BMW Motorrad Test Camp Almeria: Zaručený recept na zimu

Pokud se vám v zimě zasteskne po motorkách a teplu, máte v našich zeměpisných šířkách smůlu a do jara to budete muset nějak překlepat. Je tu však jeden zaručený recept, jak se zimou zatočit. Tím receptem je BMW Motorrad Test Camp ve Španělsku, kde si můžete podle libosti otestovat horké novinky BMW, které se ještě ani neobjevily u prodejců.

BMW Motorrad Test Camp Almeria: Zaručený recept na zimu

Kapitoly článku

Naše redakce dostala příležitost vyzkoušet BMW Motorrad Test Camp na vlastní kůži a přiblížit čtenářům jak to tam chodí. Celou akci organizuje německá agentura Bike Promotion, která svým zákazníkům servíruje kompletní modelovou řadu BMW, včetně novinek, které se ještě ani neobjevily na prodejnách. Téměř dvěstěpadesát mašin je připraveno předvést své nejsilnější stránky na silnici, okruhu, ale i v terénu. Řeknu vám, vidět plné parkoviště vyřádkovaných jednostopých „bavoráků“ je opravdovým zážitkem a tím spíš, že se jedná o fuglovky, které mají najeto sotva pár set kilometrů. 

Kromě testovacích modelů jsou na akci přítomni instruktoři, kteří své svěřence pozorují a radí jim, jak být na motorce lepší a na čem by chtělo zapracovat. Velikou výhodou pro české a slovenské motorkáře je přítomnost instruktora Radka Matošky, který má pod palcem především offroadovou sekci. Samozřejmostí je to, že dokáže poradit se vším, co se této této akce týká a je jedno, jestli jde o silnici, okruh nebo již zmíněný offroad. Kromě Radka jsou v Almerii čeští fotografové a také s nimi se dá leccos vyřešit. Akce myslí také na slečny motorkářky, což jen dokazuje celá jedna dívčí skupinka. Holky jezdí především na silnicích, ovšem najdou se i okruhové či offroadové dračice.

Vše začíná u objednávkového formuláře na stránkách BMW Motorrad Test Camp Almeria, kde je na výběr z termínů, kategorií a hlavně sekcí, o které má zákazník zájem. Kromě toho se zde řeší například pojištění, výkonnost jezdce, ale také třeba preferované motorky, otočené řazení na okruh nebo ubytování a letenky. Všechno toto je v ceně a dá se tedy říct, že vše je agenturou vyřešeno do posledního puntíku. 

V den příjezdu probíhá uvítání, kde se každý dozví, jak to na kempu chodí a zrovna tak dostane instrukce pro nadcházející dny podle toho, kam má kdo namířeno. Například okruhoví brusiči sliderů mají rozpravu s Jürgenem Fuchsem, který jim popíše závodní okruh a prozradí, jak ho nejlépe zajet. Podobné je to s Radkem Matoškou, který jezdce připraví na offroadové ježdění, ale i se silničními instruktory, kteří nastíní program dne s cestovními stroji v běžném provozu.

Den na kempu začíná nepovinnou rozcvičkou, kdy si ranní ptáčata pořádně protáhnou tělo jógou. Poté je čas vydatné snídaně, po které se všichni jdou seznámit se svým strojem a instruktorem. Je zde možnost vlastního nastavení motocyklů a pokud je třeba, lze vyměnit například sedlo za vyšší či nižší. Před desátou se vyráží na cestu a je jedno, jestli se jedná o silnici nebo terén. Pokud se vyráží na okruh, autobus je přistaven už před devátou. Zajímavá je možnost dopravy na okruh v sedle elektrických skútrů, ovšem v tomto případě je potřeba udělat rezervaci večer předem.

Okruháři mají vše zajištěno na závodní dráze, tedy občerstvení, převlékárnu a oběd. Silniční sekce vyráží na dopolední výlet zhruba dvě stovky kilometrů dlouhý, po kterém se vrací zpátky na hotel. Po obědě si mohou naordinovat jinou motorku a odpolední nálož kilometrů strávit v sedle jiného modelu a zrovna tak si během vyjížďky prohodit mašinu s některým z kolegů. Kdo vyrazí do terénu, má první den rozdělen na dvě části s tím, že se začíná lehčím terénem a pomaličku přitvrzuje. První den je oběd na hotelu, což neplatí pro den druhý, kdy se obědvá v některé z lokálních restaurací v terénu.

Zpátky na hotel se přijíždí někdy před šestou hodinou, ovšem stává se, že i mnohem déle. Po zaparkování mašin je nejlepší příležitost kilometry spláchnout točeným pivkem na terase a své dojmy probrat se stejně „postiženými“ kolegy. Je zajímavé, jak se motorkářům rozváže jazyk a dříve seriózní pánové mají pusu od ucha k uchu. Den končí jižanskou večeří, po které je možné navštívit některý z „workshopů“, kde se povídá například o navigaci, jízdě v terénu či na závodní dráze. Není nic lepšího, než si na závěr dne skočit na jedno na bar a pak už rychle do pelechu, aby byla síla do dalšího dne.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 8x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist