globalmoto_duben_nolan




Ohlednutí za výstavou Motocykl

Výstava Motocykl je každoročně spojována se zahájením motorkářské sezóny. Bohužel tento rok jsme se slunných jarních dní během výstavy moc nedočkali, přesto přišlo na Holešovické Výstaviště rekordní počet návštěvníků. „V sobotu odhadujeme jejich počet na 20 tis. a celkově navštívilo dle našich předpokladů výstavu 50 tis. lidí, což je opět rekordní počet“, uvádí paní Nogolová, manažerka výstavy Motocykl.

Kapitoly článku


Číslo počtu vystavovatelů se pro letošní rok zastavilo na úctyhodných 154, kdy nově přibyli vystavovatelé z Polska, Maďarska, Německa, USA a Velké Británie. „Sledujeme stále větší zájem o naši výstavu ze zahraničí“, uvedla paní Nogolová na tiskové konferenci před zahájením výstavy. To je určitě pozitivní zjištění, alespoň má český motorkář z čeho vybírat. Výstavy jsme se letos poprvé zúčastnili také jako vystavovatelé. Naši expozici Motorkáři.cz jste mohli shlédnout v levém křídle Průmyslového paláce. Kromě osobního kontaktu s našimi čtenáři jsme na našem stánku umožnili možnost připojení on-line na náš portál pomocí dvou počítačů. Pohyb na stánku snímala také naše webová kamera, která přenášela on-line obraz přímo čtenářům webu www.motorkari.cz.

Ten kdo přišel na stánek v pravý čas, mohl odejít s podepsanou kartičkou, plakátem nebo kšiltovkou od některého za našich top jezdců, kteří zde měli autogramiády. Postupně se na stánku vystřídali: Michal Javůrek, Igor Kaláb, Tomáš Mikšovský a Václav Bittman.

Výstava byla opět „nabušená“ novinkami pro rok 2005. Většina motocyklů byla představená na výstavě Intermot, která se uskutečnila loni na podzim. V ČR byly ale tyto modely představeny poprvé.

Yamaha MT-01


Celý motocykl nepůsobí zas tak robustně, jak jsem z prvních fotografií očekával. Nicméně zadní pneu o rozměrech 190, nad kterým ční dvě koncovky výfuku z titanu ve tvaru cigár, působí opravdu monstrózně. Motor je vzduchem chlazený dvouválec pocházející s Road Star Warriora, nicméně je vyšlechtěný ještě na trochu větší výkon a krouťák. Konečné hodnoty dle presskitu se ustálily na vcelku rozumných 66,3 kW (90k) při 4750ot/min. Motocykl bude zcela určitě od nízkých otáček tahat jako „bejk“, hodnota točivého momentu 150,1 Nm při 3750 ot/min hovoří zcela jasně. Kupodivu se suchou hmotností je to celkem v klidu a předtuchy, že se s tím nebude dát hnout, jsou zřejmě zažehnány jelikož konečná cifra činí 240 kg, což je při výšce sedla 825 mm myslím ještě přijatelné. Kromě motoru jsou i některé další části použity z osvědčených modelů. Například přední vidlice se vzhlédla i včetně radiálních třmenů v současné R1. Ačkoliv se to na první pohled nezdá, klasická nádrž pojme 15 litrů paliva.

Vcelku pěkně vypadá i kulatý budík, který je vkusně doplněn dnes již o nezbytný LCD panel. Výrobce avizoval rovněž ucelenou řadu doplňků a vylepšení za příplatek. Jedním z těch reálných a hmatatelných jsou koncovky a svody od Akrapoviče. Celkové hodnocení vzhledu nechám asi tentokrát na každém z Vás. Za sebe mohu říci vcelku dobré, jen si nedokážu představit spolujezdce nad těmi výfuky. Každopádně o MT-01 zcela určitě ještě hodně uslyšíme. Chystáme pro vás také redakční test.

Kawasaki ZX-6R a ZX-6RR

byly zásadně přepracovány a jsou unášeny trendem zmenšování rozměrů a zvyšování výkonů. Změna rámu by měla přinést vyšší tuhost a jiné přepákování zadního tlumení, s prodlouženou zadní vidlicí stabilitu při vysokých rychlostech. Ovšem podstatně se zkrátila vzdálenost mezi řidítky a stupačkami. Posaz je o dost sportovnější až agresivní. Nový design je opravdu perfektní. Vlna výfuků pod sedlem se nevyhnula ani Kawě. Radiální čtyřpístky, obrácené tlumiče, změna (zlepšení funkčnosti) řazení, přepracovaný spalovací prostor a spousta dalších změn. Kawa udělala zas krok tím správným směrem.

BMW K 1200 R


Po letmém představení na podzimním Intermotu jsme se konečně dočkali a nové BMW K1200 R bylo představeno v plné kráse i u nás. Je jasné, že tento stroj opět boří mýty v kategorii naked. O jeho sériové produkci není již pochyb, uvedení na trh se předpokládá v polovině roku 2005. Co se týče použité techniky jedná se jednoduše řečeno o nekapotovanou verzi sportovního stroje K 1200 S. Tohoto nového naháče mezi ostatní nabídkou BMW jen stěží přehlédnete. Surový atletický vzhled technikou nabitého stroje umocňuje především dvojitá přední svítilna a minimalistický štítek, za který se však asi jen stěží schováte.

Technicky je stroj, jak je ostatně u BMW zvykem, vyveden k dokonalosti. Přestože bylo lehce pozměněno sání vzduchu, motoru to na výkonu příliš neubralo a v této kategorii těžko stravitelných 160 k je toho jen důkazem. Veškerá technika je, jak jsem již psal výše, v podstatě shodná s modelem K1200 S a kromě extravagantního vzhledu se tedy oba stroje liší opravdu jen v detailech. Sekundární převod kardanového hřídele byl přizpůsoben nižší maximální rychlosti. V podvozkové části byl nepatrně strměji nastaven Duolever (dosaženo odlišným umístěním kloubů), čímž se změnil úhel hlavy řízení. Údajně to má za následek lepší ovladatelnost v nižších rychlostech. Standardně je motocykl vybaven koly běžných rozměrů 120/70-ZR17 vpředu a 180/55-ZR17 vzadu, nicméně na přání lze stroj dovybavit i sportovními koly, kde pak vzadu můžete obout až 190/50-ZR17. Škála příplatkové výbavy je jak se patří rozsáhlá, avšak dvě položky opravdu nelze opomenout. První je systém ESA (Electronic Suspension Adjustment). Tento systém byl prvně použit právě na K1200 S a umožňuje pohodlné nastavování pružení a tlumení stisknutím tlačítka na řidítkách i během jízdy. Další významnou příplatkovou položkou je možnost dovybavení stroje systémem ABS.

Řidítka a můstek jsou u K 1200 R nové. Oproti K 1200 S jsou širší a vyšší. Sdružený přístroj rychloměru a otáčkoměru se vzhlédl v R 1200 GS. Nádrž je vyrobena z lehkého nárazuodolného plastu a pojme 19 l paliva (rezerva 4 l). Sympatické je, že nádrž je kvůli optimální poloze kolen v příslušných místech dostatečně úzká, což by měli ocenit především jezdci vyšších postav. Orientační cena byla prozatím stanovena kolem 500 000 Kč, ale v létě po uvedení na trh budeme určitě moudřejší.

Suzuki GSX-R 1000


Označení "superbike" už suzukářům nestačí, proto o nové Suzuki GSX-R 1000 mluví jako o "megabike". Původní motor má navýšený objem na 999 ccm, drobné změny prodělaly i další části pohonného systému, jako řazení, spojka a chlazení. Změnila se konstrukce rámu, sedlo je níž, motocykl je o něco kratší a o dvě kila lehší, s celkovou suchou hmotností 166 kg. Co ale na první pohled uhodí do očí, je nový bachratý výfuk s matným povrchovým zpracováním - aspoň konečně každý rozezná litr od sedmpade a šestistovky. Další zajímavá změna je umístění směrovek do zrcátek - s tím se člověk obvykle setkává spíše u velkých cesťáků, což gsxr zrovna není. Ale zrcátka se na okruh naštěstí sundávají...

Jawa


Na stánku domácího výrobce motocyklů Jawa bylo pořád plno. Což je důkaz rostoucího zájmu z řad českých motorkářů. Jawa se chlubila hlavně novinkami Jawa 650 Style a Bizon. Oba modely vychází z již představeného typu Classic, který jsme podrobněji testovali zde.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Marek Hrodek - (Odebírat články autora)
Dan Rozkol - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist