ktm_unor




Moto Test Camp 2025: Největší testovací akce pro motorkáře v Česku již posedmé

O uplynulém víkendu se v jihočeské Soběslavi uskutečnil již sedmý ročník jedinečné akce pro všechny milovníky motocyklů – Moto Test Camp 2025. Tato událost nabídla možnost vyzkoušet si více než 110 motocyklů od 24 různých značek na jednom místě, a i když počasí letos ukazovalo svou odvrácenou tvář, zájemců o svezení dorazilo dost.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Akce se konala tradičně v areálu Automoto Klubu Soběslav a na místě bylo možno vyzkoušet stroje značek tradičních i těch méně rozšířených. Do první skupiny patřila Aprilia, Benelli, Ducati, Honda, Indian, Jawa, Kawasaki, Moto Guzzi, MV Agusta, Royal Enfield, Suzuki, Triumph a Yamaha, do druhé třeba Benda, BSA, CFMoto, Fantic, Kove, Morbidelli, QJMotor a SWM. K vyzkoušení byly i stroje čistě elektrických značek Super Soco, Vmoto a Zero.

Registrační poplatek 3600 Kč zahrnoval vstup do areálu, tři 45minutové testovací jízdy na vybraných motocyklech, malý dárek, stravenku na oběd, kávu a voucher na test helmy HJC a Arai. Při registraci byla požadována kauce ve výši 20 000 Kč, kterou bylo možno složit v hotovosti nebo blokací na platební kartě. Účastníci museli mít platný řidičský průkaz skupiny A bez omezení, odpovídající oblečení, vlastní helmu a rukavice. Na místě bylo možné si dohodnout další dva až tři testovací stroje. Zájemce si tak mohl za jediný den vyzkoušet až šest strojů.

Trasa vedla malebnou jihočeskou krajinou a měřila 45 kilometrů. Mimochodem byla totožná s trasou ročníku 2022. Mapa okruhu byla skoro na každém rohu vyvěšena a velká část motorek ji měla přilepenou na nádrži. Vzhledem k tomu, že organizátoři si dali tu práci a celou trasu na všech odbočkách označili červenými šipkami, tak sjet z trasy či se dokonce ztratit by už vyžadovalo nemalou dávku nešikovnosti.

A na čem jsem se svezl já?

Ducati Hypermotard 698 Mono: Zábava až na prvním místě
Supermotard s jednoválcem o zdvihovém objemu jednoválce 659 cm3, s výkonem 77,5hp a točivém momentu 63 a se suchou váhou 151 kg se postará o pořádnou porci zábavy. Motorka pro ty, kteří jsou stále duší mladí a hledají zcela jednoduše ovladatelný stroj plný emocí.

Yamaha Ténéré 700 World Raid: Klidně i kolem světa
Adventure motocykl na dlouhé vzdálenosti se sedmistovkovým dvouválcem o výkonu 73 koní a točivém momentu 68 Nm na mokrou váhu 220 kg. Vysoké zdvihy odpružení, přední 230 mm a zadní 220 mm, to už je pro zkušenější jezdce v terénu pořádná výzva dostat je na dorazy. Dvojitá 23litrová palivová nádrž umožňuje dojezd až 500 kilometrů, to už láká vyrazit i za hranice Evropy.

Moto Guzzi V100 Mandello: Adaptivní aerodynamika
Mandello je prvním motocyklem, který využívá adaptivní aerodynamiku, která snižuje tlak vzduchu na jezdce nastavením polohy deflektorů v závislosti na rychlosti a zvoleném jízdním režimu. Elegantní, svalnaté linie ladí s ikonickým 90° V-Twinem a spolu s výrazně tvarovanou palivovou nádrží vytvářejí design, který okamžitě upoutá pozornost. Takhle vypadá nezaměnitelný sportovní italský charakter. S 212kg motorkou cvičí dvouválec o zdvihovém objemu 1042 cm3 a výkonu 115 koní točivém momentu 105 Nm.

Yamaha MT-09 Y-AMT: Temná strana Japonska
Adrenalin, agresivita, ostrost stylizace, to je to první, co mě napadne při spatření tohoto motocyklu. S automatickou převodovkou je to zcela jiný zážitek, který lze jen stěží přenést, musí se zažít. Tříválec 890 cm3 nabídne výkon 119 koní a točivý moment 93 Nm na plně natankovaných 196 kg.

Honda CB1000 Hornet: Nekompromisní streetfighter
Za 250 000 Kč je to za mě nejlepší poměr cena vs. výkon na trhu. A to nejsem nijak zvláště milovníkem naháčů. Litrový čtyřválec nabízí 152 koní a 104 Nm na pohotovostní hmotnost 211 kg. Quickshifter zde funguje jako švýcarské hodinky a řadit s jeho pomocí je zážitek a radost v jednom.

Moto Guzzi Stelvio: Cestujte v italském stylu
Vidlicový dvouválec 1042 cm3 s parametry 115 koní a 105 Nm, to jsou stejné hodnoty jako u modelu V100 Mandello. Ovšem tahle adventura se suchou váhou 222 kg nabídne zdvihy vpředu i vzadu 170 mm, u Mandella jsou jen 130 mm. Posez, ergonomie, kola, zdvihy zcela jiné, to z tohoto Itala dělá adepta na cestovní zábavu.

Moto Test Camp, to je den plný jezdění. Já jsem si 45 kilometrů dlouhý okruh dal šestkrát, a když k tomu připočtu cestu z Prahy do Soběslavi a zpět na vlastní motorce, bylo z toho přes 500 km. Zajímavý životní zážitek, který musím doporučit každému, kdo uvažuje o novém stroji, nebo prostě a jednoduše chce být v obraze, jaká je situace na současném motocyklovém trhu.

Pozor, stejná akce se bude konat 14.-15. 6. 2025 ve slovenském Trenčíně. Více na
https://www.mototestcamp.sk

Informace o redaktorovi

Fanda Vrba - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist