yamaha_demo_tour




BMW C evolution konečně v Čechách

O velkém bavorském elektroskútru jste u nás mohli číst už několikrát. V roce 2011 se objevily první špionážní fotky se základními informacemi, o dva roky později byla zahájena sériová výroba a na podzim 2016 se skútr dočkal prvních vylepšení. V Čechách jste o něm mohli ale tak maximálně číst, protože se u nás neprodával. Anebo pro něj vyrazit za hranice. To se pro rok 2018 mění, protože se dostává do standardní nabídky BMW Česká republika, u dealerů bude na přelomu února a března.

Kapitoly článku

Doporučená maloobchodní cena je stanovená na 367 500 Kč, což je o nějakých 70 000 víc, než dáte za benzinový C 650 Sport, ze kterého elektrika více méně vychází. Za svoje peníze dostanete skútr s dojezdem 100 km, maximálním výkonem 48 k a velmi zajímavou hodnotou krouťáku. 72 Nm máte k dispozici okamžitě při otočení plynové rukojeti. Díky tomu se skútr dostane na padesátku za necelé tři vteřiny, stovku pak má na tachometru za 6,8 sekundy. Maximální rychlost skútru je elektronicky omezená na 129 km/h. Pokud by vám byl dojezd 100 km málo, můžete si připlatit necelých 40 000 korun za verzi Long Range s dojezdem až 160 km, základní varianta skútru spadá pod řidičák A1.

O pohon skútru se stará synchronní elektromotor s kapalinovým chlazením, kterému dodává energii vzduchem chlazená lithium-iontová vysokonapěťová baterie (133 V). Technologie baterií je identická s tou, co je používána v autech i3 a i8, takže nemusíte mít strach, že by to nefungovalo. Nabíjet baterie můžete buď z domácí zásuvky nebo z dobíjecích stanic pro automobily. S nimi je skútr plně kompatibilní a získáte tím rychlejší nabíjení. Z domácí sítě jste na 100 % za přibližně 4,5 hodiny, 80% máte za cca 3 hodiny 50 minut, přes rychlonabíjecí kabel jsou to 4 hodiny 10 minut, respektive tři a půl hodiny.

Vzhled skútru vychází ze zmíněné šestsetpadesátkové Sportky, oproti ní je méně zakulacený a nejdete tu samozřejmě rozdíly díky technologii pohonu. Nejvýraznějším prvkem je zelená bočnice pod sedlem, z boku vynikne i jiné uložení zadního tlumiče a samozřejmě absence výfuku. Podvozek ale jinak vykazuje podobné parametry. Přední vidlice typu USD má průměr 40 mm, zdvih 120 mm, zadní tlumič pracuje v rozsahu 115 milimetrů a můžete u něj nastavit předpětí pružiny. Rozvor kol je u elektroskútru o něco delší (1610 mm vs. 1591 mm), s tím souvisí i o něco málo jiné hodnoty úhlu hlavy řízení a stopy. Brzdy jsou stejné dvoukotoučové vpředu (270 mm a dvoupístkový třmen), jeden identický kotouč s brzdičem najdete také vzadu. Samozřejmostí je ABS.

Z další standardní výbavy můžeme vyjmenovat systém TCA, nazývaný také jako Asistent ovládání točivého momentu. Ten slouží jako taková jednodušší kontrola trakce, a mimo jiné také zabraňuje zablokování zadního kola při ubrání plynu. V základu je zpátečka, hlavní stojan a boční stojan s integrovanou parkovací brzdou. V elektronické výbavě jsou obsažená světla s LED denním svícením, blinkry a zadní světlo jsou vybavené stejnou technologií. Palubka je tvořená TFT displejem a kromě všech základních údajů na ní můžete volit i mezi čtyřmi jízdními režimy (Road, Eco Pro, Dynamic a Sail). Ty samozřejmě ovlivňují výkon motoru a celkovou akceleraci skútru, ale třeba také rekuperaci energie při brždění motorem. Uvidíme na jaře, jak to vše nakonec bude fungovat, už máme přislíbený test tohoto skútru.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Petr7474 přispěl 1 Kč
masi přispěl 1 Kč
IvoK přispěl 1 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist