yamaha_demo_tour




Tamburini T12 Massimo: Pocta motocyklové legendě

Je tomu dva roky, co náš svět opustil Massimo Tamburini. Legendární motocyklový designér byl jedním ze zakladatelů značky Bimota a stál za návrhem strojů, jejichž hodnota dnes letí k výšinám. Namátkou lze zmínit například Ducati 916 nebo 906 Paso, MV Agusta F4, Brutale a další.

Už jeho dílo za života je jednoznačným příslibem, že se Tamburiniho odkaz ponese i do budoucna. Jenže jak vidno, sám mistr pro nás měl uschován ještě jeden originální návrh. Tamburiniho rodina a jeho partneři tak přichází s unikátním strojem, nesoucím v názvu celé jméno legendární osoby motocyklové historie.Tamburini T12 Massimo je po všech stránkách vycizelovaný okruhový speciál, který jde přesně podle Tamburiniho filozofie. Základ zde tvoří řadový čtyřválec vypůjčený z BMW S1000RR, ovšem zasazený v příhradovém rámu z ocelové slitiny. Zadní držáky motoru a krk řízení jsou z lehkého hořčíku, stejně jako speciální kola. Nádrž, podsedlovou část i veškeré další díly kapotáže tvoří pro změnu karbon.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Výfuk vytvořili na zakázku odborníci z Arrow a krátký systém vydechuje přímo pod motorem do boku, stejně jako je tomu například u Ducati 1299 Panigale. I zbytek komponent sestává z dost možná nejlepších dostupných dílů na trhu. Kompletně nastavitelné tlumiče dodal Öhlins, brzdy jsou od Bremba a veškerá elektronika na motorce je zastoupena výrobky od MoTeCu.Již zmiňovaný motor byl vyladěn na vyšší výkon a to sice na krásných 230 koní. Toto stádo má navíc na starosti výrazně lehčí motorku, než je BMW S1000RR. Zatímco německý stroj váží 175 kilogramů suché hmotnosti, Tamburiniho speciál zhubl na 150 kilogramů. Svůj podíl na tom ale má i odstranění blinkrů, zrcátek a dalších drobností, náležících k homologaci.Tím se dostáváme k tomu, že Tamburini T12 Massimo vlastně homologovaná není. Jedná se o stroj na okruhy, ovšem jak již asi tušíte, ani tady s ním nikdo moc jezdit nebude. Místo toho bude „poslední Tamburiniho motorka“ vystavena v některém z italských muzeí, věnovaných motocyklům.

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (17x):
Motokatalog.cz



TOPlist