Triumph Street Twin jako flat tracker

Američan Jason Paul Michaels se úpravami motorek živí už řadu let, ale nikdy na nich nezávodil jako například jeho kamrád z branže Roland Sands. Právě on Jasona před nedávnem na hliněný ovál přivedl, a ten ve své nové vášni našel inspiraci pro další přestavbu. Jako základ použil nový Triumph Street Twin a postavil z něj plnohodnotný závodní stroj pro flat track.

Triumph Street Twin jako flat tracker

Street Twin není v nabídce značky Triumph žádnou dlouholetou stálicí - jako nástupce legendárního modelu Bonneville přišel na trh teprve vloni. A hned jak Jason viděl jeho parametry, okamžitě v něm našel ideální základ pro svou flat-trackovou premiéru. Při jeho oblíbených závodech Hooligan Racing se jezdí a krátkých oválech, kde podle něj není maximální výkon úplně rozhodující. Podstatná je také obratnost, nízké těžiště a průběh výkonu sladěný s převodovkou.

“Když jsem začal závodně jezdit flat track, úplně se mi změnil pohled na svět. Když jsem na trati, jediné na co myslím je co se děje právě tady a teď. Otevřelo mi to oči a zamiloval jsem se do motocyklů ještě víc”, popisuje Jason svůj vztah k motorkám. Vy se teď díváte na sériový Triumph Street Twin, upravený jeho firmou Standard Motorcycle Co. přesně podle regulí kategorie Super Hooligan. A stejný závodní speciál si může postavit každý majitel tohoto modelu, protože v prodeji je kompletní sada přestavbových dílů.

Práce na Jasonově motorce začala trochu netradičně u pneumatik, které jsou u flat tracku nejdůležitější. V plánu bylo použít Dunlopy DT3, a jedinou možností kde sehnat vyplétané ráfky správné velikosti byla firma Dubya Wheels. Další problém nastal s náboji kol - ty poslali přímo z Triumphu, a v době kdy přestavba vznikala, šlo o prototypy k teprve vyvíjeným ráfkům. Pár zadních tlumičů, které přesně odpovídají závodnímu využití, našla ve svém výrobním programu společnost Fox Racing. 

Řídítka Renthal Fatbars jsou rozšířená o čtyři centimetry, ovladače zůstaly původní kromě nastavitelných páček a rukojetí Oury. Originální spojkové lanko bylo dlouhé dostatečně, zato brzdovou hadici bylo třeba vyměnit za delší od Dime City Cycles, a firma EPS vyrobila na zakázku nerezové kotouče a výkonnější brzdové destičky. A když už se pracovalo na brzdovém systému, ABS šlo z motorky úplně pryč. Přední brzda však na motorce zůstala, aby upravený Street Twin mohl i nadále jezdit po silnici. Motor žádné velké úpravy nepotřeboval, protože výkonu má pro dané účely víc než dostatek. Uvnitř tedy zůstalo všechno jako z fabriky, a měnilo se jenom sání a výfuk. I tak má závodní Street Twin mnohem víc síly než sériový model. 

Základ pro sedlo vyrobili z jednoho kusu plechu ve firmě Rusted Jalopy, a to údajně bez jediného úderu kladivem, potah dodala dílna New Church Moto. Pant v přední části v kombinaci s původním zámkem umožňuje rychlé odklopení sedla, což se hodí hlavně při servisu. Pak už stačilo doladit pár detailů, jako je obrácené řazení nebo gumový návlek na páce zadní brzdy, a sériová motorka mohla vyrazit na hliněný ovál. Jak vidíte na jedné z fotek, Jason Paul Michaels už s ní stihnul absolvovat i jeden menší pád, ale to mu chuť do závodění nevzalo.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 5x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist