husqvarna_svartpilen_801_2




Harley on Tour 2015

Tradiční pouť americké legendy je znovu tady! Od začátku května křižuje republikou černo-oranžový truck plný testovacích motorek, aby se každý víkend zastavil v jednom z velkých měst a nabídl zájemcům svezení na některém z předváděcích modelů. S touhle akcí je každoročně spojena i novinářská jízda Media Ride, jejíž trasa letos vedla z Hradce Králové do Ostravy.

Kapitoly článku

Zatímco v Hradci už letošní zastávka Harley on Tour proběhla o uplynulém víkendu, v Ostravě se fandové značky a potencionální zájemci pořád můžou na flotilu nablýskaných předváděček těšit. Po Ostravě, kde kamion bude stát před dealerstvím Harley-Davidson tuto sobotu a neděli (23.-24. května), máte šanci ještě o týden později v Brně. Pak se Demo Truck přesouvá na Slovensko, ale do naší republiky se ještě jednou vrátí - potkat ho můžete na akci Prague Harley Days, která proběhne ve dnech 4.-5. září.

O rostoucí popularitě značky nejlépe svědčí rostoucí zájem o testovací jízdy. Každoročně využijí možnost bezplatného vyzkoušení některého z více než dvou desítek předváděcích motocyklů tisíce lidí - ať už z řad těch, kdo Harleye mají v garáži a chtějí ho vyměnit za novější model, nebo nově příchozích zákazníků. Na škodu není ani to, že nemají vlastní výbavu. Helmu a oblečení si mohou vypůjčit společně s motorkou, a jediné co potřebují je řidičák skupiny A.

Vyběr předváděček je skutečně široký, od malých Sporsterů přes klasické Softaily a Dyny, výkonné V-Rody, až po majestátní křižníky řady Touring. V testovací flotile je zkrátka zastoupena kompletní modelová řada, a záleží jenom na vás co si vyberete. Nás čekala při přesunu z Hradce do Ostravy poměrně dlouhá trasa, tak jsem sáhnul po osvědčeném komfortním cesťáku Street Glide. Do bočních kufrů, které jdou od loňského modelu otevírat jednou rukou, se v pohodě poskládaly věci na dva dny včetně rozměrného laptopu (stačil by i jeden), v navigaci jsem naťukal cílovou destinaci a průjezdní body, a hurá po silnici číslo 11 na východ!

Streetka se ukázala jako dobrá volba hned na dlouhých rovinkách polabské (nebo poorlické?) nížiny, kterou proplula s grácií zaoceánského parníku - samozřejmě mnohem rychlejším tempem. Na šestku si motor při stodvacetikilometrové rychlosti jen tak pobublává, ale když se do cesty připlete kamion, stačí podřadit o kvalt dolů a předjížděcí manévr je otázkou okamžiku. Ani jednou jsem si neuvědomil, že mám pod sebou skoro čtyři metráky železa - to až později při parkování do řady motorek při zastávce na oběd. 

Trasu Vamberk - Žamberk už kdysi dávno pochválil Ivan Mládek, a každý motorkář který tenhle úsek někdy projel, s ním určitě musí souhlasit. Krajina se tu začíná trochu vlnit a silnice kroutit, takře konečně přichází na řadu nějaké vzrůšo. Street Glide sice nevypadá jako ideální motorka do zatáček, ale v rychlých obloucích se s ní dá držet překvapivě vysoké tempo. Skoro bych řekl, že vyšší hmotnost je tady výhodou, protože pomáhá k lepší stabilitě. Tenhle kolos prostě nerozhodí nějaká spára nebo výtluk v asfaltu - streetka by si jela svou stopu snad i kdyby se jí připletl pod kola půlmetrový výkop.

Na limit se Harley dostává až v utažených vracečkách před Červenou Vodou, kde se skoro v každém náklonu ozývá skřípání drhnoucího výfuku a stupaček. Z naší grupy ale nejsem jediným kdo má s tímhle problém - to je prostě obecná vlastnost všech motorek téhle kategorie a nejen  značky H-D. Takže jestli chcete tahat po asfaltu koleno, musíte se poohlédnout jinde.

S přibývajícími kilometry na tachometru jsem se za svůj výběr modelu musel chválit čím dál víc. Takhle dlouhou cestu jsem snad v sedle žádného Harleye ještě neurazil, a upřímně řečeno mě překvapilo, jak pohodlná může motorka téhle značky být. Čekal bych, že se za čas projeví únava z všudypřítomných vibrací, ale ty jsou cítit jenom když motor běží na volnoběh. Za jízdy ani nepoznáte, že vám pod zadkem kmitají dva obří písty, a pocit komfortu navíc umocňuje široké kožené křeslo. Nohy se mohou pohodlně rozvalovat na mírně zakloněných plotnách stupaček, a když si je chcete na chvíli protáhnout, stačí položit achilovky na horní trubky padacích rámů.

V průběhu cesty jsem si vyzkoušel ještě jednu z loňských novinek, model Road Glide, který se vrátil do nabídky v modernizované podobě. Motoricky i podvozkem jsou si se Street Glide hodně podobné, ale na široký čumák, který kouká rovně místo do zatáčky, bych si potřeboval chvíli zvykat. Na pozici favorita proto zůstává model Street Glide, kterému tímto děkuji za příjemně strávené pondělní odpoledne.

Jakého Harleye byste si vybrali vy? Jestli v tom nemáte tak úplně jasno, nejlepší způsob jak to zjistit je zkušební jízda. V Ostravě na vás tento víkend (a v Brně o týden později) čekají modely:

  • Street ™ 750
  • Iron 883™
  • SuperLow® 1200T
  • Forty-Eight®
  • Street Bob®
  • Fat Bob®
  • Switchback ™
  • Low Rider®
  • Fat Boy®
  • Fat Boy® Special
  • Heritage Softail® Classic
  • Softail Slim®
  • Breakout®
  • Softail® Deluxe
  • V-Rod Muscle®
  • Night Rod® Special
  • Road King® Classic
  • Street Glide® Special
  • Electra Glide® Ultra Limited®
  • Electra Glide® Ultra Limited® Low
  • Road Glide® Special

Rezervace dle hodinových intervalů od 10:00h do 17:00h na oba dny je možné se  registrovat na tel: 733 712 719 (Adam) nebo přímo na prodejně Harley-Davidson v Ostravě.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jan Altner - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist