ktm_zari




Ural Diablo: punk-rockový boxer

Hlavním byznysem thajské firmy K-Speed je obchodování s náhradními díly a příslušenstvím, ale občas z jejich dílny vyjede i povedená přestavba. Na kontě zatím mají pár moderních Triumphů, nějaké to BMW a nově také ruský Ural. Ten se pod jejich rukama proměnil v hodně punkovou záležitost, která na sobě nemá snad jediný přebytečný gram.

Nekompletní, ale pojízdný vrak z osmdesátých let koupili pánové z K-Speed za pár báhtů, a vzhledem k nízké pořizovací ceně si stanovili také omezený rozpočet na úpravy. V přepočtu na koruny se celá přestavba měla vejít do nějakých pětatřiceti tisíc, a protože jsou zvyklí pracovat s jinými penězi, už první podmínka pro ně představovala určitou výzvu.

Podsedlový rám šel do sběru, a nahradila ho jediná krátká trubka, nesoucí tenké sedlo, které vypadá jako ze starého malotraktoru. Podsedlovka je elegantně zakončená malým světlem, které jako jeden z mála komponentů není recyklované. Palivová nádrž pochází ze second-handu, a dříve zásobovala benzínem starou Kawasaki TL. Bazarová jsou také řídítka, na rozdíl od rukojetí Biltwell a nových ovladačů. Zajímavý původ má přední světlo - to původně sloužilo k osvětlení zahrady za domem šéfa firmy Eaka.

Charakteristické zavěšení předního kola zůstalo jako technická rarita v původní podobě, a dostalo pouze kratší tlumiče. Po výraznějších úpravách na zadním odpružení šla světlá výška celé motorky hodně dolů, a Ural tak definitivně přišel o svojí pověstnou průchodnost terénem. 

Motor, karburátory i airbox zůstaly bez větších změn, ale k očesané zadní části bylo třeba dodat odpovídající výfuky. Finální vzhled doladila plechovka černého laku, a pro větší kontrast šlo pár žeber na válcích pod leštící kotouč. Stejnou dvoutónovou úpravu dostaly také devatenáctipalcové ráfky, později obuté do retro trialových pneumatik.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (26x):
Motokatalog.cz



TOPlist