yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
josef58 (823) napsal 11.03.2019 v 21:52

steeld666 (0) napsal 06.01.2016 v 11:38

ABS ano nebo ne??? To je jednoduché kdo je vyježděný a má to v ruce tak ho nepotřebuje, pro nás ostatní je jednoznačně přínosem.

Bubak-z-Nemecka (13) napsal 26.07.2013 v 10:44+1

... mam bavo s ABS s posilovacem a dualnima brzdama od roku 2006 a me maximalne vyhovuje. Pri vylete mimo asfalt jde samozrejme vypnout. Parkrat mi na silnici dost zasadne pomohlo - clovek se sice snazi, dava pozor, ale obcas je to na cestach k.ur.w.a prekvapko a jak se clovek dost lekne, tak je nejake premysleni jak brzdit az druhe. V aute mi ABS a ESP taky nevadi - aspon u meho zanovniho povozu (model 2012) se oba systemy spusti az daleko za mym pudem sebezachovy a i pri dost svizne vecerni jizde napriklad pres Sumavu do Reichu auto ridim ja. Jednou jsem se nejak zamyslel, dost jsem prepalil zatacku pred Vimperkem, jak je tam ten kamenolom, byl tam bordel na silnici, malem jsem sel ze zatacky a auto mi pomohlo pribrzdenim zadniho vnitrniho kola. Takze jsme nakonec pod plnym plynem spolu zatocili bez ztraty kyticky. ... ja osobne proti modernim ABS a stabilizacnim systemum nic nemam. Ale je fakt, ze mam zkusenosti pouze s temi lepsimi na trhu...

JohnForest (8) napsal 21.05.2013 v 15:25+1

Proč u BMW nedají do svého supersportu (1000RR) brzdy z 1200GS ? Ve všech testech "německých" časopisů má GS lepší brzdy i ABS než Super Tenere...

Hery22 (20) napsal 19.05.2013 v 17:41+2

Nemám rád zbytečnou elektroniku na motorce ani v autě Co tam nepotřebuju, to tam nechcu. Proto mám jednoduché auto bez nesmyslných elektronických hraček a motorky staršího data výroby. Chci abych řídil stroj já a ne stroj mě. Nemám nic proti tou, když to někdo chce a koupí si to, ale nechápu,proč by mi to měl někdo vnucovat, když to nechci. Toď můj názor. EU mě s těmi jejich příkazy a zákazy pěkně sere

nuclear (1) napsal 17.05.2013 v 19:50+1

Podle mně to ani není technický problém.
Ve skutečnosti bych řek, že to nařízení je jen vymyšlenina nenápadného bratrstva kočičí pracky: EU,pojišťoven a obchodníků.

Já pokládám EU za soukromou lobbystickou organizaci , ale to je jen můj názor. Je realita,(jak tady chce spike to tlačítko), že jestli se zjistí, že bylo ABS násilně vypnutý, bude jen na dobré vůli pojišťovny, jestli zaplatí.
Proto to taky nechci.
Jenže my jsme malí páni,kohout řídí kokrhání.
Další věc je ta, že motorky jezdí zejména na suchu, v kýbli se jezdí přece jen pouze občas.
Myslim, že bysme měli z EU vystoupit, a dovolit například přestavby jako v americe, kdy
si člověk prostě za svoje věci a činy ručí sám, a nikdo mu nepřikazuje že nesmí mít tohle či tamto. V Anglii člověk může klidně vyměňovat komponenty jak chce,třeba jinej motor, úředník mu to zkontroluje, jestli to neztratilo funkci a napíše to do papírů.

A světě div se - nikdy se nestalo, že by za havárií byl jako primární příčina právě takhle "amatérsky" vyměněnej komponent! Až historie ukáže, že za nehodovost mohl z 99%
civilizační stres,hon na peníze,a nesmyslně řízená společnost, tak EU se svými příkazy získá pověst středověkého tmáře.

SpikeMT (19) napsal 14.05.2013 v 17:01

Seikos: Tak všechno jde vypnout třeba kladivem , myslel jsem tím přímo od továrny vypínatelné. Prostě tlačítko, kterým můžeš ABS deaktivovat a ono si samo pohlídá, aby při příštím otočení klíčku se automaticky zaplo. To mě vyhovuje u mojí brambory. Dokud vyloženě neotočím klíčem do OFF, ale jen vypnu chcípákem u plynu, zůstává kontrola trakce i ABS vypnuté i při dalším nastartování.

JardaMJawajizda (25) napsal 14.05.2013 v 03:22

//dokumenty.jawajizda.cz/bahnak.jpg

Můj chrochtající vepřík se moc rád koupe v blátě ... i se zapnutým ABS

(OK, uznávám, že tohle je trochu off-topic, chtěl jsem to trochu odlehčit)

seikos (975) napsal 13.05.2013 v 18:48

SpikeMT: neexistuje nevypínatelné ABS. Je to jen o technické zdatnosti. A i u té ST1200 existuje řešení. Sice krkolomný, ale existuje

muscle_biker: nedělej chytrýho, jo

muscle_biker (50) napsal 13.05.2013 v 11:48

ténéré, bavorsky vepř a spol. su cestaky s enduro vyzorom...

SpikeMT (19) napsal 13.05.2013 v 11:00+4

Bylo by fajn, kdyby do všech diskusí k nějakému tématu přispívali pouze lidé, kteří mají s uvedeným tématem osobní zkušenosti. Tzn. když ABS na motorce nemám, nikdy jsem s ním nejel, tak nemůžu zarytě ostatním lidem tvrdit, jak je to na nic a že mi na motorku nesmí. I testy, které pár lidí provedlo měřením na pásmo jsou zavádějící. Nedodržení nájezdové rychlosti 100 km/h i o pouhé 2 km/h (a to na ručičkovém tachometru ani nejde poznat) znamená diferenci v brzdné dráze cca 2 m. Tachometry taky kecají, takže ve finále testy, které byly doposud mnoha lidmi prováděny jsou brzdné výkony z cca 85 km/h a byly vydávány za dráhy z 100 km/h. Z těch 85 km/h by podle vzorečku zpomalení mělo jít zastavit na těch 26 m. Z padesátky už je to jenom na 7 m! Docela brutus, co?

Když to vezmeme hodně objektivně a klidně si projděte místní fóra na téma ABS. Nakecáno bylo mnoho, včetně rozdílu délek brzdných drah přes 10 m v neprospěch ABS s tím, že bez ABS se zabrzdí na 26 metrech, atd. To jsou vyloženě nepravdivé a zároveň nebezpečné názory.

Já jsem i v případě tohoto testu zdrženlivý co se týče výsledků bez ABS. Bylo to v "kontrolovaných podmínkách", tzn. velmi přilnavý asfalt (i když občas děravý) a jezdci byli na situaci připraveni! Při krizovém brzdění na situaci připraveni nejste, ačkoliv si při každé vyjíždce říkáme, že musíme být připraveni na všechno, jako by nás všichni na silnici chtěli zabít ... a právě nepřipravenost jezdce na krizové brzdění si myslím, že významě hraje do karet právě ABS. Věřím, že člověk na své motorce, kterou dostane časem výborně do ruky, dovede brzdění bez ABS natrénovat tak, že bude nepatrně lepší než s ABS. Nedovedu si ale představit, že když se řítím na nenadálou překážku, budu muset ideálně brzdit, nefixovat svůj pohled na překážku a hledat únikové cesty jak z toho problému ven. Všechno dohromady prostě nedám. Kdo ano? Tomu závidím a věřím mu, že na ABS na své moto nechce a nepotřebuje. Na základě objektivních výsledků je můj subjektivní názor takvýhle ... ABS ano, ale vypínatelný, aby člověk nemusel vyndavat pojistku, kterou by pak třeba schválně zapomínal vracet. Do endur je vypínatelné ABS nutnost. Nechápu, že Yamaha XT1200Z nemá vypínatelné ABS. Asi Yamaha nepočítá s tím, že by majitelé XT1200Z jezdili do terénu

JardaMJawajizda (25) napsal 13.05.2013 v 05:45+3

Toncek: Souhlas si, nesouhlas. Já jsem to trénoval na škole bezpečné jízdy v Mostě, takže vím, o čem mluvím. K tomu: "že si ABS zapneš" - jako, že si ho zapneš těsně předtím, než se dostaneš do nouzové situace? To je trochu nesmysl, ne?

SuperSic58: Jsi úplně mimo. Ale v tvém případě nemá cenu cokoliv vysvětlovat. Jen prosím ještě nezapomeň uřezat si v autě pásy

eriq (2) napsal 12.05.2013 v 11:25-1+3

supersic58: Kdybys měl najeto to co říkáš, tak bys neplácal takové hlouposti ;)

SuperSic58 (1306) napsal 12.05.2013 v 08:57-7+2

Díky ABS sem si rozmlátil předek na dodávce, když mi tam zprava fouknul slepej strejda s kamionem, to auto vubec nechtělo zastavit. Bez ABS to brzdí jak ďas s bloklejma kolama. Teď si představte, že vám tam skočí dítě, díky ABS se hodně zvyšuje pravděpodobnost, že ho pak sestřelíte Opravdu je to věc "zvyšující bezpečnost"? Mám najeto v autech přes milion km a bezpečněji se cítím v co nejjednoduššim autě bez těhle zhovadilostí A na moto by to byla první věc vedle sériového výfuku, co by letěla do popelnice To je jak ženská s účesem na ježka

SuperSic58 (1306) napsal 12.05.2013 v 08:34-4+1

Za další tři roky začnou být povinný u motorek i airbagy, pak omezí výkon na 50koní a rychlost na 130 a pak zakážou motorky uplně. Hrůza

jack.fx (1) napsal 11.05.2013 v 18:55

Jedno video s nouzovým bržděním bez ABS //russia.prochan.com/dash_cam/t/c52_1368213205

Speedman1 (0) napsal 11.05.2013 v 18:23-2+2

Z komentářů vyplývá, že ABS má cca 80 % komentujících. Domnívám se, že by se měli k ABS vyjadřovat jen ti, co najezdili dostatečný počet km s ABS i bez ABS, pak to má nějakou váhu. Tady ale často čtu - ABS nemám, ale je to na nic.

seikos (975) napsal 11.05.2013 v 10:05-1+3

Tak hlavně je vidět že ABS dělá ve svém vývoji pokrok. První ABS systémy byly zbytečně opatrné a proto fungovaly mizerně. Motorka pak brzdila někdy i o desítky metrů hůř.
Dnes? Když už se stane že je horší, tak maximálně o několik centimetrů. A to prosím bojuje proti profíkům za laboratorních podmínek.
Dnešní systémy jsou mnohem dál než byly před dvaceti lety ( PanEuropean 1992). Dnešní racing a enduro ABS brzdí fakt dobře. Na úrovni.
Já když zašlápnul vloni Stelvio když mi to tam poslal autobus, člověk co jel za mnou říkal že se mi kouřilo od přední gumy jako blázen. A přitom stále bezpečně.
A ten vývoj půjde dál. Za 3, nebo 5 let si Sršeň proti moderním ABS ani nešrktne

Toncek (15) napsal 11.05.2013 v 09:50+1

JardaMJawajizda: S tím, že při nouzovým brždění páčku nachvilku povolíš a provedeš uhýbací manévr, moc nesouhlasím...Nouzový brždění je nouzový od toho, že se snažíš zastavit(!) co nejrychleji. Pokud máš čas brzdu povolit a ještě se vyhnout, pak už to není nouzový brždění Já nejsem proti ABS jako takovýmu a kdybych ho měl, tak v momentě kdy by zapršelo, bych ho s radostí zapnul a věřim, že na štěrku apod. může taky pomoct. Jenom se mě nelíbil ten úhybnej manévr při plnejch brzdách...aby to tady ještě nějákej expert pak nezkoušel v praxi... Druhá věc je ta, že když má někdo na motorce ABS, tak by se na to neměl spolíhat jak v autě.

Dráťa (61) napsal 10.05.2013 v 16:07

Cormac, jen to ne! Lepší když Unie řeší zahnutí okurek, než aby ve svý bohorovnosti zmrvila něco důležitějšího.

Hernajz (9) napsal 10.05.2013 v 11:07+1

Vzdy by mela byt moznost volby . ABS na motorce v beznem provozu ano . Na jizdu po prednim a na jine vylomeniny + na okruhu, moznost odpojeni . Souhlas s nazorem *Cormac* .

Honza-VFR (0) napsal 10.05.2013 v 11:03

Aby mělo tohle měření nějakou váhu, muselo by se provést daleko víc pokusů. Když ve třech pokusech jeden ulítne (viz. např. Beran na BMW má jedno brždění o 16m delší než zbylá dvě) tak tu výslednou statistiku dost ruinuje, protože jinak by se dalo říct, že tři ze čtyř na tom BMW brzdili lépe s ABS než bez. Něco obdobnýho je u tý Ténérky, tam to ve valné většině všichni ubrzdí lépe s ABS. Takže tahle statistika tu otázku jestli S nebo BEZ stejně nerozsekne a lidi si udělaj akorát špatnej názor a něco co jim třeba může zachránit život zcela zavrhnou.
Alarmující je na tomhle ten propastnej rozdíl mezi jednotlivými jezdci. A teď je otázka - kolik z nás brzdí obdobně jako Táborský na BMW a kolik jako Jelínek na Ducati, čili jestli spíše na 40ti metrech nebo až o autobus a notný kus dále někde na hranici 60ti metrů. V tom případě je totiž pak jedno jestli S nebo BEZ.

Franco82 (26) napsal 10.05.2013 v 10:45

Sefo: srsen jel na triplu proti teplymu na bmw. Jenze to bylo bez mericiho zarizeni. Rozjeli se stejnou rychlosti a na care zacali brzdit. Takze nic extra presneho. Pak se jeste separe merilo na mokru a suchu se ctverici motorek a s bazmekem od TUV.

Sefo (59) napsal 10.05.2013 v 10:15

Já myslel, že pojede Sršeň na to Triumphu proti BMW, koukám, že se to nakonec zmrvilo do uplně něčeho jinýho...

Zx-10RCarlos (67) napsal 10.05.2013 v 09:50

Na tu akci jsem se chytal bohuzel neprizen pocasi to prekazila. Skoda

Puccini (2) napsal 10.05.2013 v 09:48+1

Byl jsem teď na kurzu BNM a bylo to super. Míra i Roman jsou profíci, kteří vědí, co učí a jak to učit. Zároveň jsem si měl možnost vyzkoušet brzdy jak na svojí motorce bez ABS a na jejich s ABS. Na suchu jsem měl lepší pocit i nepatrně lepší výsledky bez ABS. Pak ale sprchlo a tady najednou ABS fakt pomáhalo. Já osobně to mám tak, že když moje příští motorka bude mít ABS, tak se mu bránit nebudu. Pokud ne, taky dobře. Pamatuju podobnou hysterii s ABS v autech. Dneska už by autem bez ABS nikdo jezdit nechtěl. Myslím, že celou tu věc Pepa Sršeň naprosto zbytečně vyhrotil.

JardaMJawajizda (25) napsal 10.05.2013 v 04:04

Toncek: Mas recht, napsal jsem to trochu blbe. Tohle plati pro auta. Nicmene i na moto to trochu jde, zkousel jsem to. Ale je to hlavne o tom, ze kdyz pri nouzovym brzdeni clovek z dobryho povrchu vlitne na caru nebo treba na pisek, tak se mu kolo neblokne. Takze za to proste vezmes, pak uvolnis a delas vyhejvaci manevr.Pri beznym provozu ABS na predku reaguje jen vyjimecne a vzadu to cvaka casto, ale to je normalni. Nekdo tady psal, ze mu na KTM pritom.hazi zadek, ale tam bych videl problem nekde jinde. Stroj by naopak mel jet bez cukani rovne.

Cormac (39) napsal 09.05.2013 v 21:43+2

Nic proti unii, ale ať se stará o podstatnější problémy!

lynx (98) napsal 09.05.2013 v 20:15-1+2

Ono opravdu nemá cenu se nad tím nějak víc dohadovat. Někdo má rád svůj život ve svých rukách, jiný nepohrdne pomocí. Věc má i jiný úhel pohledu. Výrobci - co mají pořád vymýšlet. Sto koňovou mašinu (což je asi tak max, co normální jezdec v provozu využije) lze v perfetni kvalitě vyrobit tak za +- 200t. Jenže to dokáže moc firem a jak se odlišit a nalákat dav? Vezme se část závodních technologií a přihodí se dalších sto kobyl(+-200t). A protože to neuřídí už takřka nikdo, doplní se to bezpečnou elektronikou (+- 200t). A dav jásá a platí
P.S.: zajděte někdy na CECky a podumejte, proč slušný jezdec na seriové šestce pojede každého lemplíka na litru. V běžných podmínkách má zrychlovat(a k tomu patří i brždění) jezdec prací na sobě a ne koupí silnější mašiny - to prostě neokecá nikdo.

Toncek (15) napsal 09.05.2013 v 17:56-1+3

JardaMJawajizda: "Presne k tomu totiz ABS slouzi. Zamezeni blokovani kol a umozneni rizeni smeru i pri plnem brzdeni."

Takhle to funguje u aut, nicméně dokud neuvidím někoho, kdo na tý mašině za to ve 160 vezme a provede "rizeni smeru i pri plnem brzdeni", tak budu skálopevně přesvědčenej, že úhybnej manévr na motorce s ABS prostě nejde udělat... Když za to vemeš, tak se ti mašina prostě narovná a když se jí pokusíš vzít na jakoukoliv stranu, tak si akorát usteleš - za předpokladu, že se bavíme opravdu o brždění na krev...
Nicméně souhlasím s tím, že na mokru je to určitě super berlička...když si vzpomenu jak sem naposledy na mokru přebrzdil předek, tak mám sevřenej svěrač ještě teď ale alespoň mám zase zkušenosti navíc

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist