globalmoto_duben_nolan




KTM Festival 2016: Oranžová pod Bezdězem

V areálu Motorland v Bělé pod Bezdězem se minulý víkend sešli příznivci motocyklů KTM, aby se v sedlech „oranžád“ vyřádili na připravených asfaltových i terénních okruzích, vyzkoušeli si připravené mattighofenské novinky a večer nad pivem spolu s kamarády poklábosili a pořešili radosti i strasti motorkářského života.

Kapitoly článku

Letos se jednalo už o šesté pokračování akce známé pod názvem KTM Festival a stejně jako všechny předchozí ročníky se uskutečnil ve skvělém areálu Motorland v Bělé pod Bezdězem. To, že na tenhle fesťák nemusíme dojíždět daleko za naše hranice, má na svědomí bezmála padesátičlenná parta semknutá kolem Michala Fleischhanse, který touhle akcí navázal na původní sraz KTM Klub Ride. Vše podpořil dovozce motocyklů KTM pro střední Evropu, a to slovenský Central East Europe, který návštěvníkům k testovacím jízdám poskytnul tři desítky motocyklů. O tom, že tahle akce už má v kalendáři všech fanoušků svoje místo, hovoří zcela jasně to, že festival během víkendu navštívilo 664 motorkářů a počet jejich motorek se přehoupnul nad hranici dvou set! K vidění nebyly jen motorky rakouské provenience - „KáTéeMáci“ totiž na rozdíl od některých jiných dovozců příliš neřeší to, že se na „jejich“ srazu a tedy „jejich“ tratích prohánějí motorky i jiných značek. Možná to dělají úmyslně proto, aby pak vynikly přednosti testovacích mašin - a že byly přistaveny opravdové skvosty!

Svoji českou premiéru si zde odbyl monstrózní sportovně - cestovní model KTM 1290 Superduke GT, který jste mohli povodit po cestách i necestách malebného okolí a užívat si výhled na nedaleký Ještěd. Nové GéTéčko jste mohli porovnat s již zavedenými cestovními modely KTM 1050 Adventure, KTM 1190 Adventure či KTM 1290 SuperAdventure. Jestliže nejste žádní velcí cestovatelé a preferujete spíš kratší projížďky plné adrenalinu, zakroucených silniček a kvalitního asfaltu, pravděpodobně jste raději sáhli po jednoválcových bucharech KTM 690 Duke, jejichž předchůdce již před čtvrtstoletím (letí to!) definoval novou kategorii motocyklů supermoto. Pokud se na vás během pracovního týdne naskládalo neúměrné množství úkolů a povinností a vy jste potřebovali „reset“ svoji hlavy, tak přesně pro tenhle účel byly k dispozici „nahaté“ modely KTM 1290 SuperDuke R a KTM 1290 SuperDuke SE. Za jejich řídítky opravdu nemůžete řešit to, že vás včera v práci vytočil šéf a zítra pravděpodobně doma v tom samém duchu bude pokračovat i manželka… Jste doslova „teď a tady“ a řešíte pouze to, co se děje před vámi a hlavně pod vámi!

Na své si samozřejmě přišli i příznivci terénních radovánek, pro které byly nachystány dvě tratě - endurová a freeridová, které měly vždy dvě varianty - jednak pohodovější pro hobíky, ale také náročnější pro zkušenější piloty. Pro skutečné fajnšmekry byla k dispozici krátká smyčka se skvělými umělými překážkami. Na nich skvěle vynikly přednosti testovaných modelů KTM Freeride, ať už ve čtyřtaktním provedení, dvoutaktním čtvrtlitru, či „elektrických“ modelech E-SX a E-XC. Na pěti kilometrech offroadových tratí pořadatelé zatloukli přes 250 kolíků, natáhli osm kiláků oranžového „mlíka“ a na přilehlých asfaltových silnicích a plochách pomocí pěti stovek pneumatik vytýčili parádní trať v duchu supermota. Na ně se s testovacími motocykly nemohlo kvůli tomu, že se na uzavřenou trať nevztahuje havarijní pojištění a případný pád by návštěvníkům mohl jinak skvělý víkend pořádně pokazit. O to víc se ale asfaltomilci činili s vlastními motocykly a asfalt se v zatáčkách během srazu pořádně začernil gumou po předlouhých driftech.

Velký zájem byl také o enduroškolu s Romanem Körberem, který patří mezi naše nejlepší jezdce trialu a extrémního endura. Roman sice pilotuje většinou ostrá endura, ale zde získané návyky se samozřejmě skvěle využijí i při jízdě s cestovními endury, které v tomhle kurzu převažovaly. Na tři desítky jejich pilotů se učily základním drilům, jako je jízda ve stupačkách, vnímání vlastní rovnováhy a reakcí motocyklu, řízení pomocí přenášení váhy na stupačkách, správnému průjezdu zatáček či krizovému brždění.

Samozřejmě v sobotní podvečer nechybělo ani tradiční večerní poklábosení nad sklenicí piva, ale většinou se vše odehrávalo v rozumných mezích - nikdo si totiž nechtěl nedělní ježdění kazit opileckou kocovinou. Protože se jednalo o akci rodinnou, nechyběly ani atrakce pro nejmenší motoristy, kteří si mohli vedle skákacího hradu vyzkoušet i první metry za řídítky čtyřkolek a odrážedel. Celý víkend proběhl bez závažnějších problémů, pády se obešly bez zranění, takže jedinými účastníky srazu, kteří se nudili, byli přítomní zdravotníci. Přálo i počasí a i když v sobotu podvečer a v neděli k ránu lehce sprchlo, tratě byly za chviličku suché. Co víc si přát? Snad jen to, abychom se na stejném místě setkali i za rok při sedmém pokračování!

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist