globalmoto_duben_nolan




Marcus Walz uctil Ayrtona Sennu svojí novou stavbou

Představovat Ayrtona Sennu je asi jako házet hrách na zeď. Jeho postava je nejen ve světě Formule 1 legendární, málokdo však ví, že Ayrton, stejně jako mnoho dalších jezdců z branže, velmi tíhnul k motorkám.

Letos tomu bude dvacet let, co slavný jezdec zahynul při nehodě přímo na trati, a proto se mnoho lidí vynasnaží přinést něco, čím by uctili jednoho z nejvlivnějších pilotů vůbec. Jedním z těch, kteří se přidají k projevům úcty a respektu, je i německý stavitel a upravovatel motorek Marcus Walz. Ten stvořil velmi omezenou, třídílnou sérii, jejímž základem je Moto Guzzi Le Mans Mark 1 ze sedmdesátých let. Všechny tři motocykly jsou kompletně zrenovovány a hlavně výrazně přestaveny.
Vskutku minimalistický design halí žlutá barva, doplněná modrými a zelenými pruhy. Přesně to jsou totiž barvy brazilské vlajky a také motiv, který se stal známý skrze designy Ayrtonových přileb. Z původního motocyklu toho vlastně moc nezbylo. Motory jsou sice originály, ale původních 850 kubických centimetrů bylo převrtáno na 1040, což znamená výkon solidních 90 koní.
K velmi nízké provozní hmotnosti, která činí 175 kilogramů, dopomohla stroji také speciální plechařina, vyrobená z hliníku o síle 1,5 milimetru. Archaický podvozek se sice na první pohled nezměnil, avšak nenechte se zmýlit. Na předku pracují nové trubky vidlic, spolu s novými vnitřními díly a progresivními pružinami. Na zadku se ocitly nastavitelné tlumiče YSS Z-Series. Elegantním doplňkem jsou originální osmnáctipalcová kola od Moto Guzzi, doplněná brzdami od Bremba.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):
Motokatalog.cz



TOPlist