husqvarna_svartpilen_801_2




Honza Žuži a Praga ZS 800 na tandemu s Vláďou

Na červenou sedačku seriálu rozhovorů Na tandemu s Vláďou usedl Honza Žuži, který nejdříve podlehl světu motokrosu a později přestaveb. Honza stojí za projektem Pragy ZS 800, která na naší moto scéně vzbudila pořádný poprask a byla teprve nedávno představena veřejnosti. Poslechněte si rozhovor o tom, co všechno obnáší stavba exkluzivní motorky za dvě mega, při níž byla použita řada nemodernějších technologií a materiálů.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

O čem se mluvilo:

  • Jak se Honza dostal k motorkám a jaká byla cesta k přestavbám
  • O motokrosu, kterému podřídil vše
  • Jak se rozhodl realizovat svou vlastní stavbu
  • O práci pro značku Praga a nápadu postavit exkluzivní motorku
  • Co obnáší vývoj a konstrukce speciální motorky s pevným rámem
  • Jak se musel popasovat s legislativou a předpisy pro homologaci
  • O reakcích a zájmu veřejnosti
    Náš tip

    Ještě více o Honzovi a novince Praga v nezkrácené verzi: zuzi.mp3

Honza Žuži propadl kouzlu motokrosu a od osmnácti let mu podřídil úplně všechno a utratil za něj každou korunu, co vydělal. Za je kariérou motokrosaře udělalo tlustou čáru zranění a v ten okamžik se otevřel nový prostor pro nové výzvy. Honzu dost ovlivnila svérázná stavba, kterou před nějakým časem viděl v depu motokrosového mistráku a ta ho nahlodala tak, že se rozhodl postavit svou vlastní. Bez větších zkušeností dílo dokonal a po nějakém čase svůj originální „scrambler“ prodal. Život je o náhodách a jen krátce po prodeji mu na stole přistála první objednávka na speciální stavbu, do které se bez váhání pustil.

Dost podobnou náhodou se Honza dostal do Pragy, kde dostal na starost svářečkou dílnu a měl možnost se naučit spoustě nových věcí, poznat nové technologie a materiály. Kromě práce na super sportovním autě našel prostor postavit další stavbu a také si pohrát s nápadem rozjet dost svérázný a technologicky náročný projekt v podobě exkluzivní motorky Praga ZS 800, která je do jisté míry odkazem na legendární Pragu BD 500 z roku 1928. Poslechněte si, co všechno projektu předcházelo, jak se mu podařilo realizovat představy a jakým směrem se vývoj ubral. Honza přiblíží, jaké využil materiály a technologie, s kým na motorce makal, kde se spálil a kde dokázal najít originální řešení, která pomohla dotáhnou projekt do zdárného konce. V rozhovoru vypráví, jak vybíral vhodný motor, proč se rozhodl pro bubnové brzdy a co všechno musel podřídit přísné homologaci.

Přečtěte si také:

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist