Jindra a David s projektem CTU Lions na tandemu s Vláďou
Text: Vláďa Novotný | Foto: Honza Zajíček | Video: Vláďa Novotný , Honza Zajíček | Foto: Archiv CTU Lions | Zveřejněno: 7.10.2021 | Zobrazeno: 3 589x
Text: Vláďa Novotný | Foto: Honza Zajíček | Video: Vláďa Novotný , Honza Zajíček | Foto: Archiv CTU Lions | Zveřejněno: 7.10.2021 | Zobrazeno: 3 589x
A je to tady. V Evropě začne už v příštím roce platit ekologická daň z fosilních paliv.
**********************************************************************************************
Od Radim Plachý - Zdroj: auto.pravda.sk - Foto: Pavel Srp - 13. 10. 2021
Byla to jen otázka času, kdy se ze zvýhodňování elektromobility přesune systém na zdaňování a zdražování fosilních paliv. A ta situace už je tady, protože v Rakousku chystají daňovou reformu.
Její součástí bude i nová ekologická daň z CO2, která se bude vztahovat právě na paliva.
Jak přibývá registrací elektromobilů, začínají se všechny státní podpory hodně prodražovat.
Takže je potřeba to nějak řešit a nabízí se zdražování aut se spalovacím motorem a paliva,které vozy s motorem s vnitřním spalováním potřebují.
Je to řešení nejjednodušší.
krása! žijete môj študentský sen. Ja som miesto toho chlastal a hrával s kapelou
ZANEDBATELNÝ kousíček planety Země - bez Ruska NECELÝ evropský kontinent (!),
má svojí lithiovou e-mobilitou zachránit klima celé planety ?
KDYŽ
motory o výkonu 109 tisíc HP / 80+ tisíc kW pohání kontejnerové lodi a tankery ?
*********************************************************************************************
Výstavba dalších a dalších obřích kontejnerových lodí a tankerů vyžaduje výrobu
motorů, schopných je pohánět. Dieselový motor finské společností Wärtsilä
má délku 30 metrů a výšku cca 14 metrů.
Wärtsilä-Sulzer RTA96-C : řadový 14ti-válec kubatury 25,5 m3 = 25 500 dm3 / litrů
= 25 500 000 cm3 . Jeden válec má zdvihový objem 1 820 litrů = 1 820 000 cm3 !
Průměr válce je téměř jeden metr , kliková hřídel má zdvih 2,4 metru,
maxim.otáčky 102 za minutu.
Motor váží 2 300 tun a jeho třináctimetrová kliková hřídel 300 tun.
V úsporném režimu spotřebuje přes 6 000 litrů paliva (mazutu?) za hodinu.
Vyšší výkon zvýší spotřebu na 14 tun paliva za hodinu.
(Hodnoty emisí motorů světové flotily námořních lodí nejsou známy ... )
Tak už jsme *ten západ* předstihli
Tam se za studium platí, takže univerzity jen těžko budou
sponzorovat "výzkum" technologií s nejistou budoucností .
2 reakce
O budoucnosti rozhodne trh a i když si teď elektrické auta nebo motocykly nechceme jako budoucnost představovat a je tu spousty otazníků, jsem přesvědčen o tom, že za nějakou dobu si naše děti na spalovaci auta a motocykly ani nevzpomenou. Chvíli tu budou vedle sebe fungovat spalovaky a elektro, ale čas hraje proti benzínu... Já to vidím takhle: užívám si nyni spalovaky a těším se na budoucnost ať už bude jakákoliv. REM 1987: „ It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine) “
Ty výfuky u některých strojů, to jsou zmetky?
:)