husqvarna_svartpilen_801_2




Reportáž z Mnichova: Vize BMW 2020, Make Life a Ride

BMW Motorrad na tiskovce v Mnichově při představení nové řady jednoválcových naháčů G310R oznámila i své plány dalšího rozvoje. Vypadá to na hodně divoké změny, podle náznaků se asi dočkáme i stopatědvacítek a skútrů! A nakonec jsme si mohli prohlédnout i další konkrétní náznaky budoucnosti značky, nový NineT Scrambler, a posadit se na experimentální elektrický superbike BMW eRR.

Motocyklové divizi BMW se v posledních letech daří – a to jak hospodářsky, kdy se jí povedlo navýšit svůj podíl na celkovém trhu velkých motocyklů, tak z hlediska prestiže a technických prvenství, kde její stroje patří k technologické i kvalitativní špičce. Značka proto oznámila hodně ambiciózní plán, do roku 2020 dosáhnout hranice 200 tisíc prodaných motocyklů ročně.

Budoucnost BMW v „malorážkách“

Ve středu představený jednoválcový naháč BMW G310R je průkopníkem do nového segmentu, kam se hodlá BMW pustit. Důvod je přitom zřejmý – zatímco motocyklů nad 500 ccm se na světě vloni prodalo 860tisíc, všech motorových jednostopých strojů se prodalo přes 114 milionů a stále rostoucí podíl z tohoto čísla připadá na trhy v Asii a Jižní Americe. To prostě nemůže žádný výrobce ignorovat a BMW právě nastoupilo do nového směru a otevře výrobní závod v Indii a montážní závody v Thajsku a Brazílii.

Mezi řádky přitom můžeme číst, že další modely jsou již připraveny a pokud trhy akceptují pokusný balónek v podobě třístovky, budou následovat ještě nižší objemy i v rámci kategorie Urban Mobility. To znamená také menší skútry jako dostupnější doplněk k současné dvojici C650 GT a C650 Sport. Výrobce na to přitom jde docela chytře, nový naháč je zajímavou kombinací jednoduchého trubkového rámu a motoru se zajímavou konstrukcí.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Pro asijské trhy je nutné přijít s mnohem nižší cenou, ale zároveň si BMW nemůže dovolit snížit svoji laťku kvality. Proto BMW spojila své síly s TVS Motor Company, třetím největším indickým výrobcem motocyklů s celkovým ročním objemem výroby přes 2,5 milionu strojů. Obě značky společně postavily samostatný výrobní závod v indickém Bangalore, kde se právě rozjíždí výroba roadsteru G310R. Vývoj a kontrola kvality podléhají Berlínu.

Posíli i historie - BMW R NineT Scrambler

Velkou posilu už v úterý v Miláně dostane i řada Heritage, vedle naháče ve stylu café-racer se představí NineT Scrambler. Nový model jsme si směli prohlédnout a osahat v odděleném boxu, kde se ale nesmělo fotografovat. BMW NineT Scrambler má rám i většinu komponent shodných se standardním NineT, ale má větší přední kolo a je obutý do terénnějších pneumatik. No a samozřejmě nesmí chybět výfuk vyvedený pořádně nahoru.

Pokud jste viděli koncept "Path 22" představený v létě, pak vězte, že Scrambler je téměř stejný, jen postrádá ty divoké barvy konceptu. Jízdní vlastnosti budou hodně odlišné než NineT. Scrambler má kvůli většímu přednímu kolu i trochu jiný úhel hlavy řízení a místo USD má klasickou přední vidlici s menším průměrem a stíracími plochami krytými gumovými prachovkami. Jízdní pozice je také úplně jiné než u NineT, na rukou není skoro žádná váha a poloha jezdce je vzpřímená skoro jak na cestovním enduru – až na ty pokrčené nohy.

Elektrický pohon i v superbiku?

Na první pohled klasické BMW S1000RR, až poté si všimnete chybějícího výfuku a záhadné krabice místo motoru. Konstruktéři si všimli, že ve zrychlení 0-50 km/h je v jejich nabídce nejrychlejší elektrický skútr C evolution, a začali pracovat na zajímavém kříženci. Prototyp vznikl ve spolupráci s Technickou univerzitou Mnichov, ovšem zatím nebyly oznámeny žádné technické údaje. Jmenuje se eRR a zatím jde jen o zkušební stroj. Ale i oficiální představené takového prototypu o něčem svědčí, BMW to evidentně myslí s elektřinou vážně.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):
Motokatalog.cz



TOPlist