globalmoto_unor




Moderní ve starém, to je Kawasaki KLX 250

Británie, Německo, Francie, Itálie, Španělsko, USA. To jsou země, odkud většinou představujeme přestavěné motorky. Pěkné kousky se najdou ale i v jiných zemích a dokonce v úplně jiných zeměpisných šířkách. Například v Indonésii. To je případ dual sportu od Kawasaki, představeného v roce 2009. Univerzální lehké endurko dostalo nejen retro vzhled, ale i pořádné offroadové komponenty a dokazuje, že stylovka může i zatraceně dobře fungovat.

Dílo pochází od chlapíků z dílny Knuckle WhackJob se sídlem v indonéské Jakartě. Základ v podobě KLX 250 jsme samozřejmě měli v testu, takže určitě víte, že to není žádný hard core teréňák. Takže vlastně ideální základ pro stylovou motorku na každý den. Jenže to si v Jakartě tak úplně neřekli a vzali to pěkně od podlahy. Na ponku zůstal v podstatě jenom motor, základní rám kolem něj a kola.

Do samotného motoru se nehrabalo, dostal jen drobnou kosmetickou péči a výfuk s koncovkou FMF Power Core 4. Úpravy na podvozku vzešly z přání majitele stroje, který na něm chtěl mít kyvku s tlumičem z Yamahy YZ 250. Ta je nejen pěkná na oko, ale hlavně funkční. Otir, šéf dílny, ho navíc přesvědčil, že když už, tak už, takže se po úspěšném nainstalování kyvky nastěhovala na motorku i přední vidlice z YZka. V dílně ji navíc doplnili horními brýlemi a klemy řídítek Pro Circuit. Na závěr ještě přidat plastový chránič kluzáků, neoprenovou „fusekli“ Acerbis, a podvozek byl hotový.

Mohlo se tedy pracovat na karosérii. Protože motorka má být hlavně funkční, nenajdete na ní krátký přední blatník, často typický pro přestavby, ale normální krosový. Nad ním je dvojité světlo uložené v ručně dělané ochranné kleci. To je také jedna z částí, která motorce dává potřebný retro vzhled, nicméně bez správné nádrže a tím co je za ní, by to stále nebylo ono. Nádrž sice vypadá jako z nějakého starého endura, je ale ručně vyrobená speciálně pro tuhle motorku.

Šikovnost kluků dokládají i kryty chladiče a číselné tabulky. Proč? Podívejte se na tabulku na straně výfuku. Je kolem něj pěkně vytvarovaná a funguje zároveň jako kryt před spálením. Nad tabulkami trůní ručně šité sedlo, které by nemohlo být na svém místě nebýt jiného podsedlového rámu. Mimochodem, sedlo je dostatečně dlouhé pro potřebný pohyb jezdce v sedle. Zadní blatník už asi tak funkční, jako přední nebude, ale spolu se světlem dotváří celkový obraz endura ze sedmdesátých let. Třešničkou na dortu je pak jednoduchá grafika na nádrži s typickým Kawasaki „Káčkem“.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 13 Kč od 13 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
callowsick přispěl 1 Kč
Bůček přispěl 1 Kč
Bubak-z-Nemecka přispěl 1 Kč
Qeta přispěl 1 Kč
Roubi_R1 přispěl 1 Kč
peta.hvezda přispěl 1 Kč
krpetrk přispěl 1 Kč
MÁRTYpičo přispěl 1 Kč
Richardsimek přispěl 1 Kč
angrest. přispěl 1 Kč
Pepan13 přispěl 1 Kč
mada204 přispěl 1 Kč
RONON_DEX přispěl 1 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist