yamaha_demo_tour




„Vodní“ skútry Kymco

Od pražské výstavy utekly ani ne dva měsíce a my jsme dostali šanci poprvé vyzkoušet horké novinky značky Kymco a navíc nahlédnout jak se říká do kuchyně této společnosti. Zážitek to byl bezesporu hodnotný, ať už slo o návštěvu firmy, nebo o svezení na nových skútrech, které bohužel doprovázel vydatný déšť.

Kapitoly článku

Sídlo společnosti MSA (Motor Sport Accessories), zastoupení značky Kymco pro Německo, Rakousko a ČR, se nachází v městečku Weiden asi 20 km za hranicí. Před vchodem do showroomu na nás čekaly všechny novinky letošního roku a to hned v několika barevných provedeních. Před samotným svezením nás ale čekala prohlídka celého areálu.
Společnost MSA vybudovala dokonalý moderní systém skladování a zásobování náhradními díly. Skladové haly jsou dokonale čisté a tisíce položek mají své přesné místo. Mezi regály jezdí zaměstnanci na elektrických koloběžkách a pomocí čárových kódů dohledávají položky. Systém navíc hlídá stav jednotlivých dílů a při dosažení počtu, který vydrží akorát do výroby nové várky, automaticky výrobu objedná. Než jsme stačili projít celý areál včetně servisu a administrativních prostor, pořádně se rozpršelo. Voda ale skútry nemůže rozházet, takže vzhůru na vyjížďku.

Půllitr s ABS

Pro delší přesun na místo focení tak trochu vychytrale vybírám půllitrový Xciting R vybavený systémem ABS. Přehlížím závistivé pohledy německých kolegů a vyrážíme na bavorský venkov. Vlastně se jim ani nedivím, kromě toho, že je skútr podstatně živější a pohodlnější než malé padesátky, k tomu navíc ještě vypadá více než dobře. Verze R je vybavena zubatými kotouči, červenými brzdiči, červenými mřížkami sání vzduchu a krásnou bílou přístrojovkou. Zátah půllitrového jednoválce je ohromující, do stovky je zrychlení kontinuální a velice svižené, dál se pak ručička šplhá trochu pomaleji, ale nechá se dotlačit až někam k hranici sto čtyřiceti kilometrů za hodinu. Mnohem zajímavější je ale zrychlení, se kterým ukážete zadní světla autům na každé křižovatce. Na úzkých silničkách přichází chvíle vyzkoušet ABS. Beru vší silou za obě páčky a skútr celkem působivě zastavuje bez náznaku nestability.

Italský design

Na to, že Kymco technicky konkuruje italským značkám, jsme si již zvykli. Nyní ale firma najala také italského designéra, který měl navrhnout imagový skútr do města. Jak se to podařilo posuďte sami. Mě osobně líbivé tvary doplněné chromovými lištami nadchly. Design ale není vše. Ve skútru tepe osminkové srdce prověřené lety provozu. Skútřík dokáže uhánět tachometrových 110 a ve městě se s ním rozhodně neztratíte. Praktický je kufr v barvě skútru a dostatek místa pro spolujezdce, se kterým sice ztratíte trochu dynamiky, ale rozhodně nejste odsouzeni ke stání kolon s auty.

Něco pro dámy

Další novinkou v nabídce Kymca je téměř výhradně dámský skútřík v líbivém retro kabátku. Hodnocení designu nechám na každém, ale mě osobně se líbí. Pro dámy je jednoznačně výhodou váha a příjemná čtyřtaktní padesátka. Na závodění to rozhodně není, ale padesátka ve městě není problém a to je nejduležitější. A co jízdní vlastnosti? Na skútr jsem měl trochu problém se poskládat a asi to nevypadá úplně elegantně, na druhou stranu se se skútříkem otočíte takřka na místě a když ne, dá se snadno poponést. Motor jede hezky odspodu a na rozjezdech auta rozhodně nebrzdí. I při maximální rychlosti je pak přes malá kola celkem bez problémů ovladatelný.

Osminkový cesťák

Model Downtown působí na první pohled jako velký cestovní maxiskútr. V jeho útrobách se však skrývá čtyřtaktní stopětadvacítka. A proč tak velký skútr s tak „malým“ motorem? V německu totiž dostávají řidiči k řidičáku na auto automaticky i průkaz na motocykl do 125 ccm. Po usednutí za řidítka překvapí luxusní palubka a celkové zpracování skútru, které byste tipovali spíše na některou z luxusních italských značek. Dalším překvapením je pak rozjezd. Motor se vytočí někam za hranici pěti tisíc otáček (na palubce nechybí otáčkoměr) a pak teprve vyrazí vpřed. Roztočený motor má dostatek točivého momentu a výkonu, takže si i s velkým skútrem hravě poradí.
Celá akce se až na rozmary počasí vydařila a byl zážitek vidět dokonale fungující firmu, na exkurzi bych sem poslal minimálně celé vedení Jawy.

Informace o redaktorovi

Matěj Oliva - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist