globalmoto_duben_nolan




Indická elektrika zní jako benzíňák. Zvuk si můžete vybrat telefonem

Tak dlouho jsme o tom vtipkovali, až se to stalo skutečností. Pokud vám vadí, že elektrické motorky nejsou slyšet, resp. že vydávají takový ten vysavačový zvuk, tahle indická strojovna váš problém vyřeší. Ale musíte mít smysl pro humor.

Kapitoly článku

Proč mluvíme o indickém stroji, když motocykl, na který se díváte, je všeobecně známý čínský, v Evropě prodávaný pod značkou Super Soco? To pozadí vzniku je trochu nepřehledné, nicméně podle všech materiálů, které jsem ohledně nové indické značky Revolt Motors prostudoval, se její motocykly skutečně vyrábějí v Indii. Nicméně mám dojem, že to bude dost podobný model, jakým funguje třeba naše Jawa se svými 350 OHC – vyrobeno v Číně u značky Shineray, v Týnci nad Sázavou lehce upraveno.

Otázkou samozřejmě je, co vše tedy zůstává čínské a co je indické. Dočtete se, že motor a vyjímatelné baterie jsou z dovozu, ovšem řídicí jednotka a Battery Management System (BMS) jsou vlastní vývoj. Navíc Revolt říká, že jejich motocykly jsou první indické elektrické stroje disponující umělou inteligencí. Je tady nepostradatelné propojení s vaším smartphonem, z něhož pomocí vlastní appky dokážete sledovat kdeco – historii jízd, reálný dojezd, optimální jízdní styl apod. Stroje navíc mají 4G připojení, takže je dokážete vystopovat, anebo jim pomocí funkce Geo-Fence omezit pole působnosti

Revolt nabízí dva modely, slabší, pomalejší a levnější RV300 a k němu RV400 s opačnou charakteristikou. Třístovka je celé Super Soco TS, tedy vybavené motorem v zadním náboji, s nímž dosahuje rychlosti 65 km/h, ovšem RV400 je zajímavým mixem designu TS a techniky TCmax, kdy je motor v těle motocyklu a sekundární převod řeší ozubený řemen. Maximálka je v tomto případě 80 km/h.

A právě RV400 je důvodem, proč vznikl tenhle článek – protože kromě všech těch již zmíněných blbinek si u tohoto stroje můžete vybrat, jaký bude vyluzovat zvuk! Bohužel výrobce neříká, jakým způsobem je zvuk přenášen, ale asi to bude nějaký ukrytý reproduktor. Na výběr je ze čtyř motivů, které nesou název Revolt, Rage, Rebel a Roar a volíte je přes mobil. Poslechnout si je můžete na stránce výrobce. Váš stroj potom zní třeba jako výkonný superbike, anebo jako dvoudobý prskolet. Ve všech případech nám ty zvuky přijdou poměrně ulítlé na to, že sedíte na takovém malém potrhu. Povinnou výbavou řidiče Revoltu RV400 tak kromě přilby bude jistě i smysl pro humor a sebeironii.

VIDEO: Když chcete, aby vám elektrika zněla jako benzíňák...

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 1.5 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 3 Kč
kerut přispěl -1.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist