yamaha_demo_tour




TreMoto Z1000 Trike

Co je lepší na závody do vrchu se spoustou zatáček? Tříkolka nebo motorka? Eddie Smith je toho názoru, že tříkolka. A není to žádná dětská hračka, ale pořádné dělo!

Prototyp tříkolky TreMoto Trike, který byl založen na Ducati Monster 620, má po dvou letech za sebou přes 4 tisíce kilometrů a zdá se, že všechno funguje stále stejně dobře. Proto se společnost TreMoto rozhodla přestavět na tříkolku další motorku – tentokrát Kawasaki Z1000 s řadovým čtyřválcem o výkonu 138 koní v 9 600 ot/min.
Tříkolka nemusí být nutně hračka pro děti a oproti klasické dvoukolé mašině nabízí třeba lepší stabilitu mimo silnici a v zatáčkách. TreMoto zachovává vlastnosti motorky v tom smyslu, že ji můžete v zatáčce naklonit až o 45 stupňů (například Can Am Spyder je stále vzpřímený). Podobný koncept ovládání jsme mohli vidět u skútrových tříkolek od Piaggia nebo od Gilery.
Eddie Smith z TreMota řekl: „Je to opravdu zábava řídit takovou věc. Zvlášť se to hodí do vlásenek a pomalých zatáček. Když je v zatáčce písek nebo štěrk, tak dvoukoláři jdou ven, kdežto TreMoto si toho ani nevšimne! Navíc je to opravdu všestranný stroj.“
S provozní hmotností okolo 210 kilogramů se dokonce dostává pod hodnotu Z1000 (218 kilo), což už opravdu stojí za zmínku! A co víc – závodní verze by měla být ještě lehčí. Uvidíme, jak si nová tříkolka povede v závodě Pikes Peak Hillclimb!

Video

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (16x):
Motokatalog.cz



TOPlist