yamaha_srpen




Ural cT – konečně pořádný café racer

Že to nejde dohromady? A co by ne?! Když se můžou kafíčka stavět ze zástupu starých a nových baworáků, tak by to mělo jít i z Urala! Vždyť základ je stejný. Jenže u téhle přestavby vůbec nenajdete proklatě nízko pověšená řídítka, uřezané blatníky, tady se vlastně vůbec nešlo po sportovních vlastnostech a už vůbec se neodlehčovalo. Spíš naopak. Přesto to má k dobré kávě blíž, než většina navoněných racerů.

Kapitoly článku

Naopak ke sportu má daleko asi stejně, jako náš stát k nulovému zadlužení. Jenže ona ani většina caferacerů není stavěná na kdovíjaké závodění. Spíš jde o to se dostat do své oblíbené kavárny a vypadat u toho dobře. Americká partička ze See See Motor Coffee také ujíždí na téhle vlně a mimo spousty stylového oblečení a jezdecké výbavy nabízí ve svém podniku také dobrou kávu. Čas od času se majitele See See Thora Drakea někdo zeptal, jestli je pravda, že je to ta firma, která staví kafáče. Na to ale nikdy nenašel správnou odpověď. Přestože toho okolo téhle kultury a přestavěných motorek celkově udělali hodně, pravého kafáče postavili jen jednoho. Thor je totiž ten typ člověka, co se vyhýbá stereotypům, a tak v téhle době prostě nebude stavět to co ostatní.

Jenže pak se mu rozsvítilo a postavil z Urala kafáče do slova a do písmene. Základem je verze cT z roku 2014 a ten vlastně zůstal vcelku obyčejný. To hlavní, co dělá tuhle přestavbu tak zajímavou, trůní v postranním vozíku. Nastěhoval se sem totiž kávovar La Marzocco Linea 2. Mašinky od téhle značky se ručně vyrábějí ve Florencii už od roku 1927 a mimo jiné stojí za úspěchem řetězce Starbuck’s. Tězko byste našli lepší kávovar a blbě se hledá i dražší. Jestliže nový Ural cT stojí 325 000 korun, Linea mu slušně šlape na paty. Základní verze se totiž pohybuje lehce přes 300 000,- a speciální verze PB stojí ještě o nějaké pade víc. Takže tu máme přestavbu z Urala v hodnotě víc jak půl milionu korun, a to se něj v podstatě ještě sáhlo. Uuuuuffff...

Kávovar samozřejmě ke své práci potřebuje vodu, součástí sajdkáry je proto nádrž na 26 galonů, což je téměř 100 litrů vody, která prochází ještě přes filtrační zařízení. Mimochodem, jenom originální čerpadlo ke kávovaru určené pro tahání vody z plastových barelů stojí necelých deset palackých… Tenhle pojízdný kafebar je vybavený také malým umyvadlem, čističem skleniček, vestavěnou ledničkou a samozřejmě nechybí mlýnek na kafe nebo zásuvky na 220 a 110 voltů. Pro všechny ty hrnky, kalíšky, lžičky, míchátka a plechovky s kafem nesmí chybět dostatek úložného a odkládacího prostoru, ale tohle je sajdkára, takže s tím rozhodně není problém.

S čím by ale mohl být problém, to je „vyklepání“ celého toho drahocenného zařízení. Proto je sajdkára patřičně vyztužená a odpružená. Ve finále bylo potřeba motorku se sajdou hodit do pěkných barev, tady zvolil Thor italskou kavárenskou klasiku v podobě černé s mosaznými doplňky a zlatými nápisy. Pak už jen stačí roztáhnout slunečník, nahřát kávovar a čekat na fronty zvědavých zákazníků.

Na tomhle projektu jsou ještě další dvě zajímavé věcí. Za prvé jde o motorku z Ruska vybavenou italským presovačem a čínským čerpadlem, kterou vymyslel a postavil v Americe žijící Nor. Za druhé je to poslání sajdkáry. Thor s ní totiž chce objíždět závody a nabídnout konzumentům populárních energy drinků něco tradičnějšího, přirozenějšího a, co si budeme nalhávat, i zdravějšího. Kdybyste náhodou pořádali akci v americkém Portlandu, můžete klukům napsat a pozvat je.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 24 Kč od 8 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist