globalmoto_duben_nolan




Elektrické novinky: Kalašnikov a dvouválec Veitis

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Capan (190) napsal 27.01.2019 v 07:17

Omylom som dal Ducháčkovi plus,za čo sa ospravedlňujem. Aj keď,samozrejme,hovno na tom záleží.

Targus (430) napsal 05.12.2018 v 21:02

Erznzut

zapomněl jsi zmínit letadla. Jen pro úplnost.


honza.tar
takže už máme dva oficiální začátky aférky.
Skvěle.
Kdo bude ten pravý machr a vygůgluje třetí?

Jak říkám, Amíci věděli, že je něco v nepořádku už dávno, akorát nekonali. Anebo konali a museli držet hubu. A prapůvodci jsou samozřejmě v Bruselu. Jednak zavedením zcela odlišných norem, jednak bezhlavým zpřísňováním norem bez jakékoli konzultace s odbornými kádry. A stylem poručíme dešti větru - úředník vymyslí, inženýr překecá (pána Boha a fyzikální zákony). Jako socprc pětiletky - co pět roků nová norma.
Proto vznikl ten chytrý softík v Evropě, Amerika, resp. zbytek světa byl jen příjemným bonusem.

IvanDvoutakťák (5069) napsal 05.12.2018 v 15:21

Takže VW bude vyrábět i e-motocykly(?) .

IvanDvoutakťák (5069) napsal 05.12.2018 v 15:12

Nejvíc mně fascinuje jistota(?) současných prognostiků, co a jak bude v Evropě
po dalších dvaceti letech současného(!) vývoje, na základě *Pařížské klimatické
dohody* Svým stylem to připomíná dlouhodobé plány rozvoje RVHP, stejně
jako rozhodnutí např. Švédska a Německa zrušit veškerou jadernou energetiku,
kdy jen Francie má těchto zdrojů el. energie v provozu desítky. Vše (prý) bude
nahrazeno "čistými" zdroji . A kdo nebude soběstačný, přece nakoupí globálně ,
dodávám já .
__________________________________________________________________________

Volkswagen chce do roku 2040 skončit se spalovacími motory ...
***********************************************************************
VW by měl v roce 2026 vyvinout poslední modely se spalovacími motory a cílem
společnosti je od roku 2040 prodávat vozy, které neznečišťují CO2,
jak řekl 4.12.2018 hlavní stratég Volkswagenu Michael Jost.
„Fakticky pracují naši kolegové na poslední platformě čistě se spalovacími motory.“

Cíle pařížské klimatické dohody podle něj budou naplněny pouze v situaci, kdy do roku 2050 přestane po silnicích jezdit poslední automobil poháněný spalovacími motory.

Automobilka počítá s tím, že poslední vůz na tento pohon prodá v roce 2040 a elektromobily začne Volkswagen masivněji produkovat už příští rok.

Do roku 2030 má koncern Volkswagen nabízet na tři stovky elektrifikovaných automobilů, dodávek, nákladních aut i motocyklů. Toto by mělo zahrnovat
hybridy i bateriové elektromobily. **************
Pro konvenční vozy ale ani tohle nebude znamenat konec. Spalovací motory
budou dále procházet vývojem a podle Josta budou po roce 2050 jezdit
minimálně v regionech, kde nebude dostatečná infrastruktura nabíječek pro elektromobily.

Nová platforma od roku 2026 dostane také nové spalovací motory.
Životní cykly motorů jsou výrazně delší než u aut samotných, takže
i za pětadvacet let koupíte novou škodovku se spalovacím motorem.
( Součástí skupiny Volkswagen jsou i španělský Seat a česká Škoda Auto )

Komentáře čtenářů :
**********************
Josef Goldman, Plzeň
St, 5. prosince 2018, 14:14:36
Nic nového pod sluncem, ropy bude poskrovnu a bude se jezdit na vodík.

Vlastimil Herink, Cheb
St, 5. prosince 2018, 14:12:45
Móda nemóda, stejně si koupím diesel od neVW.

Jiří Havel, Č. Budějovice
St, 5. prosince 2018, 14:10:03
Stačilo by napsat : VW chce do roku 2040 skončit...

Vladimír Trtílek, Kuřim
St, 5. prosince 2018, 14:06:10
Roku 2040 se s největší pravděpodobností nedožiju, ale do té doby,
co se dožiji, a budu moct řídit, tak bych dal přednost normálnímu autu.
Protože elektromobily mají k praktickému a skutečně masovému užívání
ještě velmi daleko.

Jiří Port, Sušice
St, 5. prosince 2018, 14:03:22
Podle článku auto prodané v roce 2040 už nebude v roce 2050 jezdit.
Takže auto s životností 10 let? Komu to chtějí prodat?

David Červený, Plzeň
St, 5. prosince 2018, 14:00:03
Byly časy,kdy lidé říkali,že něco tak složitého jako parní stroj se nemůže
ujmout a navždy se bude jezdit na koních.Tady platí to stejné.

Vladimír Dostál, Český Dub
St, 5. prosince 2018, 13:50:49
Chudáci lidi v té budoucí době, kteří na nové auto nebudou mít
chechtáky! Jo a na veterány se budeme chodit dívat tak do výlohy.

Zdeněk Mencl, Orlová
St, 5. prosince 2018, 13:50:18
Tudy cesta nevede.Elektromobily jsou slepá ulička.

Pavel Kopečný, Lažany
St, 5. prosince 2018, 13:44:55
To mě bude 80 a odevzdám řidičák. Tak to jsem klidný.
Jinak si myslím, že do té doby bude ještě všechno jinak.
____________________________________________________
Zdroj : Novinky.cz 5.prosince 2018

Erznzut (-1) napsal 05.12.2018 v 13:44

Koukám opět je to tady samej raketovej inženýr, děd vševěd a všeználek
Vytáhněte si ty hlavy už konečně z prdelí a uvědomte si, že dokud budou jezdit zaoceánský parníky a tankery, je tahle ,,ekorevoluce,, akorát pro smích.

honza.tar (15) napsal 04.12.2018 v 22:03

Jak se zrodila aféra „Dieselgate“? Na začátku byli studenti a jedna náhoda
Trojka studentů, z nichž dva jsou Indové a jeden Švýcar, jsou mechaničtí inženýři, studující v institutu pro výzkum emisí (CAFEE).
https://automix.denik.cz/magazin/studenti-kteri-odhalili-aferu-dieselgate-zprvu-vubec-netusili-co-objevili-20171025.html

Targus (430) napsal 04.12.2018 v 20:37+1

PasarloPipa

Sorry, kámo, ale dostuduj si všechny prameny, ano?
Emise se začaly řešit už v 60. letech, tedy před více, než 50 lety. Tenkrát byla stanovena norma při rychlosti vozidla 40 km/h a novináři zjistili po 5 letech její existence, že auta mají horší emise, než před jejím zavedením.
Kuwa, jak to?
No protože byly vyladěny přesně na tu čtyřicítku, nic víc a nic méně. A zahučeli tam komplet všichni Japonci i Amíci, Ojropa toho tenkrát moc do USA nevyvážela, takže to tak nebolelo...
Druhé kolo začalo v r. 81 kalifornským zákonem o emisích, což způsobilo značný mazec a zběsilé zrychlení tempa zavádění řízených kaťáků a elektroniky vůbec. V Ojropě se začalo mluvit o potřebě snížit emise. Bravo, panstvo se probudilo!
Třetí kolo začalo začátkem devadesátek, ovšem chytrý Brusel poslal USA s jejich systémem do prdele a začal si normy emisí "vymýšlet" sám. Proč by mělo být něco všude stejně, že ano. Ještě by to mohlo dokonce neškodit americké konkurenci.
Jen tak mimo soutěž - americké nafťáky plnily bruselskou normu EURO 3 už deset let před jejím zavedením v Ojropě (rok 2000).
Takže tímhle chytračením a machrováním Brusel zadělal na problém do dalších let.

A teď Dieselgate.
Celá aférka vypukla tím způsobem, že tuningovým borcům v USA vrtalo hlavou, proč jedou německé nafťáky lépe a za lepší litry, než ty emerycké. A nenapadlo je nic lepšího, než jim změřit emise. Vyšly o tom v průběhu tří let dva obsáhlé články (!!!), jenže se nic nedělo, furt byl klid po pěšině. Laik žasnul, odborníci se divili.
Až pak přišel podle ofiko verze jeden zaměstnanec VW a napráskal, jak celý systém funguje.
https://auto.idnes.cz/volkswagen-dieselgate-whistleblower-dw4-/automoto.aspx?c=A170530_135628_automoto_vok
Tak, teď tomu jen uvěřit. Vždyť jestli něco nesplňuje emisní normu, šlápnu mu na krk raz, dva, zvlášť když to je cizina, ne? Šlo to v šedesátkách a o 50 let později to nejde?
Jenže pokud si uděláme časovou osu s těmi prvními články, které vyšly, vůbec to nepasuje s údajným naprášením.

Doporučuji si na časovou osu namalovat data dalších událostí, které se tehdy odehrály v Německé Unii. Postačí projet denní tisk v letech 14 a 15. A z těch událostí, o kterých se moc nepsalo (skoro vůbec), bych jen zmínil, že když Orbán dělal na Merkelici ramena (zima a jaro 2015), Andělka tenkrát zvedla telefén a zafénovala německým fabrikám, načež dojčerské fabriky se Feferónii se NA MĚSÍC zastavily. Jo, nedělám si srandu, motorárna VW v Györu, Mercedes v Kecskemétu, Bosch v Miskolci, Brose v Gyöngyösi, atd., to všechno se na jeden měsíc zastavilo. Prostě jeden měsíc jsem neměl z Maďar co vozit. Prý že kvůli přenastavení výrobních parametrů, nových plánů výroby, plánů prodeje, blablabla..., kdo nevěří, ať tam běží.
A Orbán byl v prdeli, načež po milostivém rozjetí výroby měl přilézt ke křížku do Bruselu a poprosit o odpuštění.
Jenže Orbán se jaksi záhadně otřepal a za pět měsíců bylo vymalováno. Zas byl drzý jak opice, nepouštěl dál připrchlíky, Makrela měla úplně jiné starosti, než neposlušného Feferóna, páč už se vědělo, kolik bude muset Říše půjčit koncernu VW, aby přežil, a samozřejmě sem začali lézt připrchlíci mimo Hungárii. Zde bych rád připomněl, jak Makrela ze dne na den naráz vyměkla a začala žvanit, že to zvládnem. Neboli někdo na ni zatlačil, ale fest. K tomu bych připomněl, že tato aférka nebyla první, jak jsem už psal, a existuje docela bohatá literatura o tom, jak Amíci v průběhu let s nepoctivými výrobci vymetli - pozor - kromě VW za průser v r. 15. Ten dostal možnost se vykoupit, a to mnohem levněji, než se zpočátku zdálo. Inu, hodná Makrelka poslouchala a šlapala jak hodinky, tak co, že?

Targus (430) napsal 04.12.2018 v 19:48

Medvídek1
Ó, nikoli, oni si ty zásuvky kradou.
Banda zelených chytráků prosadila dotace na baterkové trolejbusy a nikdo z nich si neuvědomil, že sem tam je bude potřeba nabíjet. Jenže nabij fáro na parkáči, když je jich tam dvacet a zásuvka jedna,že ano.

PasarloPipa (-22) napsal 04.12.2018 v 10:50

Targus,
evidentně nemáš absolutně potuchy co v Bruseli vzniklo a proč. Rozhodně to nebyla dieselgate, tak vznikla v USA ne v Bruseli, když o tom nic nevíš, tak alespoň nelži.

https://longtailpipe.com/2015/10/02/differences-in-us-and-eu-emissions-standard-key-cause-of-dieselgate/

Medvidek1 (24) napsal 04.12.2018 v 06:25

Hrochi
To by chtělo důkladně prošetřit.
Že by nějaký “pomatený” NEekologista úmyslně odpojoval-sabotoval pokrok?
Nechce se mi věřit že by sami zelení mužíčko/ženy (musíme být gender jinak přijde bubák METOO)
předbíhaly ve frontě na kabel.

LAJWEC (380) napsal 04.12.2018 v 02:31+1

Tak pro opravdové jezdiče motorek jsou Emoto Fuj a bléé. Dvoutakty byly neekologiký,tak je nahradíme ekologickým lithiem,tak to mě teda podrž. No jsem rád,že se těch vysavačů v běžným provozu nedožiju a pořád ještě budu potkávat normální motorky s normálním motorem.Jsem moc rád,že už to dojezdím na OPRAVDOVÉ mechanické motorce a to jak na voňavým tříválcovým dvoutaktu,tak na opravdovým čtyřtaktním superbiku a už mě nikdo nebude nutit jezdit na nějaké BATERCE s kolama. Myslím si,že motorky na baterky mají být akorát pro malý děcka. Tož tak.

hrochi (155) napsal 04.12.2018 v 00:02

Medvídek1: Hlavně musíš hlídat, aby tě v noci někdo neodpojil. V Kalifornii a Norsku už se to děje. Bude to jak říkáš caferacing^2.

hrochi (155) napsal 03.12.2018 v 23:56

Targus: Po 50ti letech bohužel už ovlivňují i déšť. Pokrok nezastavíš! ... bohužel. (Frantíci se snaží brzdit patou, uvidíme.)

Medvidek1 (24) napsal 03.12.2018 v 19:01+1

Ten “Pistapista31” předpoklad 400km dojezdu je hezký.
Teď nabízí dojezd u nové 150km, pak jako půjdu na 4hodiny než se trochu nabije do kavárny? A kolik kaváren budu muset absolvovat než dojedu 300km za kamarádem z vojny? Že by nová verze Caféracingu?

Docela by zajímalo jaký bude dojezd zhruba za rok až baterie dostane třeba přes zimu za uši.
(viz baterie mobilu po záruce kdy bez dobíjení nevydrží ani den)
Ne každý má dům s vytápěnou garáží s přístupem k el.síti.
Někdo nemá garáž vůbec, jezdí denně a v sezóně parkuje před panelákem. (v zimě na chatě/pracovišti)
Což mě přivádí k otázce jak dlouhý prodlužovák bych házel z okna?
A k další: když se krade benzín z nádrží, kapoty z aut i celé motorky, nebude nekalá poptávka po drahých bateriích?

pistapista31 (20) napsal 03.12.2018 v 14:57

pokial to nebude mať dojazd min 400 km pri min 110/h tak nech to ani neukazuju

Targus (430) napsal 03.12.2018 v 11:58

hrochi

Čekám, kdy pustím telku a ve Stardance mi celebrity předvedou budovatelský tanec na známou píseň "Poručíme dešti, větru".

Targus (430) napsal 03.12.2018 v 11:56-1

sedlson

Léčba tvých nářků na kvalitu ovzduší je zcela jednoduchá.
Nikoli si nacpat pod zadek metrákový kufr těžkých kovů zalitých rovněž škodící kyselinou, nýbrž vysednout a začít používat takové ty dva zvláštní výběžky, co ti narostly pod prdelí. Ve zvláštních případech se pak smířit s užíváním jízdních kol poháněných výhradně lidskou silou. Šlapat se totiž dá i rukama.

A co se týká dieselgate, ta vznikla v Bruseli.
Politici totiž věděli velmi dobře, že stanovené limity nelze plnit v běžném provozu ani náhodou. A koncern VW v podstatě nic neporušil, protože používané motory plnily zadání v laboratořích, tedy přesně tam, kam byly zkoušky situovány.

Otázka: jaký je rozdíl mezi dieselgate a "legálním" vypínáním emisních limitů tzv. "terénních motorek" přes chytrý telefon?
Je normální operovat skutečností, že limity platí jen na veřejných komunikacích? Vzduch je taky veřejný a neveřejný?

hrochi (155) napsal 03.12.2018 v 10:24+1

Tak se nám ten vývoj elektromobility nějak nedaří. Za to je nutno potrestat výrobce spalovacích motorů, aby zákazník věděl, co si má koupit. Ten trh se nám ohýbá víc než za bolševika.

Plán na další pětiletku: vědci sníží emise o dalších 35% a politici seřídí hodinky na zimní nebo letní čas. Doufejme, že se nepřecenili.

jaro27 (78) napsal 03.12.2018 v 09:14

Motorky by mali vyrábať iba Japonci a Nemci, mali by mať motory aspoň dvoj litrové, aspoň 200 kW, dizajn ako keby ich pes vyvracal a samozrejme, ryčať by mali poriadne, nech má jazdec aj nejaké sebavedomie.

Sa čudujem Rusom, že nezačnú vyrábať nejaký jednoduchší stroj od ktorého by sa chcelo, len aby štartoval a nekazil sa. Podvozok je len o kúpených tlmičoch a zbytok pozvárať... Ale kur-a nie tak, jak je tá "kroska". To tie zvary sú katastrofa. Rusko, Ázia, Amerika je dosť veľký trh, srať na EU. Každopádne aj k nám by niečo asi kvaplo (samozrejme s povinným ABS, senzorom mŕtveho uhla, zabudovaným MP3 a inými nevyhnutnosťami).

A elektrika? Ak by že som asfalťák a borec, čo reže zákruty okolo domu, elektriku beriem.

redakcii za info od našich východných susedov.

Hondasl (107) napsal 03.12.2018 v 06:49

V době Eurosajuzu a nadvlády Americké ideologie konečně nějaké informace z Ruska je vidět že snaha se udžet na trhu není nikomu lhostejná. Každé zboží si kupce najde. Jen škoda že těžba lithia z podzemních prehistorických vod ničí planetu více něž cokoliv jiného.na jednu stranu čistčí vzduch, na druhou stranu vysychání jezer a mizení podzemních vod.

sedlson (22) napsal 03.12.2018 v 01:17

Všem doporučuji si zaletět do jakéhokoli Čínského velkoměsta nadechnout se toho krásného čistého vzduchu, bo soudruzi emise neřeší. Pak přelet do NY a pak Paříž. Udělá to z Vás milovníky emisních norem!!! Už jsem to tu jednou psal, DIESELGATE vznikla v USA, ne v EU.

Targus (430) napsal 02.12.2018 v 21:49-1

honza.tar

A nezapomeň honem obvolat svoje kámoše, aby mi taky nasolili mínusy.
Ano, ano, když si někdo dovolí napsat něco, sice je pravda, ale mně se to nelíbí, musím mu honem rychle dát nesouhlas, nejlépe s celou partou, abych ukázal, jaký jsem pašák.

Targus (430) napsal 02.12.2018 v 21:45

honza.tar

A co má společného elektromechanický přenos tažné síly s dnešním baterkovým šílenstvím?
Btw. není to vynález, nýbrž tzv. zlepšovák. Jedná se pouze o sestavení stroje z již známých strojních dílů, nikoli užití dosud neznámého či nepoužitého principu.
Stejný přenos síly na kola využívaly již dávno předtím elektromobily.

honza.tar (15) napsal 02.12.2018 v 21:16

Targus také jsem napsal elektomechnické pohonné ústrojí a ne Hybrid
Na svou dobu to bylo unikátní velmi sofystikované tech řešení
Sousedík také zkonstruoval hybrid (1927) a čistý elektromobil na podvozku Tatra 57A (1939)
https://www.autoweek.cz/cs-auto_archiv-hybridni_vozidlo_z_prvni_republiky-2625
Slovenská strela - zázrak na kolejích
//www.speaker.cz/localbahn/view.php?cisloclanku=2006071401

Targus (430) napsal 02.12.2018 v 20:39

honza.tar

tak především ten vagónek zvaný Slovenská strela měl v elektrice POUZE PŘENOS hnací síly na kola, tedy kabeláží a elektromotory byla nahrazena převodovka a spojka, nic více a nic méně. Vlastní pohon obstarával SPALOVACÍ MOTOR poháněný lihobenzínem. Mimo jiné na vloženém videu v čase 6:45.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%BD_v%C5%AFz_M_290.0

Tentýž princip využívají např. obří náklaďáky v lomech a povrchových dolech. A nejedná se o žádný hybridní pohon, jak nám tady básníš.
A ta trapná reklama na tank je jen kreslený film na úrovni karikatur Pes Filipes a spol. nebo tobě asi bližší Tom and Jerry. Žvásty, kecy, plky, a to vše beze slov, no nekup to.
Do mašiny, v níž se bojuje při konstrukci a vývoji o každé kilo hmotnosti ve prospěch munice a o každý milimetr životního prostoru pro posádku nacpem tunovou baterku. No proč ne, když to frčí.
O. K., a teď tu O Budulínkovi, tu mám nejradši. Ale nezapomeň, že chci, aby liška byla na elektriku.

Targus (430) napsal 02.12.2018 v 20:22-1

JoskaH

Josko, ber to tak, že redaktoři potřebují taky platit složenky a hypošky.

Klídek, ono se to vystříbří. Už teď je Ojropa v prdeli, páč Čajna nebere plastový odpad, jako do nedávna. Pak přestane odebírat vyjeté baterky a my tu v poho chcípnem hladem, páč všude bude místo pitné vody kyselina z baterek.
Ale politicky korektní.

honza.tar (15) napsal 02.12.2018 v 20:21

Při útoku je velmi důležitý moment překvapení a to elektrický pohon díky tichému a výkonnému elektromotoru nabízí už i do tanků se dává hybridní elektropohon který zvyšuje agilitu
Na to už přišel před druhou světovou válkou Český vynálezce Josef Sousedík
(1894 – 1944) a použil elektomechnické pohonné ústrojí pro pohon Slovenské střely
https://www.youtube.com/watch?v=yCn_5ZHVr_U&t=61s
https://www.youtube.com/watch?v=PUxQs5WvBwQ
Vtipné No bike... No Life
https://www.youtube.com/watch?v=c2R-K0CkuOE

JoskaH (444) napsal 02.12.2018 v 20:17+2

Ta permanentní a vydatná politická agitka několika (stále stejných) diskutérů, "umě" naroubovaná nejčastěji ke článkům o elektromotocyklech, už je dost otravná...Agresivní opruz

Targus (430) napsal 02.12.2018 v 20:17

Jarda

Jestli jsem si dobře povšiml, tak v těch pí ár článcích o trolejbusových motorkách se taky pořád píše dokola furt jedno a to samé.
Tudíž jestli Ivan D. nemá co čmárat do diskuze, autoři by podle stejného pravidla neměli psát, jak jsou tydle pitomosti na baterky príma, resp. neměli by o nich psát vůbec, páč už je tisíckrát vychválili nikoli do nebes, ale až do přilehlého vesmíru.

Anebo byste při registraci mohli zavést výslech na detektoru lži a všechny, kteří přes něj neprojdou, zakázat vstup do dikuze, pod trestem nejmíň useknutí pravé ruky. Soudruzi z Al Kaidy vás to rádi naučí výměnou za poukaz na školu smyků na elektrickém skůtru.

Autorovi tohoto textu - Honzovi Zajíčkovi se tímto omlouvám. Docela bych řekl, že si zachovává v tomto článku alespoň zdání zdravého nadhledu.

Targus (430) napsal 02.12.2018 v 20:04+2

Jarda

Navrhuji, abyste Ivana zabánovali. Samozřejmě demokraticky a politicky korektně, jak jinak.
Fejsbůk už taky demokraticky bánuje mamlasy s nevhodnými názory a některé rovnou bonzuje polišům, tak co.
A navíc - Ivan je stejně stará puška, důchodce, který chce každý měsíc prachy a nelíbí se mu elektrické křápy, tak co s ním. Vždyť je jasné, že si žádný váš dvoukolový trolejbus nekoupí a furt bude slintat do benálu olej, prase jedno.
A vůbec není krásný, mladý a chytrý a tak všelijak podobně, tak mu řádně vyprašte kožich. Jo zajeďte za ním na svých elektrických nádherách a dejte mu do řepy, to bude nejlepší.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist