yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
e-Kája (20) napsal 04.01.2022 v 13:55+1

Velice se omlouvám všem příznivcům elektromotorek, ale zapomněl jsem se vyjádřit ke dvěma italským elektro-kráskám, které byly v článku zmíněny pouze okrajově

6) MV Augusta AMO

+ nádherné městské elektrokolo, které si člověk zkrátka zamiluje (amo - v italštině miluji), hybridní pohon elektromotor + pedály, karbonový rám

- pevný rám a přední vidlice bez odpružení (vhodné jen na kvalitní a hladké silnice), nevyjímatelná baterie

Technické údaje:
Pohon: elektromotor v náboji zadního kola / ozubený řemen
Výkon elektromotoru: 250W
Maximální rychlost: 25km/h
Hmotnost: 15,5kg
Kapacita baterie: 248Wh
Dojezd: 75km
Doba nabíjení: 4hodiny
Cena: 3075 / 4100Euro (verze RR / RC)

Zdroj informací:
mvagusta.com/e-mobility/models/amo

7) Garelli Ciclone

+ roztomilá italská mini-elektromotorka s vyjímatelnou baterií

- omezená maximální rychlost (60km/h by jí slušelo víc)

Technické údaje:
Pohon: elektromotor v zadním kole
Výkon elektromotoru: 2kW
Maximální rychlost: 45km/h
Hmotnost: 79kg (z toho 13kg vyjímatelná baterie)
Kapacita baterie: 40Ah/48V = 2kWh
Dojezd: 120km (Eco) / 100km (Tour) / 80km (Sport)
Doba nabíjení: 6-8hodin (3-4hodiny s příplatkovou nabíječkou)
Cena: 3500Euro

Zdroj informací:
https://www.garelli.com/ciclone/

L6L (50) napsal 03.01.2022 v 22:41-1+1

něco pro:
Yura co napsal 22.12.2021 v 17:34
řešit osobní výpady nehodlám, navíc nejsou k tématu článku, děkuji za pochopení.
Najdeš tam mé vysvětlení, za které se hluboce stydím a su červený jak komanč na prdeli, když tak rád škatulkuješ nepřizpůsobivé...
L6L 03.01.2022 v 22:33

Komik64 (3039) napsal 31.12.2021 v 09:12-2

I tady zdravím místní legendu IvanaDvoutakťáka a přeju mu ještě dlouhej život a taky ještě i plno kiláků na "spalováku", nejlépe dvoutakťáku...!!!

L6L (50) napsal 30.12.2021 v 20:16+1

Vmoto Stash
Kéž by vzhled variantně zjednodušili do podoby Super Soco TC, bez zbytečných blbostí.
Jejich koncepce chlazení řídicí jednotky je dobrá. Baterka je opět někde schovaná, což nějak nechápu, stejně jako díru na reprák a nazahnutý ventilek na kole HUB.

e-Kája (20) napsal 29.12.2021 v 20:22-1+1

Chtěl bych všem redaktorům moc poděkovat za přínosný a přehledný článek o elektromotorkách prezentovaných na výstavě EICMA 2021

Rád bych se vyjádřil k několika vystavovaným strojům, které mě nejvíce zaujaly a případně doplnil nebo objasnil některé technické údaje:

1) Soriano Giaguaro V1

+ velice pohledný a elegantní italský silniční stroj, zajímavá koncepce odpružení přední vidlice, možnost rychlého DC nabíjení

- poměrně složitý pohon se dvěma elektromotory a pětistupňovou převodovkou (stačily by bohatě 3 stupně), který zabírá velký prostor ve spodní části (ideálnější spíš pro umístění trakční baterie)

Technické údaje:
Pohon: dva elektromotory, 5-supňová převodovka (včetně zpátečky), mokrá spojka, řetěz
Výkon elektromotorů: 60kW (V1 Gara) / 72kW (V1S, V1R)
Hmotnost: 255kg, z toho 80kg baterie
Kapacita baterie: odhad 15-20kWh
Dojezd: 180km (kombinovaný cyklus)
Rychlost nabíjení: 5hodin AC / 20minut DC
Cena: 25500-32500Euro včetně VAT

