Nejdražší motorka na světě
Text: Roman Daněk | Foto: autoblog | Zveřejněno: 2.8.2013 | Zobrazeno: 37 077x
Turecký milionář a motocyklový nadšenec, Tarhan Telli, postavil chopper ze zlata. Ale aby to nebylo moc vidět, tak většinu plochy zakryl starými kovy s patinou. Logické, ne? Pan Telli asi neví, co s penězi.
O realizaci a stavbu motorky se postarala firma TT Custom Choppers, kterou nevlastní nikdo jiný, než právě Tarhan Telli. Jeho společnost má za sebou už několik opravdu krásných chopperů, které jsou ale určeny velmi bohaté klientele.
Označení Medusa je pro tuto mašinu velmi výstižným označením. Podle antické mytologie byla Medusa velmi krásná žena, která ale svedla boha Poseidona a bohyně Athéna ji za trest proměnila v monstrum s hady místo vlasů a s pohledem, při kterém smrtelník zkamení. Podobně je to i touto Medusou. Oslnivý lesk zlata je zakryt tak, že vypadá ošklivě, staře a zašle. Motiv hadů zde také nejdeme a nádrž zdobí hlava bájné Medusy.
V rámu, který je pochopitelně celý ze zlata, je usazen vidlicový dvouválec o objemu 1801 ccm s výkonem 125 koní, který na zadní kolo přenáší šestistupňová převodovka. Obyčejný motor je obklopen několika desítkami kilogramů zlata. Při pomyšlení, že kilo zlata stojí asi jeden milion korun, se nám dělá mdlo.
To, co se nám může zdát jako vyhození peněz, je pro Tarhana Telliho srdeční záležitostí. Budiž. Však také oslovil zástupce Guinessovi knihy rekordů s žádostí o zápis jako nejdražšího motocyklu na světě. Jeho celková hodnota je neznámá, ale experti odhadují, že jen rám stojí před milion dolarů. A přitom to celé vypadá jak stará herka po dědovi, která se válela opřená o stodolu na větru a dešti…
Video
Označení Medusa je pro tuto mašinu velmi výstižným označením. Podle antické mytologie byla Medusa velmi krásná žena, která ale svedla boha Poseidona a bohyně Athéna ji za trest proměnila v monstrum s hady místo vlasů a s pohledem, při kterém smrtelník zkamení. Podobně je to i touto Medusou. Oslnivý lesk zlata je zakryt tak, že vypadá ošklivě, staře a zašle. Motiv hadů zde také nejdeme a nádrž zdobí hlava bájné Medusy.
V rámu, který je pochopitelně celý ze zlata, je usazen vidlicový dvouválec o objemu 1801 ccm s výkonem 125 koní, který na zadní kolo přenáší šestistupňová převodovka. Obyčejný motor je obklopen několika desítkami kilogramů zlata. Při pomyšlení, že kilo zlata stojí asi jeden milion korun, se nám dělá mdlo.
To, co se nám může zdát jako vyhození peněz, je pro Tarhana Telliho srdeční záležitostí. Budiž. Však také oslovil zástupce Guinessovi knihy rekordů s žádostí o zápis jako nejdražšího motocyklu na světě. Jeho celková hodnota je neznámá, ale experti odhadují, že jen rám stojí před milion dolarů. A přitom to celé vypadá jak stará herka po dědovi, která se válela opřená o stodolu na větru a dešti…
Video
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz