husqvarna_svartpilen_801_2




„Boxer 600 nebo kompresor? Máme jiné plány!“ Velký rozhovor s šéfem BMW Motorrad

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
seikos (975) napsal 29.01.2019 v 14:05

CZ175: jsem rád, že mě "tady sleduješ", vzhledem k tomu že Motorkáře navštěvuji tak často, že jen za celý loňský rok jsem zde dal masivních 8 komentářů Tak máš asi o mě dokonalý obrázek
Co se týče čísel, tak si dohledej oficiální statistiky prodejů. Lze dohledat na netu i článek s číslama, ale nepřipadá mi korektní sem postovat odkaz na článek jiného serveru.
Co se týče poklesu prodejů boxerů, tak se omlouvám za informaci od pasu. Pokles není 10%, ale jen 5,9%

Co se týče překladu a výkladu slov, které pan Schramm řekl, neřeším co tím myslel, ale co tím řekl. A na to jsem reagoval. A očividně je irelevantní jestli byl článek přeložen, nebo ne, protože řečeno bylo i ve zdroji i v překladu to samé.

Brukev (850) napsal 28.01.2019 v 19:31+3

Se nechci opakovat ale tohle je server o motorkach... takže bych asi někdy ubral trochu politické páry a extrémní nevraživost ke konkrétním značkám . Ja třeba měl jen Suzuki, Yamahu, Triumpha, KTM a Ducati... a přesto neřeknu že BMW je hruzostrasna značka. Bo Nine T , S 1000R, R 1200/1250 GS atd. Jsou prostě famózní stroje a jednou je prostě chci. Každý má nárok na názor, já mám jen pocit, že se na BMW často nadává jen proto, že jsou drahé no a když na to nemám, tak to pohanim. PS. Každý Top manager, by měl chtít být nejlepší ve všech segmentech... proto tam je !! Těžko řekne že mu stačí prodávat skútry když za ním stojí takový kolos. No hlavně ať už je jaro

CZ175_1967 (105) napsal 28.01.2019 v 15:53+5

Seikos: To by pan Schramm čuměl, jak je tady rozebíráno každé jeho slovíčko. Seikosi, Tebe tady už chvíli pozoruji a zjišťuji, že Ty jsi nestrannost sama. Pro třísku v oku BMW nevidíš trám v oku Moto Guzzi (nic proti Motto Guzzi, když vidím Eldorado nebo jakoukoliv 1400; V85TT, V7, V9 … je to nádhera). On ten článek je překlad z https://www.cyclenews.com/2018/12/article/bmw-motorrad-ceo-dr-markus-schramm-interview/ a v překladu se prostě občas nějaký ten význam ztratí. Já to chápu tak, že když říká, že „I can’t imagine having an electric Enduro model yet, but we’ll see!“ myslí tím těžká cestovní endura, jaké BMW dělá, zatímco když reaguje „We are working on this!“ reaguje na dotaz pana Cathcarta, ve kterém zaznělo „The Fantic Caballero electric street enduro was launched at EICMA, as a trail bike with the convenience and cleanliness of electric propulsion”, míněno možná tedy něco jako Scrambler a Flat Track. Ale možná, že to chápu blbě já. Jinak když píšeš: „Boxery jsou v útlumu (-10%) a celý růst BMW táhnou indické třístovky“, tak máš jistě nějaká konkrétní čísla (celosvětově?, v Evropě?, za rok 2017 versus 2018?). Prosím, dej je sem nebo odkaz na ně. Já bych si osobně ten pokles 10% u boxerů (pokud sem dáš čísla, která to potvrdí), dokázal vysvětlit tím, že na konci roku 2018 byli za R1200GS, GSA, R, RS, RT postupně přestaveni nástupci R1250GS, GSA, R, RS, RT a tak si lze dost dobře představit, že ten, kdo plánuje nákup nové motorky, počká, aby si svezl s novými motory. Proč tu dělám advokáta BMW právě já, kterého s..e přístup většiny autorizovaných prodejců a servisů v ČR, to tedy nevím. Asi proto, že motorky BMW jako takové za to nemůžou a taky proto, že nemám rád předsudky. Je pravda, že se vyskytují lidé, kteří když si sednou na motorku BMW, tak si myslí, že se z nich stali extra lidi, ale jsem přesvědčen o tom, že drtivá většina majitelů motorek BMW je naprosto normální.

seikos (975) napsal 28.01.2019 v 09:54

"Nedokážu si představit že budeme vyrábět třeba elektrické enduro"
"...třeba Fantic představil elektrické enduro Cabalero. Co vy na to?"
"My na tom už pracujeme!"

Koukám že Schramm se snaží ve svých odpovědích uspokojit všechny zájmové kategorie, i kdyby měl popřít sám sebe
Když se podívám na větu "jsme leadery v některých segmentech a na některých trzích a můj cíl je stát se leaderem ve všech segmentech na všech trzích", tak bych řekl že mimoto že si trošku kecá do vlastní kapsy, je tak trochu bláhový snílek.

Boxery jsou v útlumu (-10%) a celý růst BMW táhnou indické třístovky, ze kterých BMW nemá nic moc užitek, protože se o zisk musí dělit s TVS.

SuperSic58 (1306) napsal 27.01.2019 v 23:07

měli by hlavně zamakat na spolehlivosti, stejně jako oranžoví rakušáci. Ze všech stran slyšim, jak se to sype...

CZ175_1967 (105) napsal 27.01.2019 v 21:56+2

Existují nekritičtí obdivovatelé BMW, kteří všechno budou chválit jen pro to logo, i kdyby to nestálo za nic. Existují kritici BWM, kteří všechno budou hanět jen proto logo, i kdyby to bylo vynikající. No, blahoslavení chudí duchem, neboť jejich je království nebeské. Ale jak se tam spolu příslušníci obou těchto skupin snesou, to ví Pánbů.

Destroyer (237) napsal 27.01.2019 v 20:32+1

Dnes sa nachádza na internete neuveriteľné množstvo balastu a konšpirácii (akoby povedal bývalý prezident SK Ivan "Gašpi" Gašparovič: "niekedy je to vďaka bohu a niekedy žiaľbohu" že nemáme cenzúru). Nižšie uvedené odkazy (nezávislé zdroje) potvrdzujú Prochyho tvrdenie:
//www.car-brand-names.com/bmw-logo/
//bmwmcmag.com/2010/06/the-truth-behind-the-origin-of-the-bmw-logo/
...každopádne netreba sa kameňovať za to, či vrtuľa či bavorsko. Pre väčšinu z nás to vždy bude vrtuľa podľa obrázku s lietadlom.


Len škoda že nepotvrdil domnienku o boxeri 600. Taký konkurent v článku spomenutého Enfieldu alebo Guzzi V7/85 so vzduchovým boxerom, to by bolo!

tatabike (52) napsal 27.01.2019 v 18:37

to deluxa : tak si se tu akorát dokázal "vygrcat" a v Mnichově už určitě kvůli tvému moudru stíhá jedna porada druhou . Gratuluju.

tom.es (9) napsal 27.01.2019 v 18:33

Vrtule je to...

zmulin (371) napsal 27.01.2019 v 17:33+1

https://www.autorevue.cz/historie-loga-bmw-vysvetlena-primo-automobilkou-video_3

lsbikes (14) napsal 27.01.2019 v 16:26

BMW (zkratka pro zvuk Bayerische Motoren Werke AG) je německý výrobce automobilů, motocyklů a motorů. Hlavní sídlo společnosti je v Mnichově. BMW je mateřskou společností firem Mini a Rolls-Royce a v nedávné minulosti i bývalé skupiny Rover. V roce 2005 zaměstnával koncern přes 105 000 lidí. Modro-bílý vzor znaku firmy je stylizací bavorské vlajky a znamená symbol výrobce leteckých motorů.

ProchyTom (190) napsal 27.01.2019 v 15:20

Modro-bílý vzor znaku firmy je stylizací bavorské vlajky a neznamená symbol výrobce leteckých motorů (rotující bílou vrtuli na modré obloze), jak je často chybně uváděno.

deluxa (347) napsal 27.01.2019 v 15:08+2

Cele som to sice nedocital lebo z BMW a celkovo z ich strategie mi je na grcanie ale chlapci si na poli skutrov/elektroskutrov vylamu zuby a to poriadne, lebu su tu trochu iny hraci. Take bludy a vizie moze vykladat snad len ludom co maju v hlave miesto mozgu modru vrtulku, ti mu to zozeru...

mmp (22) napsal 27.01.2019 v 11:00

...HE3DA - podle jejich stránek se má na podzim začít vyrábět, ale nikde jsem nenašel posouzení EIA a dokonce ani žádost o něj - takhle velký záměr, navíc se vstupy, majícími dopad na životní prostředí, prostě EIA mít musí a to není hotovo a posouzeno za týden...takže co se to vlastně v té Horní Suché staví? Při takhle velké investici bych předpokládal minimálně existenci zkušebního provozu nebo poloprovozu a hlavně nezávislé posouzení výstupu a jeho testování - ale kde nic, tu nic...

Left (30) napsal 27.01.2019 v 10:19+2

Takže skutešného cestovního endura , natož vyráběného v Evropě (alespoň motor) se očividně u BMW již nedočkáme, místo poctivého kusu železa jako dříve, nyní elektroskůtry - kompletně z číny za BMW ceny !

lsbikes (14) napsal 27.01.2019 v 10:14+5

Ahoj parto, moc se omlouvám, ono to sem úplně tak nepatří. Je mi 41, jezdil jsem od šesti a tak nějak jak už to napsal někdo dole, nový motorky mne tak nějak už nevzrušují. Najde se pár co mi roztlučou srdce, ale zbytek už jde mimo mě. Máte to taky tak a nebo se mám jít léčit? Díky.

pk14 (175) napsal 27.01.2019 v 06:41

Petričák 19:31 > žvástama a pocitama vysvětluješ své předchozí žvásty?? Jaké to máš asi povolání...

nahllowSKY (315) napsal 27.01.2019 v 02:55-1+1

Jejich auta můžu.Ale když premium motocykl tak radši Taliána.I tak jim přeju mnoho úspěchů.

CZ175_1967 (105) napsal 26.01.2019 v 22:08+2

hrochi: Proč myslíte, že se HE3DA nehodí do emobility? Je potíž dohadovat se o něčem, co ještě prakticky neexistuje, zda se na něco hodí nebo ne, ale když vyjdeme z toho, co o sobě píšou na svých stránkách https://www.he3da.com/vyuziti , tak se to podle nich v podstatě hodí na všechno včetně elektromobilů: „Baterie pro elektromobily: HE3DA je cestou k bezpečnému a cenově dostupnému vysokovýkonovému akumulátoru s rychlonabíjením. V současné době dosahují HE3DA baterie určené pro elektromobily následujících parametrů: Měrná kapacita bateriového systému 520 Wh/litr, 125 Wh/kg; Doba nabití 70% za 15 min., 90% za 30 min." Tolik jejich stránky. Jinak tady se diskutuje o výrobci motocyklů, který nějak reaguje na současný vývoj tím, že ve své nabídce má i něco elektrického. Co je na tom? Ten výrobce (ani ten pán), ty přiblblé zákony ale snad nevytvořil, ne? Vždyť plánují i třeba toho velkého cruisera, což by mohl být pěkný kus techniky, nebo výkonnější motory pro S 1000 XR a S 1000 R, tak pokud se u nás nějaký blb v politice nerozhodne tu elektriku dotovat, můžeme si svobodně vybrat. A kdyby se to někdo dotovat rozhodl, proč nadávat výrobcům motocyklů?

hrochi (155) napsal 26.01.2019 v 21:29+1

HE3DA se do emobility vůbec nehodí. Takže lion nebo lipol a nikdo nic lepšího zatím nemá a pokrok je minimální. Tak sorry, ale 2021 to bude stát za hovno jako dnes, protože i kdyby někdo něco dnes objevil, tak to za dva roky do výroby nepůjde a on nikdo nic neobjevil. Takže nám to budou muset dobroserové vnutit.

Farage (277) napsal 26.01.2019 v 20:00-1+1

Ty vole,cim ten petricak jezdi? Bmw nesnasi, koncern vw taky tak, ze by hjondé

CZ175_1967 (105) napsal 26.01.2019 v 19:59

Petřičák: třeba pan Schramm věří v baterie z firmy HE3DA, která se staví v Horní Suché. Ta má být snad dokončena koncem tohoto roku, ve 2020 by mohla nabíhat výroba, tak by to na 2021 pasovalo. Jestli to s tou He3dou ale bude zázrak nebo ostuda, to se teprve uvidí.

bulldogbiker (-3) napsal 26.01.2019 v 19:44-2+3

S nástupem nové Hondy Afrika Twin mne přestalo zajímat co se děje v BMW

Petřičák (184) napsal 26.01.2019 v 19:31-2+3

CZ175_1967: Já si rozhodně nemyslím, že by délka Vašeho příspěvku byla nadměrná a těší mě, že se najde někdo, kdo umí přemýšlet nad tím, co říká. Samozřejmě mi je znám rozdíl mezi slovy všichni a většina. Ono se v praxi při prosazování nepopulárních opatření dost často uplatňuje následující taktika: té většině se vnutí něco, co s reptáním nějak přijme a těm ostatním, kteří se tomu zuby nehty bránili se prostě řekne něco ve smyslu: většině to vyhovuje a vy se přizpůsobte. Neříkám, že tomu tak v tomto případě bude, ale vzhledem k tomu, že se tento scénář v minulosti již mnohokrát osvědčil, není důvod se domnívat, že by nemohl nastat. Toto jsem ve svém příspěvku nezmínil a rovnou položil mezi slova většina a všichni rovnítko, což byla chyba. I já sám se snažím ctít svobodu projevu a volby. Ano, máte pravdu v tom, že při střetu se zelenými bolševiky vidím rudě. O to víc úsilí mě stojí snaha s nimi bojovat férovými prostředky a pracovat s racionálními argumenty. Ono by se panu řediteli taky houby stalo, kdyby byl konkrétnější a uvedl proč se domnívá, že za dva roky udělají baterie takový pokrok.

zmulin (371) napsal 26.01.2019 v 19:04+1

Hmm,těch 200km podle EU normy ve finále dá při svižný jízdě max 140...takže nevim,kde hledat tu zábavu.Asi v hledání nabíječky,nebo jako v případě i3 ve vypínání radia,klimy,nebo topení,abych se dostal i domů z cesty dlouhý cca 150km..
Ad stoupající prodeje je jasný,že stoupaj pouze díky vyšším prodejům malejch motorek v Asii a skútrů.V Evropě to tedy znamená propad..
A to úspěšný vstupování do novejch segmentů je slibovanej titul v enduru,nebo ve WSBK?
Každopádně motorky ale uměj udělat dobrý

CZ175_1967 (105) napsal 26.01.2019 v 18:39+16

Pane Petřičáku, koukám do Wikislovníku a tam píšou: „Demagog - řečník, jenž vystupuje působivě a klamně, aby získal vliv, politickou podporu a moc; ve svém projevu využívá působení na předsudky a emoce lidí, nesprávné popisování skutečnosti, zkreslování informací, falešné sliby, vyvolávání strachu apod.“ Pokud jde o baterie v roce 2021, tak pan Schramm řekl, že je o něčem „přesvědčený“. Myslím, že má každý právo být o něčem přesvědčený a každý má právo se mýlit. Ale to, že o něčem řeknu, že jsem o tom přesvědčený, přece neznamená, že to někomu vnucuji. Dále nevím, kde jste vzal, že řekl, že: „200 km elektrického dojezdu musí stačit všem“ – doslovná citace Vašeho příspěvku. On řekl, co si myslí: „Myslím, že dojezd není u motocyklů až tak důležitý jako u aut, neboť i když samozřejmě záleží, na jakém druhu motocyklů jezdíte, tak už dnes vidíme dojezdy přes 200 km, a to většině uživatelů stačí.“ Navíc pravděpodobně nemluvil o všech motocyklech dohromady, ale o segmentu, ve kterém už elektriku nabízejí nebo plánují nabízet. Takže jste to Vy, kdo zkresluje informace, nesprávně popisuje skutečnosti atd. a tedy částečně naplňuje definici slova „demagog“. Já osobně nejsem nadšený ani z elektrického pohonu jednostopých vozidel, ani z firmy BMW, ale jsem toho názoru, že každá firma si může vyrábět nebo vyvíjet, co chce a každý člověk má právo říct, že je o něčem přesvědčený nebo že si něco myslí. Je škoda, že při slovech „elektrika“ a „BMW“ se Vám zatmí před očima. Omlouvám se, že je to tak dlouhý

kawassak (127) napsal 26.01.2019 v 18:39+3

Petřičáku, Petřičáku, že sem lezeš, vždycky tě tak naser... To už bude nějaká zavislost
A zeptej se doma, jaký je rozdíl mezi všichni a většina...

Piki (61) napsal 26.01.2019 v 17:38

Mě už sice nový motorky moc neberou, ale mají slušně rozjetej vlak

Petřičák (184) napsal 26.01.2019 v 17:09-12+4

Soudruh Markus Schramm je demagog a zdatný manipulátor. Nemá v ruce žádný důkaz, že baterie v roce 2021 nabídnou výrazně větší kapacitu a zrychlení dobíjení než nyní. Stejně tak nechápu, kde bere tu drzost tvrdit, že 200 km elektrického dojezdu musí stačit všem. Pokud jemu osobně takové hračky stačí, prosím, ale zákazníkům nic takového vnucovat NEBUDE! Na mém soukromém blacklistu je značka BMW poměrně dlouho a na základě tohoto přístupu tam ještě dlouho zůstane. Své finance rád svěřím rozuměji smýšlející konkurenci.




TOPlist