Zdroj informací:
sorianomotori.com
motoreetto.it/moto-soriano-strano-caso/?lang=en

2) Verge TS

+ nadčasový až futuristický finský design, elektromotor integrovaný do ráfku zadního kola, dvě různá umístění stupaček, možnost rychlého DC nabíjení

- poměrně široká zadní pneumatika a vzhledem k elektromotoru v ráfku i její komplikovanější výměna, vyšší neodpružená hmota zadního kola

Technické údaje:
Pohon: elektromotor integrovaný do ráfku zadního kola
Výkon a kroutící moment elektromotoru: 80kW / 1000Nm
Maximální rychlost: 180km/h
Hmotnost: odhad 225kg
Dojezd: 300km (město), 200km (dálnice)
Rychlost nabíjení: 4hodiny AC / 45minut DC
Cena: 25000Euro bez VAT

Zdroj informací: vergemotorcycles.com

3) Niu RQi Sport

+ designově velice zdařilá elektromotorka s vyjímatelnými bateriemi

- mírně horší parametry oproti konkurenci (hmotnost, kapacita baterií, dojezd)

Technické údaje:
Pohon: elektromotor, redukční převod, řetěz
Výkon elektromotoru: 5kW trvalý / 7,5kW boost
Maximální rychlost: 100km/h (110km/h boost)
Hmotnost: 186kg včetně vyjímatelných baterií, z toho 2x 25kg baterie
Kapacita baterie: 2x 36Ah/72V = 5,2kWh
Dojezd: 120km (městský cyklus)
Doba nabíjení: AC 240V 7hodin 0-100%
Cena: 7000Euro včetně VAT

Zdroj informací:
niu.com
ktm2day.com/niu-rqi-sport-electric-motorcycle-showcased-at-eicma/

4) Vmoto Stash

+ elegantní uhlazený italský design, velký úložný prostor v "nádrži", velmi příznivá hmotnost

- poměrně vysoko umístěná řídítka oproti nízkému větrnému štítu, nižší výkon elektromotoru

Technické údaje:
Pohon: elektromotor v zadním kole
Výkon elektromotoru: 6kW maximální
Maximální rychlost: 105km/h
Hmotnost: 105kg
Kapacita baterie: 100Ah/72V = 7,2kWh
Dojezd: 250km (při rychlosti 45km/h)
Doba nabíjení: AC 240V 6hodin 0-100%
Cena: zatím nebyla stanovena

Zdroj informací:
en.vmotosoco.com
rushlane.com/vmoto-stash-electric-motorcycle-range-top-speed-12418711.html

5) WOW 775

+ elegantní italský elektroskůtr s moderním designem, velkým úložným prostorem a snadno vyjímatelnými bateriemi

- vyšší a dozadu umístěné těžiště vzhledem k umístění baterií, zvýšené riziko krádeže baterií

Technické údaje:
Pohon: elektromotor, ozubený řemen
Výkon elektromotoru: 4kW trvalý / 5kW max
Maximální rychlost: 85km/h
Hmotnost: 95kg + 18kg baterie = 113kg
Kapacita baterie: 42Ah/72V = 3kWh
Dojezd: 95km (kombinovaný cyklus)
Doba nabíjení: AC 240V 4hodiny 0-100%
Cena: zatím nebyla stanovena

Zdroj informací: wowescooter.com

Propagační videa na výše uvedené elektromotorky naleznete zde:
https://www.motorkar...0358749#goto10358749

SV-DR (29) napsal 25.12.2021 v 21:01-1+2

Na tento hnus sa nemôžem pozerať !
Miniatúrna Európa ide zachraňovať svet A v USA atď.sa stále predávajú a jazdia (pre nás staré dobré) KLR a DR, lebo nemajú také normy.
Jedna obchodná loď na oceáne počas plavby vypustí viac bordelu do ovzdušia, ako všetky motorky v EU za rok!!!
Myslím, že násilné zavedenie elektromobility nadobro zlomí spolku EU krk ... !

alexa7 (101) napsal 25.12.2021 v 10:58+1

40 rokov jazdim na motorkach aj enduro aj motokros aj turistika . Neodsudzujem to. Hluk mi nikdy nechybal a tak isto ako ma uplne dostal kvalitny elektricky bicykel tak si myslim , ze ma mozno este niekedy dostane
elektricka motorka. Osobne v motokrose vidim velky potencial . Ked to bude jazdit dobre tak preco nie .
Je to o jazdeni a nie o ladenych vyfukoch.

