yamaha_demo_tour




Velký rozhovor s obchodním ředitelem značky Norton: „Kostky byly vrženy, budoucnost je elektrická“

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Prasčenko (2) napsal 18.01.2023 v 01:25

Pro lgbt eko hipstera to bude jako dělaný. Kdyby mi někdo před lety řekl že Norton bude dělat motorky na baterky tak bych se ho zeptal co šňupe.

IvanDvoutakťák (5070) napsal 11.01.2023 v 16:19

NENÍ NAD PRAVDIVÉ A FUNDOVANÉ INFORMACE !
***************************************************************
Elektrické motocykly a skútry
======================
V této oblasti jsou statistiky 2022 poměrně jednoduché. Kromě stovek různých
elektrických koloběžek a pojíždědel, které na český trh chrlí různé supermarkety
a hobby řetězce (například 817 registrovaných vozidel L značky Hecht), se v r.2022
registrovalo jen pár desítek elektrických skútrů a motocyklů renomovaných značek.
Loni se v ČR prodalo 13 nových elektrických skútrů BMW, 12 skútrů Piaggio/Vespa,
deset elektrických endur KTM a také 3 elektrické skútry Yamaha.
Z velkých motocyklů to pak bylo 2x Zero a 1x Harley-Davidson.

Více na: https://www.motorka...yklu-2022-48714.html
Copyright © Motorkari.cz

PetrosPV (28) napsal 30.12.2022 v 12:07+1

Norton je značka odkazující se na minulost ale chce být elektrická, tohle neklapne.

danikbmw (4) napsal 29.12.2022 v 10:49

Obchodní strategie značky se věže na módní vlně elektrifikace "na sílu "! Pak vybrali schopného člověka,jak sám říká, "máme vazby na vládu, trend nezastavíte"! Ano, EU bezhlavě tlačí na elektro,i když je to slepá ulice...všichni to ví,ale poslouchají diktát...ale to je další téma, co sem nepatří. Osobně si elektrickou moto nekoupím nikdy,protože motor jsou emoce! A vo tom to je ne ? Jdu si pustit Harley Davidson a Marlboro Man..tam byl svět ještě v pořádku PS: a to nejsem senior!

papiboy (1260) napsal 28.12.2022 v 21:12

bubaris , ja to vidím trochu inak.
HD moc nemusím, ale je stále akýsi národný poklad v Amerike, plebs si ho váži, vedia zohnať dotácie a som presvedčený, že Američania sú schopný zorganizovať aj zbierku za záchranu značky. Majú ťažkosti, ale kto ich dnes nemá. Podstatné je, že HD inovuje, predáva, existuje.

Norton za posledných 20-30 rokov je ale hotová tragikomédia, striedajú sa rôzni snílkovia, sponzori, podvodníci, neschopňáci, laici aj žonglijúci kúzelníci, sem-tam sa predstaní pár nádejných kúskov, vypustia sa rozprávky o športových ambíciách a fotky o výrobných priestoroch, ktoré sú raz plné a o nejaký ten mesiac znova prázdne...

Tak ja medzi Nortonom a Harleyom teda žiadnu paralelu nevidím, až na to, že u HD už ako-tak upustili od elektrického močariska, do ktorého sa Norton práve začína ponárať....
Ak to ovšem nie je súčasť ďalšieho finančno-dotačného podvodu a pokračujúceho krachu... Hehehehe...

