yamaha_zari




To nejlepší z Bohemian Custom Motorcycles

Už historicky je nedílnou součástí Motocyklu taky expozice přestaveb Bohemian Custom Motorcycles. Letos zabírá jeden a půl haly a je tu velká spousta motorek, které opravdu stojí za to. Víme, že celá řada návštěvníků má tendenci vzít přestavby tak trochu „hopem“, ale byla by velká škoda se alespoň u některý na chvíli nezastavit. Tady je náš výběr.

Kapitoly článku

Tendence opomíjet přestavby na výstavách pochází většinou z minulosti, kdy byl přidružený Bohemian Custom poněkud monotematicky „čoproidní“. Jenže tyhle ledy se hnuly. Dneska se na Bohemian Custom představuje hned několik rozmanitých kategorií a v nich velká spousta rozmanitých motorek. Svou třídu si tedy vybere skoro každý a na jednotlivých „ostrovech“ se v halách nachází třeba přestavby endur a scramblerů nebo moderně pojaté café racery s úžasně čistými linkami. Já jsem pro vás vybral několik konkrétních staveb, které určitě stojí za pozornost.

J.A.P. V8 od Pavla Malaníka

Tuhle motorku jsme vám představili už v samostatné reportáži minulý měsíc a máme radost, že to dopadlo a skutečně si ji můžou všichni na BCM prohlédnout. Musíte dojít až na konec expozice, ale opravdu to za to stojí. Kompletně ručně vyrobený motocykl včetně osmiválcového leteckého motoru o objemu 4,4 litru, z toho vám prostě spadne brada.

Bistella 500 od Marka Foltise

Také tuhle motorku už z našich stránek znáte, v podvozku Péráku zamontovaný dvouhvězdicový desetiválcový půllitrový dvoudobý motor s přeplňováním pěti Rootsovými dmychadly, to je další důkaz toho, že v technice snad neexistují žádná omezení. Přestože Bistella už Markovi nepatří, její nový majitel mu ji nadále pro výstavní účely velkoryse zapůjčuje, takže si konečně může zasoutěžit i na české výstavě.

Café racer XJR od Trueborne

Je to samozřejmě čistě subjektivní a do značné míry dané současnou módou světa přestaveb, ale k minimalistické Yamaze XJR z dílny Truborne mě to prostě táhlo. Ta souhra minimalistického designu s mohutnou čtyřválcovou strojovnou má prostě něco do sebe.

R-NineT jako pocta klasikům Dakaru

Ano, BMW už svoje R NineT inspirované endury z osmdesátek dělá, ale stavba od FSB Motor Works Brno jde ještě o kus dál. Svým designem, postaveným kolem moderní klasiky se vzduchem chlazeným boxerem, vzdává hold belgickému závodníkovi Gastonu Rahierovi.

Kosmický Cubus

Slovenskou scénu zastupuje dílo Slava Danka z Free Spirit Motorcycles – úžasné geometrické cvičení s názvem Cubus byste si klidně vystavili do obýváku. Je to jedna z těch motorek, na kterou se nejde vynadívat a vůbec nijak jí neubírá, že je postavená kolem jednoválcové dvěstěpadesátky ze Suzuki.

Eczentric od Tomáše Pitlíka

Tomášovy motorky jsou vždycky silně excentrické a tahle to má už ve svém názvu. Jestli jste si mysleli, že jeho předchozí kreace Tnorf je úlet, tak co teprve řeknete na tohle? Zůstala pohonná jednotka, tedy tříkvaltová ČZ 175 z roku 1938, i pohon předního kola, ale jinak... No musíte si chvíli lámat hlavu, abyste pochopili, jak to tady funguje ;-)

H-D Road King Temný Rytíř s úžasnými detaily

Minimalismus jde naprosto stranou v případě Harleye, který na výstavu přivezl David Pečiva z Goaart Custom. Road King dostal ručně vyrobené hliníkové díly, detailní gravírování a airbrush, za kterými stojí ohromné množství práce.

Čistě zakomponované retro Limey 43

FLH se sajdkárou od Antique Garage se na první pohled tváří jako perfektně zrenovovaný veterán. Právě v tom tkví jeho kouzlo. Přestavba, zahrnující velké množství dřeva, je provedená tak citlivě, že nijak nenarušuje charakter klasiky.

BMW K 1100 v uhlazeném designu

Cestovní BMW K1100 z raných devadesátek není za běžných okolností žádný velký krasavec. Přestavba, za kterou stojí Ludvík Klinke, však udělala z ohromného oplastovaného cesťáku elegantní café racer s krásným robustním motorem.

Harley od Kubajz Garage

„Chtěl jsem něco, co bude hrozivě fungovat. Možná je to první Harley, co brzdí.“ říká Jakub Sluka z Kubajz Garage, který udělal z amerického cruiseru nasupeně vypadajícího sportovního naháče. Přestaveb Harleyů je tady spousta, ale tahle je opravdu jediná svého druhu.

Dlouhá vidle Longster od Michala Cetkovského

Na začátku jsem říkal, že Bohemian Custom už není zdaleka tolik „čoproidní“, jednoho naprosto klasického choppera si ale přece jenom dáme. A sice Longster ve švédském stylu s nekonečně dlouhou přední vidlicí, který si ve svojí domácí dílně postavil Michal Cetkovský.

Tohle je každopádně jenom můj výběr a na Bohemian Custom je toho daleko, daleko víc. Určitě si proto prohlédněte kompletní galerii na další straně.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist