Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Státy vždy něco prosazují, dotují, naučí na to lidi a potom to pořádně zdaní. Protože jen to co se hodně rozšíří se z pohledu výběru daní vyplatí. Takže až bude třeba 1/4 lidí jezdit na elektřinu, uvalí se na ni nějaká nová daň a potom začne návrat do minulosti, protože drahá elektřina bude luxusem pro bohaté. Vše se to zdůvodní třeba nutností investic do ekologických zdrojů elektřiny. Taky nezapomínejte na velmi omezený počet nabíjecích cyklů baterek, nejdražší části elektromotorky a nepoužitelnost elektrovehiklu v zimě - kapacita baterek jde v mrazu prudce dolů, elektromotor netopí.
jen absolutní idiot může věřit tomu,že elektrický pohon je ekologický a že má budoucnost nemá a nebude,výroba a liqidace baterií je největší zátěží pro svět,ale otom se moc nemluví,bo v rozvinutých západních zemích jsou prachy až na prvním místě a určitě není problém v budounu nato vymyslet daň na likvidaci,jasně že se mi líbí zátah co to má ale už si nedovedu představit prodlužovačku,která mi dosáhne do chorvatska,technologie na takový dojezd není a nebude a když ano,budou vtom hrát velkou a hlavní roli baterie,které nás z hlediska ekologie zatíží tak,že se ztoho ten chytrý západní svět jednou podělá
motory a vůni benzínu mám k smrti rád a doufám že ropa nedojde dokud budu živ ,na druhou stranu se celkem těším až ty bzučáky budou vychytaný a pořádně se na tom svezu takže jen tak dál držím palce
Uvědomte s jednu věc: dnes je elektro moto/auto drahé kvůli bateriím. Jakmile klesnou na lepší cenu, není pochyb, že to bude výhodné. Většině lidí vyhovuje už dnešní dojezd, i když alpy s tím nedáš. Bohužel s orzšířením e-mobilů a možbá i motot přijde jiný způsob zdanění luxusu se pohybovat, čili nejspíš se bude platit daň za ujeté km odpočtem z elektronické karty, jak avizoval Kapsch. Pak... to bude na kokot. Kdo má e-vozidlo dnes, může jásat
Lidi vždycky prskají, když se chystá nějaká změna kůň-parní stroj, parní stroj-spalovací motor, u motorek dvoutakt-čtyřtakt.
Představuji si následující rozhovor našich vnuků:
"Ty vole, čum na tohle starý 2D video, co to má bejt?"
"To je dědek na pramotorce, co se do nich lila ta ropa nebo co, jak vo tom mluvil ten vořech fyzikář. Prej se to tenkrát vyrábělo v Japonsku."
"V Japonsku?"
"Jo, to je ta čínská provincie se tam pořád bouřej kvůli nezávislost."
"Hmm, to musel bejt docela vopruz, lejt do motorky nějakej blivajz. Dneska to postavíš vedle induktoru a seš v klidu."
Mikymoto (89.24.100.xxx) napsal 16.10.12 v 17:12: +1
No a co třeba takhle:
Na střeše baráku solarko, který mi přes den nabíjí akumuláror. Já přes den v práci na elekrosamohybu. Po návratu z práce (nákupu) přehodím baterku a..
_______________________________________________
Opravdu jen představa. Aby se ti prakticky povedlo nabít za den akumulátor do auta, tak by jsi potřeboval zahradu o rozměru 30x30m naplněnou fotovoltaickýma panelama. Takže kup si motorku za 200k + solární panely za další milion
No a co třeba takhle:
Na střeše baráku solarko, který mi přes den nabíjí akumuláror. Já přes den v práci na elekrosamohybu. Po návratu z práce (nákupu) přehodím baterku a druhej den valim dál. Jen by to přehazování baterky muselo bejt jednoduchý - něco jako šuplik. Pak by to bylo pro některý lidi celkem šikovná věcička. Elektrika svoje bez nutnosti posilování přenosový sítě. A předpoklad že nedojíždím z Brna do Prahy denně
Pokud se ty elektrohrkače, ať už motorky nebo auta nenabijí za stejný čas za jaký natankujete nádrž u benzinky, tak to nebude mít masový úspěch. Lidi neradi čekají a omezují se.
Od parního stroje byl spalovací motor velkým krokom dopředu výkonem i akčním rádiusem. Tady je posun výkonem, reps. jeho průběhem, ale akční rádius a okamžitá připravenost dopravního prostředku kdykoliv si vzpomenu tady rozhodně není.
Já jsem pro rozšíření elektriky, benzin v čr by měl dostat pořádného konkurenta vedle plynu. Otázkou je jak bude vypadat spotřební daň na elektriku, jsou schopní ji tam hodit jako u benalu. Výmluva bude znít = ekologie.
Já se tomu nebráním, pro mě je zábavná jízda na motorce jako taková. A jestli to pode mnou řve nebo bzučí není tak důležitý. Jen se divím že někdo nevystavil elektrocruiser nebo elektrochooper(kromě OCC před lety). Pohodová plynulá jízda, nějaké kilo navíc nikdo neřeší. Skůtry, krosky chápu, ale naháče a okruhové motorky moc ne. I když na okruhu můžeš jezdit s prodlužkou ne?
tomzak
elektromotory vydrzi hodne ale opravdu hodne, aby jsi je pretizil, tak bys je musel zastavit a stale do nej poustet proud a neco po nem chtit, v podstate chtit po nem vic, nez dokaze, ale to jako se vsim, jinak ten elektromotor, kdyz se na tom vysere, tak je to otazka male castky... nejvetsi cenu na tom ma ta baterie...
motorky na elektriku ?. to bude mit vetsi uspech kdyz je prestanou uplne vyrabet...ja bych radsi prestal jezdit, nez kazdych 90km dalnicnim tempem cekat pul hodiny, nez se mi nabije baterka, kam bych dojel za jeden den jizdy ?. z krušných hor do brna ?. auto na el. jeste jde, kdyz je to treba hybrid, nebo ho muzem dat nabijet pres noc, malokdy clovek vyjede plnou za jeden den...ale ta motorka... navic ta vzdalenost 90km pri dalnicnim tempu je pouze teoreticky vypocet, kde se nepocita s odporem vzduchu a pokud je to ozkousene, tak jen na valcich... dojezd 75-80km na motorku ?. kde to jsme ?
Pred 10 lety se rikalo, ze nelze udelat rychlonabijeni u auto eletromobilu ... hop a mame ho tady. Dal bych tomu 5 let a nekdo udela masinu co bude jako ted Nissan Leaf. Dojezd 250km. Nabijeni za 30 minut. Vyrobni naklady na polovic a v ten moment to zacne byt zajimavy. Intell a IBM testuji baterie bez tekutych naplni, ktere maji vetsi kapacitu. Me bavi zvuk motorky, ale elektrina uz podle me prekrocila kritickou hranici pouzitelnosti a ted je to jenom otazka casu.
Itall: V podstatě souhlasím s první částí příspěvku že spalovací motor bude v budoucnu nahrazen jiným druhem pohonu ale pochybuju že elektromobil je řešení.
Efekt elektromobilů bude takovej že místo toho aby se energie vytvářela tam kde je potřeba tak se bude vyrábět v elektrárně, několikrát se transformovat a dopravovat na velkou vzdálenost. K tomu se budou vyrábět ekolgicky docela katastrofální baterie, začne kolabovat rozvodná síť, stoupne cena el.energie...
Spalovací motor sice není žádnej zázrak co se účinosti a ekologické zátěže týká ale nevím o ničem vhodnějším použitelným pro sériovou výrobu.
Moje mala kalkulace vyhodnosti moto Brammo vs. bezna motorka (Honda NC700S) pro dojizdeni do prace - denne 50km, 150 dni v roce.
vykonejsi model Brammo:
elektrina rocne: 2 250 Kc
pomerna castka z porizovaci ceny: 93 000 Kc
celkem provoz za rok: 95 250 Kc
slabsi model Brammo:
elektrina rocne: 2 250 Kc
pomerna castka z porizovaci ceny: 43 750 Kc
celkem provoz za rok: 46 000 Kc
bezna nova benzinova motorka:
palivo rocne: 15 000 Kc
pomerna castka z porizovaci ceny: 35 000 Kc
celkem provoz za rok: 50 000 Kc
Z toho vyplyva, ze vykonna Brammo je naprosty nesmysl, slabsi verze stoji za uvazovani, ale jezdit se na tom da opravdu jen do prace, takze zadne vikendove vylety. Navic je zde velky otaznik se servisem - elektromotor se pry nekazi a neudrzuje. Otazka je kolik to bude stat kdyz se to precejenom pokazi. Navic, neco se servisovat bude (gumy, brzdy). Porizeni novych baterii po jejich vycerpani bude velmi nakladne.
Nova benzinova motorka bude potrebovat servisovat gumy, retez, oleje, brzdy.
Otazky pojisteni nezminuji, nevim, jake jsou sazby pro elektromoto.
Takze? Diky, i kdybych prekousl, ze budu jezdit na bzucaku, ekonomicka vyhoda me vubec nepresvedcuje. A jelikoz mimo dojizdeni i cestuji, nepripada v uvahu.
Já tedy na motorce nejezdím proto, že má spalovací motor. Motor je jen pohon, a ten spalovací má dost nedostatků. Tak, jako byl před 100 lety nahrazen parní stroj spalovacím motorem, tak v budoucnu bude asi spalovací motor nahrazen jiným pohonem. V tomto ohledu s tím nemám žádný problém. Zajímají mě hlavně provozní vlastnosti toho stroje. Ale jestli hlučí a smrdí, že by to byla nějaká potřebná vlastnost... Pokud nebude smrdět (vůně to není, to tedy pardón), je to jen dobře a hlučnost je totéž (ještě podstatnější).
elektromobil = auto s výfukem v elektrárně. O ekologické úspoře nemůže být řeč, jelikož ekologický přínos = 0.
Co se týká cen elektřiny, tak ano pro tento způsob je zatím levná. Ovšem se zvýšením počtu elektromobilů bude nutná celková přestavba rozvodné sítě. Se současnou rozvodovou sítí je nemožné aby na každém rohu stála nabíjecí stanice s příkonem 50kW.
Nicméně co je však hlavním aspektem je to, že lidé si kupují motorky v prvé řadě kvůli tomu aby si užili jízdu na mašině. Jak se dá užít jízda na elektromotorce si asi dokážeme všichni představit.
stráťa- jak říkáš, je to dost možné. Popravdě si ale myslím, že mazuťáci budou výrobu zdržovat-zdražovat a díky obrovským sumám peněz i brzdit vývoj..
Že by nebyla technologie baterií, které lze nabíjet rychle v řádech minut? Není malá baterie s obrovskou kapacitou? Nebylo vyrobeno tisíce elektromobilů a následně odkoupeno (tuším) GM (dženeral motors) a sešrotováno?
Ale k tématu. Umím si to představit ve scootru do města, jinak ne.. Nahradit tím spalovací motory? Vždyť to je důvod, proč jezdím na motce. Vibrace, vůně v garáži, hluk atd..
Tak tohle teda fakt ne, díky.
Státy vždy něco prosazují, dotují, naučí na to lidi a potom to pořádně zdaní. Protože jen to co se hodně rozšíří se z pohledu výběru daní vyplatí. Takže až bude třeba 1/4 lidí jezdit na elektřinu, uvalí se na ni nějaká nová daň a potom začne návrat do minulosti, protože drahá elektřina bude luxusem pro bohaté. Vše se to zdůvodní třeba nutností investic do ekologických zdrojů elektřiny. Taky nezapomínejte na velmi omezený počet nabíjecích cyklů baterek, nejdražší části elektromotorky a nepoužitelnost elektrovehiklu v zimě - kapacita baterek jde v mrazu prudce dolů, elektromotor netopí.
