globalmoto_duben_nolan




Moto Guzzi Metallica

Patříte-li mezi ortodoxní vyznavače legendární kalifornské kapely a právě jste se začali těšit, jak při další návštěvě fan-shopu zakoupíte motorku v limitované edici, musíme vás zklamat. Jde spíš o shodu jmen, protože tahle naleštěná Moto Guzzi 850 T3 sice má s těžkým kovem hodně společného, ale muziku tady fakt nejde.

Kdo se trochu zajímá o přestavby, asi mu jméno Filippo Barbacane nebude úplně cizí. Tenhle chlápek patří mezi přední italské customéry a specializuje se hlavně na značku Moto Guzzi.  Díla pocházející z jeho dílny zvané Officine RossoPuro se vyznačují nápaditým a elegantním designem (země původu se holt nezapře) i obdivuhodnou kvalitou zpracování. Svůj nejnovější výtvor, kterým je nablýskaná Moto Guzzi  850 T3, Fillipo pojmenoval "Metallica".
Model T3 je poměrně častým terčem úpravců, protože má jako jedna z prvních Guzzin páteřový rám, který v roce 1976 vymyslel Lino Tonti. Motor je fanoušky značky oblíbený pro svou spolehlivost a podmanivý charakter, a rozhodně se nejedná o motorku na jednu sezónu. Když na nějakou narazíte v inzerátu, bude i s desítkami tisíc kilometrů tachometru ve skvělé kondici.

Při stavbě Moto Guzzi  Metallica se Fillipo Barbacane dostal až na samotný základ motorky. “Chtěl jsem udělat lehkou motorku v retro stylu, ale zároveň použít moderní technická řešení,” popisuje filosofii přestavby její autor.

Na povrchu motorky byste našli jenom minimum lakovaných ploch - většina plechů zůstala odkrytých jako krásná vzpomínka dobu, kdy se z plastu ještě vyráběly maximálně lavóry. Nádrž a blatníky jsou dokonce ručně vyklepávané. Sedlo nejen tvarově ladí s okolními křivkami, ale vypadá také dost pohodlně i na delší výlety, což byla tradičně silná stránka modelu 850 T3.
Elektroinstalace je po kompletní výměně a většina drátů se chovala pod nádrž. V malých kožených brašničkách pověšených po stranách pod sedlem, je schované nářadí včetně sady klíčů, potřebných pro demontáž nádrže. Změnilo se uchycení motoru a brzdové třmeny. Osmnáctipalcové ráfky s drátěným výpletem dodala firma Borrani.
Přední vidlice Marzocchi mají nové vnitřky včetně progresivních pružin. Řidítka od značky Rizoma jsou osazena jednoduchými moderními ovladači. Výfukové svody, které se jako had vinou  vyrobila firma Mass Moto podle návrhu Fillipa Barbecana.
Moto Guzzi ‘Metallica’ se už pár dnů prohání ulicemi Monte Carla, kde bydlí její nový majitel - pochopitelně ortodoxní Guzzista. Jestli se vám poslední dílo z dílny Fillipo Barbecana, prohlédněte si na stránkách Officine RossoPuro jeho další výtvory.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (16x):
Motokatalog.cz



TOPlist