bubaris (35) napsal 27.12.2022 v 17:20+1

Ja bych to tak tragicky nebral.
Norton a H-D jsou fabriky zhruba stejne stare. Maji neco za sebou a urcite neco pred sebou.
Rozdil je jen v cilovce a portfoliu.
Kdo si porizuje H-D je jasne.
Kdo si ovsem porizuje/poridi Norton?
Co je/byl Norton vubec zac?
Znacka jednoho/dvou modelu prubezne vyrabenych a nevyrabenych. Pokud by tu uz nebyla, nasledovala by Velocette, JAP, AJS etc. Znacky, ktere vyrabely na ostrovech skvele motorky. Chybi vam dnes?
Bylo tu napsano, ze to byl "lepsi" Triumph. Souhlas. Ovsem Triumph zije, nabizi siroke portfolio modelu. Norton ne.
Co je a ma byt Norton? Exklusivni znacka jednoho/dvou modelu se spalovacim motorem? Proc? Zije prece Brough, to byl ve sve dobe a v soucasnosti opet je R-R jedne stopy. Ma byt Norton snad Bentley jedne stopy?
Kdyz mam na R-R neni potreba brat na vedomi Bentley.
A elektro Norton? Proc ne? Pokud to budou zakaznici Nortonu chtit, proc jim nevyhovet?
Zakaznik je/mel by byt pan, ktery urcuje kde utrati sve penize a vytvori tak zisk.
Nicmene soucasnost je takova, ze prave H-D se svou e-moto zadny uspech neslavi, v portfoliu je to takovy okrajovy doplnek. K image znacky to nepatri.

Neresme kde/jak/kdy nabijet baterky. Kdo jde cestou e-mobility tohle vi nejlip. Ja to nejsem, tak je mi to jedno.
Kazdemu co jeho jest, pokud i za 30 let bude zajem o spalovaky - treba i na synteticky benzin, z meho dnesniho pohledu to bude fajn.

Chlapi, jsme v jedne stope a v te se muzes rozmastit na kasi jedno jestli na spalovaku nebo na elektrice, tak vsichni vzdy kolama dolu

BSA (338) napsal 27.12.2022 v 14:56+1

jak je možné, že se do vedení "anglo-indického dědictví značky NORTON" dostane takový primitiv?

Obycejny_clovek (323) napsal 27.12.2022 v 03:36-1+5

Připomíná mi to mnoho let zpátky si v Prazdroji najali podobného "odborníka", který zrušil zlatý staniol na víčku flašky a nahradil ho papírkem - takovým kournoutkem, pamatujete? Mělo to být úžasně pokrokové a designově neotřelé.
Sestřelil prodeje na dlouhou dobu k zemi, nikdo to nechtěl, když se pilo z lahve, do pusy čouhaly kusy papíru.

Tenhle frajer je to stejné. Na Nortornu nikdy nejezdil, motorkám nerozumí, jen vypadá totálně nesympaticky, mele kraviny a bude nekřesťansky drahý. Každá firma má holt svého hrobníka. S podobnou filozofií to Norton neustojí.

abe (15) napsal 26.12.2022 v 10:06-1+9

Znal jsem jednu partu , říkala si RVHP , ale ta z Bruselu , to jsou mnohem větší zločinci pro ještě horší darebáky...
PS: nejsem komouš

L6L (50) napsal 25.12.2022 v 23:51-3+2

Milý Alane,
opět velmi zajímavý článek, díky za něj
K jeho obsahu - nechápu ostrovní logiku - když někdo vykoupí zajímavou značku, pak postaví továrnu za 40, dostane 60 a honba za snobisnem může začít, jelikož dá ostrovanům práci, lehce vyprázdní kapsy nechutně bohatým a pokrok nelze zastavit, cosi prohnilé ve státě ostrovním, jen přesně nevím co. Trochu mi to nedává smysl, ale podobný čínský kousek s Volvem se také povedl, asi číská stopa po měsíci nebo déle...
Nicméně tohle psát takovýto článek v české kotlině je smutné, příběh Jawy na elektriku pevně doufám Norton nepotká.
Asi se pár jedinců svezlo na Nortonu Commander, jako já v devadesátkách, to byl velmi úspešný projekt, dostal se na MS dos-t daleko oproti konkurenci Rád na tu dobu vzpomínám, sociální sítě nebyly a tudíž nemohly být zahněděny nevhodnými komentáři

Simitom (119) napsal 25.12.2022 v 22:42+4

Takže Indové koupily zadluženou “lukrativní” značku a aby rychle dostaly peníze zpět, získaly 60 mil dotace. Celý smysl článku vidím v tom ze uznávaný UK novinář napíše článek pro vládní špičky o tom jak se firma prosazuje na poli e-mobility a má jasný plán jak vydělat peníze na luxusním zboží pro velmi dobře placené lidi z velkých měst. Celkem smutné.

HFrk (19) napsal 25.12.2022 v 20:13+16

Takový článek si na Vánoce nezasloužíme…
Ten člověk hovoří jako typická korporátní mrdka, jakýsi průtokový příhřívač. Souhlasně posouvá dál prázdné “myšlenky”, protože je za to placen. Svůj názor nepotřebuje, proto se ani nesnaží přemýšlet o tom, co z něj vytéká za hodnotu. V Bruselu si přesně takových týpků platíme celou armádu a oni dotacemi a regulacemi šikanují průmysl a snaží se vnutit trhu zájem o elektromobilitu. Navzájem si tleskají a udržuji se v chorobné víře, že dělají něco pro lepší budoucnost.
Jinak přeji hezké svátky plné pohody!!!

rogih (1003) napsal 25.12.2022 v 13:44+3

Jsem si jistý, že ke svému štěstí Rolls Royce nebo kabát Burberry. Obejdu se tedy i bez Nortonu.

Honza-K (830) napsal 25.12.2022 v 13:11-1+3

Vypada to, ze Alan C. uz taky zaprodal dusi elektricke “budoucnosti”….. . Zrovna od nej bych to necekal…

SLAY (810) napsal 25.12.2022 v 12:25+9

Ať jde s celým elektrickým Nortonem do háje a vezme sebou všechny ty pseudoekology

papiboy (1260) napsal 25.12.2022 v 12:04+1

Dopravný servis cez rozhlas upozorňuje, že po diaľnici jazdí jeden šialenec v protismere.
e-Kája za volantom tú správu zachytí tiež a povzdychne: Keby len jeden, ale VŠETCI!

JA-NE (767) napsal 25.12.2022 v 11:53+2

JA-NE (767) napsal 25.12.2022 v 11:53+1

koki888 (160) napsal 25.12.2022 v 10:39-1+2

Moja odpoveď na odpovede môjho predošlého príspevku: S tými debilnými zásahmi politikov súhlasím. Akože písať “vystúpme s EU” je samovražda, na druhej strane kopu “zelených” rozhodnutí je buď biznis alebo totálna hlúposť a zatemnenie mozgu ( napr. Plyn namiesto jadra, bionafta, či dotácia elektromobilov namiesto vybudovania nabíjacích bodov). Ono elektro sa presadí tak či tak. Teraz je to iba zbytočné predraženie el. automobilov čo kriví trh. Všetky tie ceny a vyhlásenia sú kecy napr. Tesla má rabat od 25% do 35%. Ferrari 25% ostatný od 3,5% do 8%. O tom môžu ostatný iba atmosférický iba snívať. Aby bolo jasno nie som proti benzínu , vôňu 2T mne osobne nenahradí nič, či ten zvuk 4T motoriek ovĺadanie a priebeh krútiaceho momentu jedným slovom záťah ktorý si musíš zaslúžiť oproti jednoduchšiemu ovládaniu elektriky je proste paráda. Ale nastupuje nová generácia a tá už to vidí inak. Potom je tu pokrok a tým pádom blahobyt, tam nesmie Európa zaspať. Poznámky akože pôjdem s EV do Tatier s Prahy a nedôjdem by sme si už mohli odpustiť. Je to “pošetilé”. Ako som už napísal terajšie motorky tu budú aj o 30 rokov ak bude záujem. Nepodceňujme ľudskú tvorivosť šikovnosť a v neposlednom rade túžbu po zisku.

jandaxx (185) napsal 25.12.2022 v 10:08-2+10

To co s námi provádí Brusel co se týče násilnému přechodu k elektromobilitě, je vláda mrzké lůzy.

traki (121) napsal 25.12.2022 v 10:06-3+2

Když už jsou ty vánoce, měl bych jedno přání - a nakonec věřím, že nejsem sám, tak tedy: e- Kájo drž už hubu a neser se mezi motorkáře. Tvoje místo je někde mezi Hanychovou, Myslivcovou, tím přešitým šaškem z Brazílie a jemu podobnými. Nakonec jak to tady na motorkářích je bude vidět z kladných a záporných hodnocení.

SuperSic58 (1307) napsal 25.12.2022 v 09:18+6

Navoněnej bolševickej servil. Hrozná snůška marketingovejch blábolů. Takže Atlas nakonec odpískali. Kolik lidí ho mělo objednanej a roky doufali, že nakonec bude.. Místo toho elektrokepl

SV-DR (29) napsal 25.12.2022 v 08:20+2

Už sa nečudujem, že celý západ a EU idú ku dnu ...
tento chlapík je vojnový zločinec ,
Norton" nemá s Nortonom nič spoločné, len nápis na nádrži

Le-Corbusier (432) napsal 25.12.2022 v 08:11-2+9

Ten borec je prostě obyčejný hloupý snobský prosepěchář, který říká to co se po něm chce.

Já myslím že s budoucností elektromobily můžeme být úplně v klidu. Nebude to tak horké. Nemáme a nebudeme mít dostatek el.energie ani přenosovou soustavu. O bateriich ani nemluvě. Doba se mění, to ano ale ne ve prospěch této utopie. Zůstane to na úrovni neproktickych hraček na které je to teď.

hondaman1 (15) napsal 25.12.2022 v 07:20+1

norton bude mat velky problem sa presadit
preda malo kusov moto s benzinovym motorom
a to by velmi rychlo skoncil
takze sef dobre vie ze jedina sanca na zachranu je elektrika
urobit zo znacky modny doplnok mladej generacie

Stadakk11 (277) napsal 25.12.2022 v 01:00+9

Hmmm... už je to tady... bezpohlavní, elektrický a genderově vyvážený e-Kája a jeho výblitky

ferrac (23) napsal 24.12.2022 v 23:35+5

Kdo nezna minulost, nema budoucnost. Vzhledem k tomu, ze nema absolutne prehled o minulosti Nortonu a keca neco o inoovativni znacce... se vsim respektem k Nortonu, mam je rad, ale Norton nebyl nikdy inovativni, ale velmi konzervativni, ovsem vybrouseny k dokonalosti. Manx je dokonalej, ale uz v 50 letech v MS zastaralej (krom ramu, kterej ovsem nevyvinuli v Nortonu, ale bratri McCandelsove). Podivejte se s cim zavodily Italove. Ovsem, Norton byl dotazenej k dokonalosti a dokazal je porazet, ale velmi brzo jim i dosel dech a k tomu, aby udelali neco novyho se nedostali. Jejich legendarni dvouval (az po Commando) je inspirovanej Triumphem. Je dokonalej, ano, perfektne vybrouseny masiny, nadherny sportovni stroje. Vedle toho vzdycky vyrabel i stroje na kazdodeni pouziti, spodova H16 ve vyrobe do 50 let... A Norton jako luxusni znacka? Co z toho chce udelat? Druhej Brough Superior? Ne, to se nikdy nepodari. Norton byl vzdycky zalozenej na zavodeni, ne na luxusu a exklizivite. Proste manazer co nema o motorkach sajn. Ducati Paul Smart s nefunkcni prevodovkou mi tak nejak rika vse...
Tak prejme Nortonu at radeji skonci a pamatujeme si slavnou minulost, nez aby sme museli videt bidnou soucasnost s vyhlidkama na trapnou budoucnost.

Crank (4) napsal 24.12.2022 v 23:18+1

On má Norton takové problémy se současnými motory, že mu nic jiného než se pokusit utéct k elektrice nezbývá.
Norton nemůže a ani nechce být masovou motorkou, tak třeba pár boháčů co motorkám nerozumý na svůj marketing naláká.

Signum68 (35) napsal 24.12.2022 v 21:34-1+3

Uplne mimo misu...takove blablabla ala politik.

bodomil (6) napsal 24.12.2022 v 21:30-2

První článek Alane, který si číst nebudu. Satčilo mi mrknout do diskuse.

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist