Aleš Polák - Kejleb
Text: Jan Sommer | Foto: Petr Szabó , Jan Sommer | Zveřejněno: 28.3.2007 | Zobrazeno: 29 612x
Aleše Poláka jsem poprvé sledoval při jeho vystoupení na Prachatickém sprintu v roce 2005 a předtím možná i na Streetfighter dni v roce 2000 a 2001 (tehdy ještě na Hornetu), ale bez bližšího povědomí o jeho osobě. Proto jsem rád sáhl po příležitosti udělat s tímto dnes již bezesporu špičkovým stuntriderem interview.
Nedávno jsme se s Alešem (přezdívaným Kejleb) setkali na Bechyňské letištní ploše. Po krátkém pozdravení a naplánování celé akce Aleš hbitě vklouzl do svého charakteristického oranžového maskáče, nasadil endurovou otevřenou přilbu a předvedl nám, jak rychle zahřát pneumatiky na streetovém stroji. Zadní slick začal psát černou čáru na asfaltu a Aleš nám zmizel v oblaku kouře.
Ještě než se tento oblak rozplynul, přiřítila se k nám jeho oranžová Honda po předním kole, takže jsme urychleně tasili fotoaparáty a začali sázet jeden snímek za druhým, protože jsme nechápali, jak dlouho se při takovéto jízdě na hranici fyzikálních zákonů může udržet jezdec v sedle. Asi po čtvrthodinové exhibici jsme usoudili, že máme již vyfotografováno dost materiálu a i Aleš chtěl dopřát Hondě trochu odpočinku. Tuto přestávku jsme věnovali krátkému rozhovoru, kde nám Aleš představil svoji upravenou motorku a popsal hlavní technické vychytávky, bez kterých se jezdec jeho úrovně nemůže obejít.
Dnes tedy Aleš jezdí na lehce upravené Hondě CBR900RR z roku 2003 s označením SC 50. Obsah motoru je původní, neupravovaný, tedy 954 ccm. Říká, že pro něj je FireBlade ideální stroj, a to hlavně díky trvanlivosti motoru, který snese i tvrdší zacházení při stunt-ridingu. Z dalších strojů si pochvaloval Speed Tripla od Triumphu.
Běžné věci, jako sundané kapoty, světla a budíky, asi nemá cenu popisovat, ty lépe vidíte sami na fotografiích. Proto se zaměříme na úpravy, které nejsou až tak viditelné na první pohled.
Použité úpravy
Mazání motoru - náplň tvoří zhruba dvojnásobek běžného množství oleje (Denicol). Odfuk motoru - běžné propojení odfuku hlavy motoru do airboxu je zde řešeno jako otevřené s otevřeným přímým filtrem.
Přidán druhý ventilátor na chladič vodního okruhu - chladiče mají ruční spínání. Změna sekundárního převodu (přední kolečko – rozeta) 16-43 na 16-64 (a rozeta Titax se 64 zuby je vskutku impozantní…).
Motocrosová řidítka Acerbis.
Zesílené vrchní brýle. Železný podsedlový rám s hrazdou – ten originál hliníkový by se při akrobatických výstupech kroutil.
Odpojené náklonové čidlo – Alešova motorka se většinou pohybuje mimo běžné tolerance náklonového čidla. Přední maska vlastní výroby.
Propojení zadní brzdy na řidítka – to aby mohl Aleš využívat zadní brzdu, i když se právě jeho pravá noha nenachází na stupačce a tedy v dosahu nožního brzdového pedálu.
Pancéřové brzdové hadice.
Padací ochranný rám.
Ořezaná laminátová kapotáž.
Díky pánům z firmy X-Treme je mašina vždy udržována v provozuschopném stavu. Efektní lak v podobě (jak jinak) oranžového maskáče dodal Kamil Beran (Autolakovna Soběslava), airbrush vytvořil Tomáš Matoušek (TM-design).
Informace o redaktorovi
Jan Sommer - (Odebírat články autora)
Petr Szabó - (Odebírat články autora)