Co budou dělat s těmi horami baterií ? Jestli vydrží tak cca 3 sezóny...miliony motorek...
Fuj, fuj, fuj. možná ta hračka pro děcka.
tohle neni pokrok, elektromotory tu byly pred 100 lety, je to podobny jakoby se vracelo k pare
itall: hlucnost u motorky je jen ku prospechu, zvysuje sance preziti nekolikanasobne
je to blbost, a rozhodne v tom neni analogie v prechodu z pary na benzin
jen absolutní idiot může věřit tomu,že elektrický pohon je ekologický a že má budoucnost nemá a nebude,výroba a liqidace baterií je největší zátěží pro svět,ale otom se moc nemluví,bo v rozvinutých západních zemích jsou prachy až na prvním místě a určitě není problém v budounu nato vymyslet daň na likvidaci,jasně že se mi líbí zátah co to má ale už si nedovedu představit prodlužovačku,která mi dosáhne do chorvatska,technologie na takový dojezd není a nebude a když ano,budou vtom hrát velkou a hlavní roli baterie,které nás z hlediska ekologie zatíží tak,že se ztoho ten chytrý západní svět jednou podělá
docela rad bych se na tom projel,ten prubeh by me zajimal!btw. zvuky uspesne vyresi repraky
motory a vůni benzínu mám k smrti rád a doufám že ropa nedojde dokud budu živ ,na druhou stranu se celkem těším až ty bzučáky budou vychytaný a pořádně se na tom svezu takže jen tak dál držím palce
Uvědomte s jednu věc: dnes je elektro moto/auto drahé kvůli bateriím. Jakmile klesnou na lepší cenu, není pochyb, že to bude výhodné. Většině lidí vyhovuje už dnešní dojezd, i když alpy s tím nedáš. Bohužel s orzšířením e-mobilů a možbá i motot přijde jiný způsob zdanění luxusu se pohybovat, čili nejspíš se bude platit daň za ujeté km odpočtem z elektronické karty, jak avizoval Kapsch. Pak... to bude na kokot. Kdo má e-vozidlo dnes, může jásat
já už to s benzínem doklepu
Lidi vždycky prskají, když se chystá nějaká změna kůň-parní stroj, parní stroj-spalovací motor, u motorek dvoutakt-čtyřtakt.
Představuji si následující rozhovor našich vnuků:
"Ty vole, čum na tohle starý 2D video, co to má bejt?"
"To je dědek na pramotorce, co se do nich lila ta ropa nebo co, jak vo tom mluvil ten vořech fyzikář. Prej se to tenkrát vyrábělo v Japonsku."
"V Japonsku?"
"Jo, to je ta čínská provincie se tam pořád bouřej kvůli nezávislost."
"Hmm, to musel bejt docela vopruz, lejt do motorky nějakej blivajz. Dneska to postavíš vedle induktoru a seš v klidu."
Mikymoto (89.24.100.xxx) napsal 16.10.12 v 17:12: +1
No a co třeba takhle:
Na střeše baráku solarko, který mi přes den nabíjí akumuláror. Já přes den v práci na elekrosamohybu. Po návratu z práce (nákupu) přehodím baterku a..
_______________________________________________
Opravdu jen představa. Aby se ti prakticky povedlo nabít za den akumulátor do auta, tak by jsi potřeboval zahradu o rozměru 30x30m naplněnou fotovoltaickýma panelama. Takže kup si motorku za 200k + solární panely za další milion
Tvl ten Kuberg má zadní tlumič stejnej, jako má moje kolo
Ať si to strčej za klobouk To raději už to blbý kolo
No a co třeba takhle:
Na střeše baráku solarko, který mi přes den nabíjí akumuláror. Já přes den v práci na elekrosamohybu. Po návratu z práce (nákupu) přehodím baterku a druhej den valim dál. Jen by to přehazování baterky muselo bejt jednoduchý - něco jako šuplik. Pak by to bylo pro některý lidi celkem šikovná věcička. Elektrika svoje bez nutnosti posilování přenosový sítě. A předpoklad že nedojíždím z Brna do Prahy denně
Pokud se ty elektrohrkače, ať už motorky nebo auta nenabijí za stejný čas za jaký natankujete nádrž u benzinky, tak to nebude mít masový úspěch. Lidi neradi čekají a omezují se.
Od parního stroje byl spalovací motor velkým krokom dopředu výkonem i akčním rádiusem. Tady je posun výkonem, reps. jeho průběhem, ale akční rádius a okamžitá připravenost dopravního prostředku kdykoliv si vzpomenu tady rozhodně není.
Já jsem pro rozšíření elektriky, benzin v čr by měl dostat pořádného konkurenta vedle plynu. Otázkou je jak bude vypadat spotřební daň na elektriku, jsou schopní ji tam hodit jako u benalu. Výmluva bude znít = ekologie.
Já se tomu nebráním, pro mě je zábavná jízda na motorce jako taková. A jestli to pode mnou řve nebo bzučí není tak důležitý. Jen se divím že někdo nevystavil elektrocruiser nebo elektrochooper(kromě OCC před lety). Pohodová plynulá jízda, nějaké kilo navíc nikdo neřeší. Skůtry, krosky chápu, ale naháče a okruhové motorky moc ne. I když na okruhu můžeš jezdit s prodlužkou ne?
Tohle vám tam chybí. //imageshack.us/a/img254/8277/dsc0131cr.jpg
doufám, že dřív chcípnu, než když bude ke koupi už jenom tohle...
tomzak
elektromotory vydrzi hodne ale opravdu hodne, aby jsi je pretizil, tak bys je musel zastavit a stale do nej poustet proud a neco po nem chtit, v podstate chtit po nem vic, nez dokaze, ale to jako se vsim, jinak ten elektromotor, kdyz se na tom vysere, tak je to otazka male castky... nejvetsi cenu na tom ma ta baterie...
motorky na elektriku ?. to bude mit vetsi uspech kdyz je prestanou uplne vyrabet...ja bych radsi prestal jezdit, nez kazdych 90km dalnicnim tempem cekat pul hodiny, nez se mi nabije baterka, kam bych dojel za jeden den jizdy ?. z krušných hor do brna ?. auto na el. jeste jde, kdyz je to treba hybrid, nebo ho muzem dat nabijet pres noc, malokdy clovek vyjede plnou za jeden den...ale ta motorka... navic ta vzdalenost 90km pri dalnicnim tempu je pouze teoreticky vypocet, kde se nepocita s odporem vzduchu a pokud je to ozkousene, tak jen na valcich... dojezd 75-80km na motorku ?. kde to jsme ?
Pred 10 lety se rikalo, ze nelze udelat rychlonabijeni u auto eletromobilu ... hop a mame ho tady. Dal bych tomu 5 let a nekdo udela masinu co bude jako ted Nissan Leaf. Dojezd 250km. Nabijeni za 30 minut. Vyrobni naklady na polovic a v ten moment to zacne byt zajimavy. Intell a IBM testuji baterie bez tekutych naplni, ktere maji vetsi kapacitu. Me bavi zvuk motorky, ale elektrina uz podle me prekrocila kritickou hranici pouzitelnosti a ted je to jenom otazka casu.
Itall: V podstatě souhlasím s první částí příspěvku že spalovací motor bude v budoucnu nahrazen jiným druhem pohonu ale pochybuju že elektromobil je řešení.
Efekt elektromobilů bude takovej že místo toho aby se energie vytvářela tam kde je potřeba tak se bude vyrábět v elektrárně, několikrát se transformovat a dopravovat na velkou vzdálenost. K tomu se budou vyrábět ekolgicky docela katastrofální baterie, začne kolabovat rozvodná síť, stoupne cena el.energie...
Spalovací motor sice není žádnej zázrak co se účinosti a ekologické zátěže týká ale nevím o ničem vhodnějším použitelným pro sériovou výrobu.
Moje mala kalkulace vyhodnosti moto Brammo vs. bezna motorka (Honda NC700S) pro dojizdeni do prace - denne 50km, 150 dni v roce.
vykonejsi model Brammo:
elektrina rocne: 2 250 Kc
pomerna castka z porizovaci ceny: 93 000 Kc
celkem provoz za rok: 95 250 Kc
slabsi model Brammo:
elektrina rocne: 2 250 Kc
pomerna castka z porizovaci ceny: 43 750 Kc
celkem provoz za rok: 46 000 Kc
bezna nova benzinova motorka:
palivo rocne: 15 000 Kc
pomerna castka z porizovaci ceny: 35 000 Kc
celkem provoz za rok: 50 000 Kc
Z toho vyplyva, ze vykonna Brammo je naprosty nesmysl, slabsi verze stoji za uvazovani, ale jezdit se na tom da opravdu jen do prace, takze zadne vikendove vylety. Navic je zde velky otaznik se servisem - elektromotor se pry nekazi a neudrzuje. Otazka je kolik to bude stat kdyz se to precejenom pokazi. Navic, neco se servisovat bude (gumy, brzdy). Porizeni novych baterii po jejich vycerpani bude velmi nakladne.
Nova benzinova motorka bude potrebovat servisovat gumy, retez, oleje, brzdy.
Otazky pojisteni nezminuji, nevim, jake jsou sazby pro elektromoto.
Takze? Diky, i kdybych prekousl, ze budu jezdit na bzucaku, ekonomicka vyhoda me vubec nepresvedcuje. A jelikoz mimo dojizdeni i cestuji, nepripada v uvahu.
Já tedy na motorce nejezdím proto, že má spalovací motor. Motor je jen pohon, a ten spalovací má dost nedostatků. Tak, jako byl před 100 lety nahrazen parní stroj spalovacím motorem, tak v budoucnu bude asi spalovací motor nahrazen jiným pohonem. V tomto ohledu s tím nemám žádný problém. Zajímají mě hlavně provozní vlastnosti toho stroje. Ale jestli hlučí a smrdí, že by to byla nějaká potřebná vlastnost... Pokud nebude smrdět (vůně to není, to tedy pardón), je to jen dobře a hlučnost je totéž (ještě podstatnější).
elektromobil = auto s výfukem v elektrárně. O ekologické úspoře nemůže být řeč, jelikož ekologický přínos = 0.
Co se týká cen elektřiny, tak ano pro tento způsob je zatím levná. Ovšem se zvýšením počtu elektromobilů bude nutná celková přestavba rozvodné sítě. Se současnou rozvodovou sítí je nemožné aby na každém rohu stála nabíjecí stanice s příkonem 50kW.
Nicméně co je však hlavním aspektem je to, že lidé si kupují motorky v prvé řadě kvůli tomu aby si užili jízdu na mašině. Jak se dá užít jízda na elektromotorce si asi dokážeme všichni představit.
stráťa- jak říkáš, je to dost možné. Popravdě si ale myslím, že mazuťáci budou výrobu zdržovat-zdražovat a díky obrovským sumám peněz i brzdit vývoj..
Že by nebyla technologie baterií, které lze nabíjet rychle v řádech minut? Není malá baterie s obrovskou kapacitou? Nebylo vyrobeno tisíce elektromobilů a následně odkoupeno (tuším) GM (dženeral motors) a sešrotováno?
Ale k tématu. Umím si to představit ve scootru do města, jinak ne.. Nahradit tím spalovací motory? Vždyť to je důvod, proč jezdím na motce. Vibrace, vůně v garáži, hluk atd..
Do lesa a do města