Redakční podcast: Motocyklové milníky nejen u Hondy
Text: Dominik Valášek | Foto: Jarda Ducháček | Hlas: Dominik Valášek , Honza Zajíček | Zveřejněno: 27.5.2025 | Zobrazeno: 2 211x
V uplynulém týdnu se objevila zpráva, že Honda už za svou existenci stihla vyrobit půl miliardy motocyklů. Ohromující číslo, které svědčí o významnosti japonské motocyklové značky a jejím vlivu na celý svět (nejen) jedné stopy. Se Zajochem si připomeneme pár významných strojů z její historie a podíváme se, jak si stojí její „megaobjemová“ konkurence.
Nejprve ale, co se děje ve světě. I přes parádního chromovaného Fat Boye a radikální limitované edice Triumphu se všechny zraky nadále upírají ke KTM. Ta oznámila, že se chystá na předání vedení indickému Bajaj. Pokud nenastane nějaký radikální obrat, KTM definitivně přejde pod indického majitele.
Povíme si také, na čem jsme jezdili. Mně se totiž podařilo osedlat jednoho z praotců moderních adventur – Cagivu Elefant 900. A dost mě tohle svezení překvapilo. Oproti tomu aktuální testovací CFMoto nijak nepřekvapuje, ale jde o slušnou evoluci. Zajoch se pak pochlubí vedle pár skútrů i novými přírůstky do modelové řady Kawasaki nebo Hondou Hornet 1000 SP.
Právě nejsilnější aktuální Hornet nás pak přenese k našemu dnešnímu tématu, kterým je půlmiliarda vyrobených motorek značky Honda. Největší výrobce jednostopých strojů na světě má továrny po úplně celém světě, válcuje dokonce i čínskou a indickou konkurenci, a stojí za vznikem celé řady ikonických nebo přelomových strojů. Část z nich si určitě připomeneme.
Vedle toho, že si náš podcast můžete pustit přímo tady v přehrávači, najdete ho taky na Spotify, Apple podcastech a platformě Soundcloud.
Informace o redaktorovi
Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)