globalmoto_duben_nolan




Energica Eva Ribelle přináší 215 elektrických newtonmetrů a 145 koní

Energica využívá své roční zkušenosti z šampionátu MotoE a představuje nové silnější baterie, které se mimo jiné objevují v novém streetfigteru Eva Ribelle. Lehčím a výkonnějším battery packem s výrazně větším dojezdem budou v roce 2020 krom toho vybavené i modely Ego+ a EsseEsse9+.

Kapitoly článku

V benzínovém světě pořád slyšíme o přímém spojení s technologií MotoGP, ne jinak to zřejmě bude v tom elektrickém. Energica je jednotný dodavatel strojů do šampionátu elektrických silničních motorek, který se jede v rámci mistrovství světa nejprestižnějších tříd. První rok to sice bylo jako na houpačce, když před sezónou shořelo depo s kompletním závodním vybavením, své ovoce ale závodní vývoj nakonec přinesl. Díky spoustě najetých kilometrů v závodním tempu může Energica s klidným svědomím představit novou výkonnější sadu baterií pro své stroje. Doposud italské stroje hnaly kupředu baterie s kapacitou 11,7 kWh, které v nejsilnějším Egu nabízely až 200 Nm a 145 koní. Ve slabším naháči EsseEsse9 výrobce udával výkon 109 koní, 180 Nm a kombinovaný dojezd 150 kilometrů, což bylo podle našeho testu více méně realistické číslo. Nové modely ty stávající překonávají velmi výrazně.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

V případě supebiku Ego a naháče s kulatým světlem EsseEsse9 se dočkáme dvou verzí. Ta slabší standardní nabídne 13,4 kWh, což zachovává původní výkonové hodnoty, ale zvyšuje dojezd na 160 kombinovaných kilometrů. Mnohem zajímavější čísla se objevují u verzí označených Ego+ a EsseEsse9+, které doplňuje novinka Eva Ribelle. Tedy ona to tak úplně novinka není, naháč Eva byl v nabídce vždy, pro sezonu 2020 ale trošku přiostřil vzhledem a hlavně svými výkony. Tři výše zmiňované nejvýkonnější stroje budou pohánět baterky s kapacitou 21,5 kWh, a to je pořádná porce navíc! Ony jsou také nové motorky podle zástupců značky produkčními elektrobiky s největší kapacitou na světě. Jenom pro představu připomeneme, že loni během milánské výstavy měla battery pack s 20 kWh závodní Energica Ego Corsa … Co to potom bude znamenat v praxi? Výkony se moc nemění, máme tu pořád 109 respektive 145 koní, které doplní o 15 Nm větší porce krouticího momentu. Jako kdyby 200 bylo málo…

Mnohem důležitější jsou čísla týkající se dojezdu. Ten se díky téměř jednou takové kapacitě zvýšil o 60%. Nejoptimističtější číslo udávané výrobcem má hodnotu 400 kilometrů, to ale jen v případě, že budete popojíždět po městě. Mnohem realističtější je porce 230 kilometrů udávaných v kombinovaném provozu město a mimoměsto a vlastně ten nejzajímavější údaj je v případě, že budete využívat výkonový potenciál strojů často a rádi. Na dálnicích a otevřených silnicích prý Energicy ujedou 180 kilometrů, a to už je dost zajímavé a použitelné číslo. Pokud budete jezdit normálně, těch 200 kiláků by to mohlo dát úplně v klidu. Připočtěte k tomu navíc fakt, že jsou stroje schopné požírat proud z rychlonabíječek a díky tomu se na 80 % své maximální kapacity dostanou během hodiny, a máme tu plnohodnotnou použitelnou motorku. Zbývá už jenom shodit další kilogramy (nové baterky jsou o 5 % lehčí), vybudovat síť rychlonabíječek a jít s cenou o kus níž.

 

Všechny Energicy modelového roku 2020 vyjedou se čtyřmi jízdními módy, stejným počtem úrovní rekuperace, kontrolou trakce, tempomatem a novou konektivitou s chytrým telefonem. Ribelle a EsseEsse9 navíc dostanou ve standardu USB zásuvku a ve volitelné výbavě nejdete třeba vyhřívané rukojeti nebo bezklíčkové startování.

Stánek Energicy tak trochu nenápadně v rohu poukazoval ještě na jednu věc. Italský výrobce elektrických motorek spojil své síly s tradičním výrobcem karburátorů, vstřikování a dalších dílů plnění spalovacích motorů, firmou Dell´Orto. Jejich společným cílem je vývoj elektrického pohonu pro malé a střední elektrické stroje (8 – 30 Kw). Energica zjednodušeně řečeno dá do placu své know-how, Dell´Orto pak své kontakty a prodejní sítě, skrz které chtějí dostat k výrobcům svoji vizi elektrického pohonu. Jak je vidět, už i tradiční výrobci dílů si hledají zadní vrátka pro případ elektrické budoucnosti.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 18 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Bogodar přispěl 6 Kč
SLAY přispěl 6 Kč
Dawes přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist