hsq_svartpilen_701




White Collar Bike Blaster jako retro Monster z Indonésie

Indonésie je obrovským motocyklovým trhem. Miliony motorek a mopedů jsou tady, jako konekonců v celé jihovýchodní Asii, registrovány každým rokem. Většina z nich jsou ovšem poměrně obyčejné stroje malých objemů, mezi kterými zajímavá přestavba citelně vynikne. Jako například ta od White Collar Bike.

White Collar Bike nejsou na trhu přestaveb žádnými nováčky, ovšem jejich nejnovější počin vskutku vystupuje z řady. Základem pro motorku s názvem Blaster stojí Ducati Monster 796. To hlavně kvůli klasickému dvouválci chlazenému vzduchem, nacházejícímu se v příhradovém rámu. Z původního motocyklu zmizela celá řada věcí. Pryč jsou přední vidlice i zadní letmá kyvka, zmizela nádrž, podsedlový rám z hliníku a mnoho dalších prvků.

Hlavním účelem celé přestavby bylo propůjčit stroji unikátní retro vzhled. Podsedlový rám byl tedy vyroben zcela nový, z trubek, aby lépe navazoval na zbytek příhradového rámu. Nádrž s krovkou sedla jsou vyvedeny z ručně tvarovaného plechu z nerezové oceli, jenž byl zanechán bez laku, pouze zbroušen. Když už jsme u toho lakování, černý rám a výfukové koncovky jsou skutečně jedinými lakovanými částmi celé motorky. Zbytek je holý kov.Jednoznačně největší péče byla ovšem věnována podvozku. Již zmíněné přední vidlice nahradil vskutku netradiční prvek v podobě mohutných hliníkových kluzáků, odpružených jedním centrálním tlumičem. Zadní kyvka byla zase vyměněna za ručně dělanou, vyztuženou pomocným trubkovým rámem. Všichni milovníci retra již jistě zavětřili lahůdku v podobě kol. Hliníková vyplétaná kola mají velký náboj, který vypadá přesně jako bubnové brzdy. Pod kryty se ovšem ukrývají moderní kotoučové brzdy s radiálními třmeny, které jsou chlazené skrze mřížkované průduchy. Kola, stejně jako mnoho dalších částí motorky, byla nejprve navržena na počítači a teprve potom velmi přesně vyrobena.

Stejně jako moderní a opravdu funkční brzdy, zůstává před zraky pozorovatelů skryto i mnoho dalších detailů. Zadní světlo se zabydlelo pod mřížku zadní krovky, přední blikače jsou v závažíčkách řídítek a přístrojový panel je vidět skrze mřížkování na nádrži. Dokonce ani chladič oleje nesmí být vystaven jen tak, a dostal tedy vlastní kryt, opět z broušené oceli. Moc pěkným prvkem jsou také ocelové kryty rozvodových řemenů, které nahradily standardní plastové.

Ve výsledku se tedy jedná o hodně zajímavý a neotřelý stroj, který disponuje hned celou řadou netradičních řešení. White Collar Bike se v tomto případě nesnaží přiblížit žádnému vzoru, historické předloze nebo závodní kategorii, ale nabízí prostě jen netradiční motorku s nádechem retra, která je samozřejmě zcela funkční.

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist