globalmoto_duben_nolan




S šéfem evropské Yamahy o menší a větší Ténéré, o neelektrické budoucnosti značky a dalším směřování

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
IvanDvoutakťák (5070) napsal 10.12.2021 v 22:41

Jen taková *noticka*, ale zdaleka ne off-theme.
Dnešní zpráva na CNN Prima News :
"Elon Musk zvažuje opuštění funkce ve firmě Tesla
a zústat jen influencerem.
Připomíná to "ukončení činnosti" české firmy Bohemia Energy.

1 reakce

Jarda
Jarda 11.12.2021 v 08:11

Ano, to určitě je to stejné.


Zedsdead (293) napsal 08.12.2021 v 20:30

Spalovat vodík - tomu nevěřím. Při každé transformaci energie se násobí ztráty: uhlí-elektřína x elektřína-vodík x vodík-kinetická energie. Plácnu: 0,3x0,3x0,3=0,027. Takže z uhlí se 2,7% energie využije a 97,3% promění v teplo. BTW měnit vodík zase na elektřinu je špatně- do rovnice přidá další koeficient x 0,3.

Jsou jen 2 uhlíkově neutrální cesty podle mně:

a. jaderná fúze - elektřina - kinetická energie (zatím v nedohlednu)
b. biopalivo - kinetická energie (co rostliny vstřebají růstem, to se spálením vrátí do vzduchu)

opic26 (457) napsal 08.12.2021 v 17:49

Zajochovi za moc zajímavý rozhovor s šéfem Yam Evropy a ostatním tady v diskuzi díky za dobrý brain-storming okolo tří ladiček ať v pozitivu, či negativu. Povšechně je zajímavé pozorovat jak se trendy v moto industrii opakují nebo vyvíjejí jinými směry. Nejsem úplně fandou modrých, ale jejich filozofie se mi líbí stejně jako tendence všech japonských automotiv značek hledat alternativy k elektromobilitě a posouvat hranice spalovacích motorů dál.
... + moc mne těší co CEO uvedl a sám jsem schopen pozorovat = motocyklový průmysl zažívá i skrze krizi okolo Covid sraček nemalý boom.

marna (10) napsal 08.12.2021 v 16:43

Asi sa mi sníva. Teraz, keď pomaly ale isto odznieva trend cestovných akože-endúr aj retro café racer/scrambler a na spadnutie je obrodenie športových motoriek strednej triedy, teraz nenazbierate odvahu položiť jasnú stručnú otázku ohľadom R9?

Ale rozhovor aj tak a dík

deluxa (347) napsal 08.12.2021 v 13:54-2+5

Posledne roky mam strasnu averziu az alergiu na Yamahu a jej neschopne pocinanie. V ich eu centrale asi objavili cestu ako znovuobjavit teplu vodu. Preco sa ho napriklad neopytal z akeho (pre mna neznameho dovodu) prestali vyrabat jednovalce a zbavili sa Minarelli ...napriklad. Nepochopitelne ako umrela XT rada, lebo tie predaje museli byt velke. A o par rokov neskor tu pusta perly o jednoduchosti, lahkosti a ceste ku korenom. Asi sa teraz prebudil zo sna ked zistil ze o male vsestranne moto s rozumnou cenou bol vzdy zaujem. Ved vsetky tie motorky mali v produkcii len neboli ochotni platit vypalne v podobe euro-4 a 5. Teraz budu akoze robit vyvoj nanovo? Pozrel sa vobec do svojho portfolia ake diery maju v ponuke motocyklov? Tak by som si este do neho rypol s otazkou ako sa mu pacili predaje Nikenu v Europe a kolko presne penazi padlo do ciernej diery pri vyvoji tohto bazmeku. Pridete do showroomu s peniazmi a tam na vas vygrcaju ze na Tenerku sa caka 8-10mesiacov ale vo vyklade stoja 3 nove Nikeny. bravo tlieskam.

Kamikadze-Ace (3371) napsal 08.12.2021 v 12:56

by mě zajímalo jak CEO jezdí na té své R6 s GYTR kitem :) to bude rychlej parchant tohle

JohnnyS08 (219) napsal 08.12.2021 v 10:52

Zajímavej rozhovor

Škoda jen, že se Zajoch nezeptal na design řady MT, zajímalo by mě, proč se Yamaha drží u svojich naháčů tak polarizujícího vzhledu. Ale chápu, že těch zajímavejch otázek by bylo neurekom a nemůže se dostat na všechny...

1 reakce

z.a.j.o.c.h
z.a.j.o.c.h 08.12.2021 v 15:46

Hele napadlo mě to taky, ale pak jsem si říkal, že je to jednak pořád individuální, a pak že ai bude stát za značkou a zahraje to do outu nějakým politickým vyjádřením, tak jsem to nakonec vynechal :)


CR500 (142) napsal 08.12.2021 v 10:16+2

Drive sem mel jenom hondy, ale posledni roky jezdim nejvic na yamaze. Tak jsem rad ze ma takto sympatickeho a podobne smyslejiciho eu sefa Rozumny nahled i na e-moto utopii. U Yamahy se mi libi: bigbang litry . Taky to ze furt vyrabi MX 2Takt!! Ono i to Tenere neni "obyc modni suv" ale umi i v terenu a je z ni citit odkaz puvodni dakarku Do prace mam sice hbitejsi velke SHcko skutra,ale i ten Tmax dobrej. Uplne fantasticka je i uspesna MT rada, ale tam skoda ze toho vzhledu Diky zajimavy rozhovor

hansdorf (199) napsal 08.12.2021 v 10:07+10

Naprosto skvělý článek, Yamaha se o budoucnost bát nemusí pokud bude mít ve vedení lidi typu Clémenta Villeta , jeho popis filosofie firmy , střízlivého přístupu k e-mobilitě a podpoře klasických motorů
i nové terénní Yamahy 700 je bezvadný.
Neméně vynikající výkon redaktorů motorkari.cz !!!!

IvanDvoutakťák (5070) napsal 08.12.2021 v 10:04

Prostě lze jen doufat, že zmíněný *pocit Kando* nevymizí aspoň
u výrobních závodů v Japonsku ...
Nevěřím, že "tlaku" Green Deal fanatiků dokáže odolat
kterýkoliv(!) výrobce na evropslém trpasličím kontinentu
a v členské zemi EU je to už úplně vyloučeno

K167 (1471) napsal 08.12.2021 v 09:49+9

Kluci, klobouk dolů, že dokážete udělat takovýto rozhovor.




TOPlist