husqvarna_svartpilen_801_2




Suzuki dny 2008

Zastoupení značky Suzuki v ČR připravilo pro své stávající i budoucí zákazníky nádherné dva dny, po které mohli své jednostopé miláčky prohnat po novém povrchu Brněnského autodromu. První den probíhal formou Motocyklové školy Suzuki, my jsme se vypravili nasát atmosféru a pořídit fotoreportáž na druhý den vyhrazený pro volné jízdy a testování letošních nových modelů motocyklů.

Kapitoly článku

Na okruh jsem sice přijel hlavně fotit, ale také v jistém smyslu dokončit jarní test modelu Suzuki GSX650F. Na běžných silnicích mě nadchla, jak se tato kapotovaná kráska projeví na okruhu? Proto jsem využil pozvánky od dealera Suzamoto, který nám tento model na jaře ještě před začátkem testovací sezóny poskytl, a odkroužil si pár kol na Banditu 650 a poté pro srovnání na GSX650F. Na první rozjížďku tedy vyrážím na Banditu a opatrně se seznamuji především s novým povrchem. A tady musím správcům Brněnského autodromu dát velkou pochvalu a velký dík, protože nová trať je prostě DOKONALÁ. Perfektně rovný povrch, dokonale navazující červenobílé pruhy uvnitř a na výjezdu ze zatáček, nikde žádné spáry, vyříznuté kusy či jinak zabarvený asfalt, jak jsme tomu byli zvyklí u starého povrchu!
Ale zpět k dojmům z motocyklů - projížďka na Banditu na okruhu rozhodně stojí za to! Ani s výkonem 85 koní se na okruhu neztratíte a v zatáčkovitých pasážích v pohodě udržíte krok se sportovnějšími naháči GSR600, díky nižší váze a slušným brzdám se zase před zatáčkou stihnete nacpat před opatrného jezdce na B-Kingovi. A když si zvyknete na pohupování měkkého podvozku ve větších náklonech a trochu nejistý pocit z předního kola vlivem vzpřímeného posazu, najednou začnete chápat nadšence vyrážející na okruh nebo c.e.c na naháčích.
Po přesednutí na Suzuki GSX650F se příznivě projeví trochu lepší posaz se zatížením předního kola, takže předek není ve výjezdech tak neklidný. Ale hlavně kapotáž - lepší aerodynamika dokáže na rovinkách nadělit tak o 20 km/h vyšší rychlosti, také sedlo více usnadňuje vysedávání. Ovšem všechno má i svou odvrácenou stránku - díky vyšším dosahovaným rychlostem než o Bandita (a také asi díky lepšímu seznámení s novou tváří okruhu) mi najednou brzdy po několika kolech přišly trochu slabší na krocení relativně těžké motorky. Můj závěrečný dojem z těchto dvou jízd je dost překvapivý - potvrdilo se, že konstrukční rozdíly mezi oběma stroji jsou minimální a podobné je to i s chováním na okruhu. Na okruhu je GSXF o něco rychlejší a jistější v zatáčkách než Bandit, ale člověk ji zase neustále podvědomě porovnává se sestřičkami z řad géesixer a začíná cítit nedostatek výkonu a přebytek hmotnosti. Osobně jsem si prostě víc užil na Banditu, a přitom na silnici působila GSXF o tolik sportovněji....
Hlavním trhákem mezi prezentačními modely ovšem byly nové stroje Suzuki GSX-R600. Nadšené výrazy jezdců po návratu do boxů hovořily za vše a vlastníci předchozích modelů géesixer většinou jen nadšeně vykřikovali „Ten výkon! Ty brzdy! To je zas něco úplně jinýho!".
Zajímavý pohled byl také na zájemce o nového B-Kinga, jako perla se na okruhu vyjímaly ladné křivky nových Hayabus, zvláště v bílé a rezavé barvě jde o opravdu špičkové pokoukání. V prvním boxu byl k dispozici nabídka a servis helem Shoei, po jízdách někteří jezdci zamířili rovnou na připravenou motorovou brzdu, jelikož až na okruhu se projevila nějaké ta díra ve výkonu. Co dodat? Počasí se dokonale vydařilo, během dne sice došlo k několika výletům do kačírku, ale podle mých informací se snad vše obešlo bez zranění.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku




TOPlist