu připomína
https://www.motorkar...egra-2014-27478.html

Targus (430) napsal 19.02.2019 v 23:15-1

moga

Aha, takže klasická odpověď ala Medvěd, Staďák, Čízák sedmašede a spol.
Škoda, myslel jsem, že jsem trefil na výjimku potvrzující pravidlo tohoto webu.

lopata75 (111) napsal 19.02.2019 v 22:02+1

S mladým (Kuberg) a manželkou na společné vyjížďce...

IvanDvoutakťák (5069) napsal 19.02.2019 v 21:40+1

Navzdory tomu, že můj zásadní odpor k celosvětovému hektickému(!) búúmu
e-mobility trvá, protože ještě nikdo a v žádné zemi fundovanou argumentací
neprokázal, že těžba surovin a sama výroba (a likvidace) baterií nezatěžuje
a především v budoucnosti nezatíží nadměrně životní prostředí, tak myšlenka
dětských odrážedel s možností pozdější montáže jednoduchého (ač zůstává
otázkou, zda taky cenově přístupného !) e-pohonu, např. s baterií pro ruční
nářadí, kterých stejně už jsou v provozu "miliardy", je pozoruhodná ...

moga (60) napsal 19.02.2019 v 20:58

Targus Podrobně vysvětlovat, jak má vypadat partie v oblasti krku řízení dost dobře v diskusi pod článkem na motorkářích nejde (jsou potřeba obrázky apod). Ten kdo něco o podvozcích motocyklů ví, tak rozumí o čem jsem psal. Navíc fotografie v článku ukazují víc než by KUBERGU mohlo být příjemné. Zatím, že je tam spousta uzlů řešena hodně naivně si stojím a dál to nebudu pitvat. Přeji příjemný večer.

Targus (430) napsal 19.02.2019 v 20:23

moga

Strašně moc výhrad na to, abych odpověděl na všecko naráz.
Zkusme aspoň něco.
První věc - materiálové listy. Máte tušení, z jakého matroše jsou dělány součásti nebo konstrukční uzly, které kritizujete?
Já ani náhodou. Spolu s nulovými zkušenostmi s výrobky této firmy mohu pouze mlčet.
Jestliže je firma dělá sama, nebo je zadává napřímo a neřeší to dodávkami velkovýrobců, asi má důvod. Znovu podotýkám, že ač jsem již o firmě slyšel a občas kolem jejího sídla dokonce projedu, nevím ani zbla o jakosti produkce.
Uchycení řídítek. Podle snímků máte pravdu jen částečně. Tzv. kolové uchycení - zřejmě konus v krku rámu je jen u části focené produkce.
Moje zkušenost - s fichtlem jsem kdysi ležel na zemi nepočítaněkrát. Technický problém vyřešilo zapáčení rukou do řídítek, případně kladivo a kus dřevěného hranolu. Ti technicky zdatnější dokonce i povolili šroubové spoje.
Motky, které mají uchycena řídítka na horních brejlích mají finanční problém při sebelehčím pádu. Tedy alespoň ta levnější část produkce, kterou jsem občas nucen léčit. U dražších krosek to je docela nářez, vydrží řídítka a vidle, prasknou zas brejle. Prostě když se to nepoddá, stojí to balík.
Špatné připojení rámových trubek ke krku. Tam opravdu netuším, co se Vám nelíbí, ale asi víte, co píšete. Znovu se zeptám, jestli znáte celou technologii, tedy nejen to, co je vidět - housenka sváru? Nevím nic o kvalitě trubek, nic o použité technologii sváření, nic o následné tepelné úpravě svařence. A zas možná blbě podotknu - pokud jim to stabilně nepraská na strojích, které neprošly kolizí, asi to není úplně špatné řešení.
Konečný názor - jestli si autor článku úplně necintá po kravatě, asi nejsou tyto výrobky horší, než konkurence.
A samozřejmě finance. Sice je psáno, že zákazník už nejde jen a pouze po ceně, ale já bych tam viděl spíše zbožné přání, než holou nepřikrášlenou realitu. Kecy o tom, že jsme se nikdy neměli líp, než dnes, jsou opravdu jen kecy.
Pokud víte něco více o užívaných technologiích a matroších, dejte vědět, zajímá mě to.

Raisik (7) napsal 19.02.2019 v 19:43

Držím Kubergu všechny palce.

moga (60) napsal 19.02.2019 v 19:08-1

Targus tak se podívejte na partii připojení trubek ke krku řízení. Tahle partie je obecně slabost českých elektromotorek vis elektroprase, protože naivněji řešit rám, než mají oni snad už ani nešlo. Pokud se vrátíme ke Kubergu, tak z toho rámu, co je vidět na obrazovce počítače se chce plakat. Další věcí u Kubergu jsou baterie. Používat automobilové baterie není žádná revoluce. Všechny Kuberky jsou strašní jezevčíci (motorky mají strašně velký rozvor). Další věc, řídítka připevněna jak u kolo namísto toho, aby byly přímo na horním nosníku přední vidlice.Další problém je u některých modelu použíti velo nábojů jež mají osu jen 12mm. Ono k dobrým jízdním vlastnostem příliš nepomůže použití nábojů z minikrosů, jež mají osu průměr 15mm, což je dnes u dětského motokrosu už také málo. Tohle to nikdy dobře u motocyklu dobře fungovat nemůže. Dobře fungující motocyklový podvozek musí vypadat prostě jinak. Problém Kubergu je váha, proto používá komponenty z horských kol, jež váhově vyhoví, ale na motocyklu jsou na hraně a nebo už za ní. Komponenty z pitbiku by byly lepší, ale s nimi je pak motocykl příliš těžký. V některých aspektech je mnohem dál motocykl MRAZEK, ale i tam bych měl také spoustu výhrad. Například, když si dělají vlastní náboje kol, tak proč mají dráty s 90 st ohybem?. Jak jsem napsal u svého prvého příspěvku. Nikterak to nekritizuji, jen to technicky hodnotím a nemohu za to, že všichni výrobci českých elektromotocyklů k tomu nepřistupují úplně ideálně.

jaro27 (78) napsal 19.02.2019 v 17:34

Výborný článok a výborný "príbeh" FY Kuberg. Prajem im veľa zdaru.

Targus (430) napsal 19.02.2019 v 15:02

de luxa

Jestli jsme se dívali na stejné obrázky, jsou ty "nesmyslné rámy" většinou kresleny slabší čarou, což bych hodnotil jako prolisy na schránce pro baterii, lhostejno, jestli je z plechu, plastu, anebo nějakého druhu laminátu. Prolisy prostě zpevňují a zabraňují vibracím. Za druhé to opravdu můžou být pomocné rámy pro zavěšení baterií.
Jestli jsi pozorně četl článek, psalo se tam o 13 sekundách na výměnu baterie. Klobouk dolů, to je docela fofr. V kombinaci s dosti velkou hmotností samotné baterie, bych si troufnul tvrdit, že mnohem jednodušší a rychlejší by bylo baterii natlačit po zemi po rám a pak ji vyzvednutím zacvaknout do rámu, než ji složitě odpojovat, přizvedávat, ve vzduchu ji vysunout z rámu a pak ji položit na zem.

vilemx (228) napsal 19.02.2019 v 14:52

Tak a teď to ještě pořešit legislativně, aby to z pohledu § bylo jako elektrokolo, tedy bez TP, ŘP a POV...

deluxa (347) napsal 19.02.2019 v 14:41

Je tam fotka kde su nejake hrube rucne skice a tam su rozne "nezmyselne" ramy to je fakt. Asi myslel toto.

Targus (430) napsal 19.02.2019 v 14:25

moga

Které trubky jsou podle tebe nesmyslné?
Rám musí mít co nejmenší hmotnost a musí být silně odolný na krut a ohyb. Současně musí vydržet na zatížení rázem, neboli na míjivé a střídavé zatížení uzlových bodů. Dál do toho musíš zohlednit nepravidelný tvar baterií, tudíž nesouměrné působení vektorových sil na závěsy.
To je docela dost na to, aby se z toho jeden nepos*al.
Pro mne by asi byla rozhodujícím faktorem skutečnost, zda výrobek je srovnatelný s konkurencí, což asi je, když "sem tam" něco vyhrajou. A pak pochopitelně prodejní výsledky, protože kdyby rámy praskaly, asi by to lidi zakrátko přestali kupovat.

Honza-K (830) napsal 19.02.2019 v 12:47

Super, takovym lidem moc drzim palce!!!

honza.tar (15) napsal 19.02.2019 v 12:34

Nejvíc radosti dělaji těm malým začínajícím
Měl jsem možnost si vyzkoušet na Olešné u FM
Na to, jak to má malý el. motor, je to (díky zpřevodování) velmi živé .
https://www.kuberg.com/en
Překvalilo mě, do kolika Zemí světa se to vyváží .
Držím palce
https://www.youtube.com/results?search_query=kuberg+
https://www.youtube.com/watch?v=N4yzcX3Fa0M
https://www.youtube.com/watch?v=Y9sXJTobML0

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist