yamaha_demo_tour




The Musket – postaven od základů

Svým způsobem mě asi trochu mrzí, že náš redakční systém nezahrnuje rubriku „stavby“. Důvod je ten, že nazývat následující kousek přestavbou, rovná se sprostému rouhání. Pro postavení tohoto uměleckého díla bylo totiž nakoupeno přesně pět dílů. Dvě kola, dvě retro automobilové pneumatiky a jedno světlo.

A můžete sice namítat, že si Maxwell Hazan známý z Hazan Motorworks třeba řetěz sám určitě nevyrobil, nicméně na motocyklu je tolik ruční práce, jako na málokterém jiném. Maxwellovou superschopností je totiž živá představa motocyklového designu v té nejčistší a nejživější formě. Právě proto vznikl naprostý unikát, jehož název zní The Musket.Že nemůžete přijít na to, z čeho pochází vidlicový dvouválec, který je srdcem minimalistického rámu? To asi proto, že se jedná o produkt, který navrhl a ručně vyrábí Američan Aniket Vardhan. Tento agregát vznikl tím, že se daly dohromady dva půllitrové jednoválce, vypůjčené z Royalu Enfield. Trochou strojařské magie se spojily jejich spodky a výsledkem je dvouválcový litr, krmený dvojicí karburátorů, jehož název je právě The Musket. Tento motor uchvátil Hazana natolik, že se rozhodl postavit jednomu ze svých zákazníků stroj, vybavený právě Musketem.Trubkový rám byl tedy postaven přímo okolo motoru a byla přidána přední odpružená vidlice. Zadek jede pěkně na tvrdo, ale zase je tu blatník, který v přední části nenajdete. Trubky rámu se zdají být tenké, a taky že opravdu jsou, nicméně liší se síla jejich stěn, která byla pečlivě volená přesně podle toho, jak velké zatížení dotyčná část nese.

Primární vizí celého motocyklu byla samozřejmě naprostá čistota vzhledu. Nízko umístěná řídítka jsou stejně jednoduchá a holá, jako celý rám. Pravá rukojeť je klasicky plynová, ovšem lanko je vedeno skrz trubky, aby nikde nic nekoukalo. Spojka se ovládá nožní pákou umístěnou před pravou stupačkou, řazení je potom ruční. Velmi neobvyklá je také brzda, integrovaná přímo do výstupu převodovky. To zase kvůli tomu, aby mohla kola zůstat čistá a nikde se nemuselo nic táhnout.Hledáte-li na fotografiích baterii, tak ta je zcela malinkatá, a umístěná do ručně dělané nádrže z hliníku. Zbytek elektroinstalace se potom nachází přímo pod motorem. Jediný lakovaný díl motocyklu je odpružené sedlo, které je ručně vyrobené z jednoho kusu ořechového dřeva. Plynulý tvar byl následně pokryt patnácti vrstvami laku a vyleštěn.

Už z prvního pohledu je asi vcelku jasné, že se na stroji nikdo nechystá příliš jezdit. Jedná se o dokonalou souhru designu, která spíše než na silnici, patří na podstavec do obýváku. Kdyby se ale někdo přece rozhodl, že se projede, je pro něj díky motoru přichystán zajímavý zážitek. Motor The Musket podává slušný výkon zhruba 55 koní, který je díky nízké kompresi a vysokému zdvihu servírován již v hodně nízkých otáčkách. Motorka tedy má poměrně vysoký točivý moment a umí slušně zatahat za ruce. Na žádné rychlé ježdění to ale stejně nebude.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (19x):
Motokatalog.cz



TOPlist