Tři kanadské představy, jak originálně upravit R 18

Ve světě sportovních motocyklů výrobcům s propagací jejich produktů pomáhají závodní aktivity, u cruiserů jsou to zase přestavby. Jelikož er-osmnáctka je u BMW přeci jenom pořád ještě dost nový model, zadává si značka výrobu upravených modelů u zajímavých customizérů po celém světě. Tyto tři vznikly v Kanadě.

Kapitoly článku

Podobný projekt vznikl i u nás, ve spolupráci s českou pobočkou BMW Motorrad vznikl krásný R 18 Henne Tribute od brněnských Funk Soul Brothers. Před čtvrt rokem jsme vám představili dvojici strojů, za nimiž stálo italské zastoupení, a tyhle tři jsou zase dílem toho kanadského, které vybralo místní úpravce s předpokládaným vysokým tvůrčím potenciálem, ale naprosto odlišným stylem. Jediná podmínka byla, aby si motocykly zachovaly funkčnost a bylo možné s nimi jezdit v provozu. Tedy v tom kanadském, protože u nás by z toho některým útlocitnějším technikům na STK asi praskla žilka. Jiný kraj, jiné předpisy. A jak se díla podařila?

Jay Donovan a R 18 Future Café

Jay je umělec, a to doslova. Na jeho pracích to vidíte, rád dělá s kovem a dává přednost ladnými liniím. Jeho Future Café je sice hodně agresivně postavený kafáč s minimem designotvorných prvků, ale i na tom málu, co tu je, jeho styl jasně poznáte.

Café racer z nízkého a dlouhého R 18? Vlastně proč ne, rozhodně k tomu má er-osmnáctka blíž než třeba k cestovnímu enduru. Stroj působí lehce, nic na něm skoro není, ale v tomto odhaleném provedení s úplně odkrytým zadním kolem ještě více vynikne jeho délka. Může za to především totální změna jízdní pozice, u sériového modelu sedíte nad bočními kastlíky mezi motorem a zadním kolem a dlouhá řídítka se natahují k vám, zatímco Future Café má clip-on řídítka na vidlici a sezení nad sáním a převodovkou, takže stupačky mohly klidně zůstat, kde byly, a bude z toho sportovní pozice. Tedy možná až moc, ale to u showbiků není relevantní poznámka. Tady jde o design, který charakterizuje ručně dělaná nádrž i podsedlovka z hliníku, který kombinuje lakovaný a leštěný povrch, a zajímavě řešené výfukové potrubí, které je vyvedené nad válce a jde vodorovně mezi motorem a nádrží s podsedlovkou. Nebavme se o funkčnosti, bavme se o stylu… Aby podpořil sportovního ducha stroje, přivařil Jay na výfuková kolena ještě aerodynamická křidélka jako u superbiků.

Augment Motorworks a R 18 Tattoed Chopper

Torontští Augment Motorworks, které vede Nick Acosta, se orientují hlavně na klasiku, tedy motorky z takových těch 60. a 70. let (designově nebo i původem) se vzduchem chlazenými agregáty, které však často šperkují o funkční vychytávky moderního charakteru. Spíše decentnější stroje, ale o to hezčí. A jejich R 18 je posazený právě do těch sedmdesátek, přičemž tohle je snad nejryzejší chopper, kterého jsme z er-osmnáctky kdy viděli.

Tahle motorka je jemná prácička od začátku do konce. Do očí vás samozřejmě jako první praští náročný, ale elegantní lakování s tetovacími motivy, které stroji dalo jméno. Roztomile vypadají hlavně boxerky s nápisem R 18 na bočních kastlících, taky Nick er-osmnáctce prý přezdívá El Boxeador.

Co z Acostovy motorky dělá opravdový chopper, je samozřejmě přední odhalené paprskové kolo, zadní opěrka, tzv. sissy bar (jako by se snad o ni někdo dokázal opřít...), a vyšší ape-hanger řídítka. Krásným detailem je dvojdílné kožené sedlo na hliníkové základně nebo dvojice maličkých předních světel na barokním odlitku. Chopperu nesmí chybět ani výrazné výfukové potrubí!

Konquer Motorcycles a R 18 Diamond Custom

Do třetice partička Konquer Motorcycles pod vedením Roba Thiessena, která jede takovou tu lajnu klasických přestaveb amerických motocyklů H-D a Indian. Výrazný design, velké motory, poměrně extrémní záležitosti. Tady z er-osmnáctky udělali dragster, jenž je však paradoxně z celé trojice přestaveb nejvíce umírněný.

Základním motivem této stavby je diamant. Skoro podezřívám Roba, že ho to napadlo, když viděl originál blinkry BMW. Každopádně teď je kosočtverec všude možně včetně zakázkového sedla a destičky za předním protaženým světlem. Decentní dojem podporuje bronzové lakování s linkami.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Která přestavba se vám líbí nejvíce?

  1. Hlasováno: 16x
  2. Hlasováno: 8x
  3. Hlasováno: 47x

Hlasování

Dotazník se zobrazí pouze přihlášeným uživatelům. Nejste bohužel přihlášení, tuto akci můžete provést v pravém horním rohu nebo se nově registrovat.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



motoguzzi_kveten
Objednat reklamu
TOPlist