yamaha_demo_tour




Závěrečný report z KTM Festivalu v Bělé pod Bezdězem

Minulý víkend se v Motorlandu v Bělé pod Bezdězem uskutečnil svátek pro všechny příznivce oranžových motorek, tedy tradiční KTM Festival. Pojďte se podívat na to jak oranžový festival v pořadovým číslem 4 letos vypadal.

Kapitoly článku

Podobná akce se před lety uskutečnila na maďarském autodromu Hungaroring a každý, kdo se jí zúčastnil, tak nešetřil chválou. Proč se něco podobného neuspořádá i u nás? Tahle otázka vrtala hlavou především jednomu z kovaných příznivců KTM Michalu Fleischhansovi, a po malých krůčcích v podobě motosrazů pod názvem KTM Club Ride dostal podobnou akci plnou ježdění, adrenalinu a vůně spáleného benzínu a pneumatik i k nám. Sraz se pořádně rozrostl, ať už počtem účastníků, či nabídky motorkářských, ale i „civilních“ aktivit. Důležité ale bylo i to, že vše podpořil dovozce pro střední Evropu KTM Central East Europe a poskytnul předváděcí motorky pro všechny jízdy chtivé zájemce i pro páteční novinářský den. Vžil se název KTM Festival a místo konání se ustálilo v Motorlandu v Bělé pod Bezdězem, který je k podobným kratochvílím doslova a do písmene ušitý na míru.
Na podobných akcích občas bývá „dobrým“ zvykem to, že pokud přijedete na motorce jiné značky nežli je ta „správná“ tedy pocházející z portfolia pořadatele, tak máte smůlu - na vstupu zavrtí hlavou a vy frčíte zase domů. Ne tak na KTM Festivalu. Nejenže můžete dorazit bez vlastní mašiny a KáTéeMku si vypůjčit, ale stejně tak máte možnost na připravených tratích prohnat svoji motorku jakékoliv značky.
A jaké testovací stroje byly letos k dispozici? Na rozdíl od předešlého roku chyběl Husaberg, zato značka KTM nabídla jak streetové, tak i offroadové modely. Největší zastoupení měly monstrózní KTM 1190 Adventure R, kterých bylo k dispozici hned sedm kousků a na porovnání s nimi byli přítomni i tři civilnější bráchové bez přídomku „R“. Stejně zvědaví byli návštěvníci i na „lehkou střední váhu“ v podobě KTM 390 Duke, kterých bylo na festivalu šest.
Na silnici jste mohli prohnat KTM 990 Supermoto T a také pokračovatele zakladatele rodu „vévodů“, tedy KTM 690 Duke. Tyhle kousky byly k vyzkoušení při jízdách na běžných komunikacích mimo areál, vlastní silniční mašinu jste mohli vytáhnout na uzavřenou a skvěle zajištěnou trať, kterou projektoval motárdista Petr Stránský. Do lehčího terénu (modrý okruh) jste mohli vyrazit na KTM Enduro 690 R, na náročnější (červenou) trať pak byly připraveny tradiční dvoutaktní (KTM 250 EXC, KTM 300 EXC) i čtyřtaktní (KTM 250 EXC-F, KTM 350 EXC-F, KTM 450 EXC) zbraně a také kříženec trialky s endurem KTM 350 Freeride. Stejně jako uzavřený silniční okruh, tak i oba offroadové byly opravdu parádní a hlavně červený si nadmíru pochvalovali i ostřílení soutěžáci. Jemňoučký písek, koleje, klikatice v lese, cestičky nahoru - dolů, pár peprnějších výjezdů a nechyběl ani průjezd rozbořeným domem. Suma sumárum - čtyři a půl kilometru skvělé offroadové zábavy.
Protože KTM Festival už po třech ročnících dosáhl značné popularity, rozrostl se i počet médií, které se na téhle akci prezentovaly. Tištěná periodika či náš web Motorkáři.cz  zaštítily vždy některou z aktivit, na kterých si mohli účastníci zasoutěžit o připravené ceny, setkat se s redaktory a pořešit veškerá pro i proti na jejich oblíbeném webu či časopisu. Všechny akce byly rozplánované na celý víkend, ale zatímco sobota proběhla bez jediného problému, v neděli bohužel připravený program pos…kvrnilo počasí. Noční protivný lijavec se spřáhnul s ještě protivnějším větrem, který začal kosit stany, nafukovací bannery a naházel na asfaltový okruh spoustu svinstva. Právě na neděli byly připravené závody, ale protože po téhle kalamitě se na asfaltový okruh nikomu moc nechtělo, ti nejskalnější si to rozdali aspoň v terénu. Kačeny, připravené pro svoje zájemce, ale rozhodně nezahálely! Byly v permanenci po celý víkend - sobota, neděle - žádné se nedostalo ani chvíle odpočinku. Je jasné, že takové akce nejsou jen o ježdění. Také na KTM Festivalu byly k mání doprovodné aktivity vysoké kulturní a společenské hodnoty. Nebyly určitě tak hlučné, náročné a hlavně vyčerpávající jako bývá k vidění na „klasických“ motosrazech („…až do rána a hlavně na plech!...“) protože většina riderů namísto vyspávání ranní kocoviny radši dráždila svoje mašiny v přilehlých lesích. I tak bylo ale dost času na to, aby se s kamarády probraly všechny radosti i strasti motorkářského i „civilního“ života.
Resumé? KTM Festival s pořadovým číslem 4 je za námi a většina účastníků (sešlo se jich na šest set) se domů vracela s přesvědčením, že se na páté pokračování zase za rok vrátí. Největší problémy byly způsobené počasím, ale tomu za čtyřicet dlouhých let neporučili ani ty nejpomazanější bolševické hlavy. Jak uplynulý KTM Festival vidíš ty, Michale?

Michal Fleischhans:
„Na úvod bych chtěl poděkovat skalním fandům, že i za takové předpovědi počasí do Motorlandu dorazili. I když v sobotu byli řádně odměněni, byla to pro ně určitě řádná sázka do loterie, jelikož všude kolem Bělé a i po celé ČR dle informací přijíždějících řádně pršelo. Takže všichni si zaslouží velkou pochvalu, jelikož KTM Festival děláme právě pro ně a bez jejich podpory by jsme tu příště nemuseli být. Navzdory počasí tedy celou akci hodnotím velice kladně a věřím, že má budoucnost. U doprovodného programu máme určitě co vylepšovat a i když jsme se v některých věcech od předešlých ročníků určitě zlepšili, tak nám oproti minulému roku neudělala prověrku vysoká návštěvnost, ale právě počasí. Vítr rozlámal některé stany a korunu všemu nasadil páteční pád hlavního produkčního po zádech z dodávky, který tak nebyl schopný dostát všem slibům a doprovodný program to značně poznamenalo. Takové věci se však dějí a není jednoduché se na ně při rozpočtu který máme moc připravit. Hlavně jsem rád, že se letošní KTM Festival obešel bez větších zranění, která jsou vždy nepříjemná. Nejvíce si vážíme pochval ze strany účastníků, které směrovaly především k připraveným tratím, na kterých si i do budoucna chceme dát nejvíc záležet a snad nás příští rok díky návštěvnosti akce podpoří KTM s větším počtem motocyklů, které budeme moci všem návštěvníkům nabídnout. V neposlední řadě bych chtěl poděkovat všem dobrovolníkům, kteří nás podpořili a přiložili ruce k dílu. Šlo o více jak 50 lidí, bez kterých by akce nikdy nedosáhla podobné úrovně (o rozpočtu ani nemluvě). Všem patří obrovské díky a mají můj největší obdiv.“

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist