husqvarna_svartpilen_801_2




Yamaha XJR1300 Dissident CS-06

K završení dvacetiletého výročí modelu XJR obdržela customérská dílna s nepřehlédnutelným názvem it roCkS!bikes od Yamahy zakázku na úpravu ostříleného chuligána s názvem XJR 1300. Projekt s názvem "CS-06 Dissident" si vyžádal spoustu hodin v dílně, ale výsledek stojí za to.

Z Portugalska vzešla již řada schopných úprav a konkrétně od jmenované firmy jsme se již mohli v minulosti setkat s úpravou modelů XJR 1200 i 1300 pod jmény "Stealth" a "Sunburn". Banda z jihu Evropy padla do oka produktovému manažeru Yamahy pro Evropu Shunu Miyazawu.

Shun dodal, že kluci byli od začátku jednání ohledně svěření výroční přestavby ve středu zájmu. Jejich jedinečný rukopis a zkušenosti z obou modelů jak 1200 tak 1300 bez ztráty identity původního modelu ho uchvátil.

Kousek od portugalského Porta v podzemní dílně se tak začalo ihned pracovat na posledním modelu XJR 1300 ročníku 2015. Myšlenka úpravy typu plug and play, tedy jednoduší formy ladění, se už několikrát osvědčila. Jak prohlašuje Yamaha, bez řezání a svařování lze XJR 1300 celkem solidně upravit a můžete si toto udělat sami doma. Všechny použité díly lze totiž zakoupit přímo na stránkách customerské dílny.

Osvaldo Coutinho a Alexandre Santos jsou zaměstnáním stavební inženýři a po nocích spolu upravují motocykly. Jejich styl "monocoque", kdy vytvoří na každém motocyklu palivovou nádrž se sedlem a podsedlovkou z jednoho kusu, se stal již tradiční a chlubí se jím i zde. Navíc se podsedlovka pyšní zakomponovanými blinkry a koncovým světlometem. Ani na tomto provokujícím vzhledu se však nazapomělo na úpravu komponent vylepšující použití motocyklu. Proto se vyměnila přední vidlice z modelu YZF-R1 a namontovaly se brutální brzdy od společnosti ISR. Jejich sílu ještě umocňují kotouče o průměru 340 mm a šestipístkové třmeny od Hell Performance.

Kokpit a prostředí v blízkosti řidiče pak tvoří hi-tech palubka od Motoscope usazená do podomácku vyrobeného hliníkového držáků, LSL clip-on řídítka a zakomponované blinkry do řídítek od M-Blaze. Na motoru zaujme nejvíce skleněný průzor, který odhaluje srdce stroje a výkonný chladič oleje, který má vše pod kontrolou. Výfukový systém svedený do dvou trumpet rozhozených na obě strany zajistí slušivý zvukový doprovod. Celkovou stavbu završují detaily jako kožené sedlo, stylový uzávěr palivové nádrže a medailon ve stylu znaku Yamahy ihned pod uzávěrem. Motocykl pak stojí na pneumatikách Pirelli Angel GT. Klasické barvy sedmdesátek tedy bílou a černou doplňuje zlatá.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (31x):
Motokatalog.cz



TOPlist