Čárli. (2) napsal 25.12.2021 v 09:42-1+3

Elektromobilita v sirokem pojeti je doova debilita EU. Je prijatelna v mestskem provozu , jak u aut, tak u moto. Jinak hloupost typu ,,gretin,,. Pokud se prvotne nebude resit kaceni v amazonii a lodni doprava a kamionova doprava, je vsechno zbytecne a proti lidstvu.

hansdorf (199) napsal 25.12.2021 v 09:38-1+2


Vadná baterie, jejíž výměna by stála půl milionu, a údajné další problémy přiměly Tuomase Katainena nacpat svou starou Teslu Model S dynamitem a nechat ji vybuchnout. Doslova.
Použil 30 kg dynamitu a figurínu s obličejem Elona Muska, kterou posadil za volant.

Tak se má řešit e-mobilita

https://youtu.be/7_9aVzf5fC4

zzpol (212) napsal 24.12.2021 v 09:02-1

Zdravím,

omezeni vlivu člověka na klima pochopí i žáci ve škole na 1.stupni...
skvěle to umí ve své přednášce vysvětlit ing.Dana Drábová Ph.D.

https://www.youtube.com/watch?v=4-7vGhUQTeU&list=RDCMUCGrC9tG979gIyb8qgg-SaGw&start_radio=1

- přehled růstu populace do r.2050 je 9.7 mld lidí ze současných 7.7 mld



- celosvětově je největším znečistitelem

1. doprava obecně, následována
2. domácnostmi
3. průmysl, výroba papíru, cemenntu, oceli...

- díky Indii a Číně nelze ani v budoucnosti očekávat výrazné snížení emisí z fosilních paliv...

EU, resp.Německo se snaží omezovat emise tam, kde to bude možné z mnoha důvodů

1. snížit podíl závislosti na dovozu ropy a plynu ze stř. a dálného východu
2. celkově omezit mobilitu obyvatel, přechodem na elektrifikovanou hromadnou dopravu
3. využít noční energii z větru, soláru na noční dobíjení zbylích dopravních prostředků,
s cílem cca.99% a to už od r.2040.. .

Targus (429) napsal 24.12.2021 v 00:47-1+2

Mňo, výběr velký, ceny budou dozajista lidové, počkáme si kolik se těch elektrosnů na dvou kolech prodá v příštím roce, když máme tak "přívětivé" ceny silové elektřiny...

L6L (50) napsal 23.12.2021 v 20:53+1

fantomazi, správný postřeh, nejen Verge, ale všechny HUB motory trpí na složitější výměnu pneu. U HUB je kabeláž spojitá až k řídicí jednotce, kvůli přechodovým odporům na spojích se tomu konstruktéři vyhýbají jak Ivánek EU. Řešením HUB není jednodušší, ani hodit uchycení letmo, pořád bude viset na káblu, tak se letmá kola vyskytují jen u řemen./řetězových pohonů s mimo či centrálním motorem, což je dyzajnová lahůdka

L6L (50) napsal 23.12.2021 v 20:29-1+1

Cake je velmi dobrý dyzajn, málo kdo má koule na ježdění na traverze s motorovkou
Osobně mi vadí řemen na aku a žádný kryt. Navíc cena je pro našince dost velká, lépe vychází španělský městský koncept Nuuk.

Garelli pidi e-moto je roztomilá srdcovka.

Keeway čínská skútrová klasika, ať se jim daří!

Niu RQi Sport je konečně značková čínská strojovna na meziměsto. Článek by zasloužil data o kapacitě aku a způsobu nabíjení, pak lze uvést polemiku o cenové vyváženosti a ne opucovávat klišé skoro-stopětadvacítka.

Ovaobike tajvanské stroje na malých kolech jsou opět bez důležitých informací, např. mají hodně vysoký krouticí moment na kole...
Kafáč CR-21 je zajímavě zpracovaný, drátěné výplety a světlomet jsou neotřelé. Všechny stroje mají dyzajn vysoké úrovně.

Verge opět bez důležitých informací. Na fotce lze spatřit nabíjení CCS: AC i DC, tohle je tedy stroj na daleké výpravy. O tak velkém špičkovém krouťáku i výkonu se už vedly polemiky, je to reálná hodnota.

Vmoto Soco Stash je značková čínská strojovna na meziměsto s HUB motorem a připomínající Soco TS a opět bez důležitých informací.

Wow doručovací skútr, nepostrádá důležitou informaci o centralizaci hmoty. To je naprosto nepostradatelná informace pro kurýra s pixlou na hřbetě!

autry (1) napsal 23.12.2021 v 13:45

Jmenuje se to myslím ''Cesta k moři'', na deset minut to nabíjení opravdu není. Snad bude odkaz fungovat
https://vid.pr0gramm.com/2019/12/04/21016974a130f4e1.mp4

hrochi (155) napsal 23.12.2021 v 11:14-1+1

Elektrokola fajn. Stealth a Suron dobrý až na tu cenu. Vše ostatní sračka, muselo by se cestou přepřahat. Středověk se blíží. Dobře už bylo.

Codo (354) napsal 22.12.2021 v 23:35-1+3

Ty malý elektrosráče chápu, tam je vývoj logickej a možná i docela žádoucí. Co ale nechápu je vývoj těch "dospělejch" motorek. Výrobci opravdu věří, že si někdo takovej ksindl koupí na celodenní ježdění?! Stačí se rozhlédnout, jak tyhle prozatímní hokus-pokusy některých výrobců dopadly. Prostě k tomuhle účelu se ty verky nehodí a s tím nikdo nic nenadělá.

Jofré (211) napsal 22.12.2021 v 22:14

To jsem zvědavý, jak to přežije Akrapovič a jemu podobní. Asi začnou vyrábět motoreproduktory. s DB killerem.

Capan (190) napsal 22.12.2021 v 21:52-2+1

Jazda na elektromotorke,veď to predsa nikoho normálneho nemôže baviť....

ivano (499) napsal 22.12.2021 v 21:00-1+1

Kluci, tak jedem? Jooooooo ........bzzzzzzzzzzzzzzz bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz - toto fakt nééééééééé!!!!!!!

lovecz (2) napsal 22.12.2021 v 19:06+2

Srovnal bych s pocitaci. Momentalne uz to asi nejsou diskety asi se to blizi k CD, ale dokud to neni jako flash disk, tak to neni zajimave. Jednou se to tam asi dostane, a pak na tom budeme jezdit vsichni. Sam jsem zastance analogovych stroju (Dr 650, GS 1150, Triumph Speed triple 955), ale kdyz vidim co se dnes vse cpe do masin kvuli pohodli a bezpecnosti tak verim ze spousta lidi podlehne jednoduchosti a "bezudrbovosti" elektrik...

Hofix (34) napsal 22.12.2021 v 18:59+4

PROČ?

Míra (210) napsal 22.12.2021 v 18:41+3

Bylo by vtipný udělat závody elektromotorek.
Stejný počet kol i stejnou trať jako na Moto GP. Bez možnosti výměny baterií.
Mezi nabitím baterií v boxech by se závodník mohl trochu prospat.

SuperSic58 (1307) napsal 22.12.2021 v 18:14-1+6

tak mi přijde, že vývoj elektrošmejdu nějak stagnuje... Furt těžké, předražené keply no name značek s mizerným dojezdem... Prostě lose lose

SLAY (810) napsal 22.12.2021 v 17:59-1+6

do horoucího pekla s ekologama a celým elektropohonem .Nechci za ranec dukátů jezdit od nabíječky k nabíječce tahat s těžkou kraksnou v podstatě bez výkonu a beze zvuku ,dojezd o ničem.
Nějak nikdo neřeší co s baterkama po jejich životnosti je to přece nebezpečný odpad co na tohle říkaj ty zelené ekologické mozky ?
Možná v městském provoze zásobování krámů ale pro motorky to fakt nechci .Naštěstí mě to asi mine .Nejradši bych teď šel pro péráka namíchal bych 1:25 a projel se městem jo a přidal bych ještě velkýho panáka ricínového oleje

Yura (239) napsal 22.12.2021 v 17:34-2+8

na elektrických přibližovadlech mi velmi vadí jediná věc, a to jakým stylem nám elektrický pohon vnucují. Zatím je to pouhé znevýhodňování klasických pohonů, ale přijde čas těžkých restrikcí, zákazů a kriminalizace. To je realita zelených zítřků, bohužel.
Proč nenechají klidně vedle sebe žít bez nesmyslných časových horizontů spalovák i elektriku? Však ono se ukáže, kdo měl pravdu a co je lepší. A vyřeší se to přirozeně, samo a nenásilně, ba dokonce si troufnu tvrdit, že po té horší variantě za 30, 40 let, neštěkne pes.
A ne, na oteplování klimatu, které způsobil člověk, opravdu nevěřím. Příroda je mocná. Velmi mocná. To je vše, co k tomu řeknu.

vinokurov (494) napsal 22.12.2021 v 16:34-1+3

Slepá cesta

Komik64 (3039) napsal 22.12.2021 v 15:51+1

Chce to ještě moc věcí "vychytat" a o mnohém asi i vlastně ještě teprve zjistit, jestli to dlouhodobě, v těch množstvích apod. vůbec půjde (nebudu to opakovat/vypisovat, je to i tady leckde mnohé zmiňováno...).

Podle mýho bude ZATÍM (pokud půjde úplně do tuhého...) nejrozumější cesta spalováky nahrazovat třeba i velkou RŮZNOSTÍ pohonů ( to s motorkama zrovna nesouvisí, ale něco holt zásobovat a převážet třeba i těma dřívějšíma koňma - viz Prazdroj ...) atd.

ALE s tím souvisí to, že elektriku jsem celkem od začátku viděl jako dost vhodnou pro různý skútry a některý lehký (a vlastně skoro neslyšný...) "krosky" mne taky fakt docela okouzlily...

LEPŠÍ A NEBO ASPOŇ PODSTATNĚ NADĚJNĚJŠÍ ČASY PŘEJU VŠEM MOTORKÁŘŮM a nejen jim...!!!

fantomaz (47) napsal 22.12.2021 v 14:10

To Verge vypadá dobře, ale přemýšlím o výměně té zadní gumy, to abych jezdil do spec. servisu s tou gumou ? A s těma 1000Nm asi i hodně často ?, no nevím, ale přemýšlím o tom, může to být dost složitá operace, ale taky třeba úplně jednoduchá nevím? A další věc je chlazení - guma se zahřívá, motor se zahřívá a tou dírou se to má uchladit? Možná , že jo - při prudkém bočním větru. Jinak to neznamená (když se mi to líbí), že si to chci koupit. Z finančního hlediska to zatím nedává smysl a kdo ví "kdy" bude (nejen pořizovací cenou, ale v dnešní době i s přihlédnutím k provozním nákladům, kdo ví kolik bude stát KW za pět let při dnešním zdražování).

Heki (401) napsal 22.12.2021 v 13:59-1+2

Bohužel žijeme v soumraku motorismu. Ale můžeme si za to sami - měli jsme se narodit dříve

5 reakcí

Jarda
Jarda 22.12.2021 v 17:28

Dříve s bolševikem v zádech. Tak to raději to elektro. Mě to nevadí a těším se na testování třeba nového Zero. Naše děti už to nebudou vnímat, jestli to smrdí nebo voní, budou chtít hlavně jezdit v jedné stopě.


IvanDvoutakťák (5070) napsal 22.12.2021 v 12:36+2

Trochu optimismu , *benzináři* !
On těm "progresivistům", co teď oktrojují e-mobilitu, dojde dech
s nedostatkem lithia, až se budou mět na celém světě vyrábět
(prý)miliardy e-automobilů a *východ* zeměkoule přestane dodávat
baterky, jako(např.) nedávno čipy, nebo právě teď "Putin" plyn do Německa,
protože potřebují sami pro sebe ...

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist