ktm_duben




Last Bullet – vítězná přestavba soutěže Royal Enfield Kick Start Battle

Určitě jste na našich stránkách zaznamenali zmínku o soutěži přestaveb, kterou vyhlásil český dovozce indických motocyklů s britskými kořeny. Výzva spočívala v přestavbě jednoválcové pětistovky, která navíc díky příchodu Euro 5 respektive indické normě BS6 končí. Celá tahle akce nedala spát Davidu Zimovi, který se pod hlavičkou své dílny ROD do soutěže přihlásil a se svým Bulletem ji vyhrál. Konkurence sice nekladla velký odpor, ale kvality jeho stroje potvrdilo také třetí místo v kategorii scramblerů na premiérovém ročníku Czech Custom Grand Prix. Tak se pojďme slovy autora na jeho vítězný stroj podívat.

Kapitoly článku

Asi už jste slyšeli o zajímavém projektu Royal KickStart Battle #1, který vyhlásil český dovozce legendární značky Royal Enfield. Nějak koncem léta roku 2019 mi volal Karkys z Klasick Wheels, že se něco chystá, jestli bychom do nějaký podobný akce šli. Tou dobou jsem byl zavalen prací na motorkách a zároveň na nové dílně, kterou jsme zrovna koupili a celou ji rekonstruujeme, takže ani nebyly peníze na to koupit a za svoje náklady upravit motorku do soutěže. Jenže mi to furt vrtalo hlavou a nenechalo v klidu spát. Když jsme pak začátkem října vyrazili do Klasick Wheels na Royal KickStart Battle warm up party, abychom se dozvěděli víc info, bylo už vlastně rozhodnuto. Ta myšlenka, že se proti sobě postaví dílny z celé české republiky s motocyklem upraveným ze stejného základu, tak jak to chodí v podobných projektech napříč celým světem, mně přišla naprosto dokonalá. A protože jsem člověk, který má rád výzvy, tak k hypotéce na dům a půjčce na dílnu připisuji další půjčku na motorku, na kterou nemám žádného zákazníka a kterou vlastně ani sám nějak zvlášť nechci. Po pár dnech objednáváme motorku, kterou přebíráme koncem října na pražské All Ride Show s tím, že se musíme hned pustit do přestavby, neboť představení a vyhlášení vítězné motorky má proběhnout začátkem března na brněnském výstavišti v rámci Motosalonu 2020. Ale díky množství rozdělané práce na dílně jsme na motorce začali pracovat až po novém roce. Do představení zbývaly necelé 2 měsíce, a tak jsme se naplno pustili do práce.

Petrolejový Bullet 500 se proměnil k nepoznání a přinesl zasloužené trofeje

Na začátku jsem přemýšlel, jakým směrem se vydat, jak moc motorku upravit a podobně. Pár vizí jsem v hlavě nosil už od samého začátku, s tou ale nekorespondoval originální rám Bulletu. Jenže, ono rozřezat starou, bouranou a nepojízdnou motorku je trochu něco jiného než říznout do nové motorky s pár kilometry na tachometru. Takže jsem pár dní chodil kolem a nemohl se rozhodnout. Brácha to ale už nemohl vydržet, a tak jednoho dne, když jsem se zrovna nedíval, rozřezal motorku vejpůl.

Nešikovný maso musí pryč, to platí i u motorek

Následovala výroba celé zadní části, kde se počítalo s novými nastavitelnými tlumiči YSS v délce 390 mm. Museli jsme vyrobit nový držák motoru a nově umístit i stupačky Tarozzi s přepákováním. Hodně jsme laborovali s přední vidlicí a kolem. Původně jsem chtěl použít přední vidlici a 21" kolo z XL500, které se mi válely na dílně. Objednal jsem pro ně i kompletní brýle z nějaké jiné Hondy, celé to ale přinášelo více komplikací a díky času, který nás tlačil, jsme se nakonec rozhodli použít originální vidlici včetně kol, na která se pouze nazuly hrubší pneu Michelin Sirac. Samozřejmě se to neobešlo bez kompletní úpravy přední masky, ořezání celého odlitku na světlo, navaření krytů vidlic (ve kterých jsou decentně umístěny přední blinkry Kellermann ATTO), přemístění vysokých motokrosových řidítek Tommaselli na nové můstky a nového držáku předního decentního světlometu se štítkem na číslo, který samozřejmě nesměl chybět. Umístění originálního tachometru zůstalo zachováno.

Kapitola sama o sobě byla nádrž. Prvně jsem měl v plánu celou nádrž vyrobit od základu, pak jsem sháněl originální nádrž ze staré Husqvarny, ale nakonec to skončilo u nádrže z Hondy CG125. Problém ovšem nastal při roubování palivového čerpadla, takže jsme chvíli uvažovali nad odstraněním celého palivového systému se vstřikováním a naroubováním karburátoru místo něj, ale nakonec se zadařilo, takže vstřihování zůstalo. Další problém byl v uchycení nádrže. Nakonec se musel celý předek nádrže uříznout a upravit. Frézované a následně leštěné duralové víčko vyrobené podle starého víčka z Jawy už je jen pomyslnou třešničkou na červeně lakované nádrži s bočními broušenými panely.

Další částí, která se vyráběla, jsou oba blatníky. Přední je ořezaný kousek, který se našel na dílně, ale s jeho uchycením jsme se trápili. Vymýšleli jsme zajímavé uchycení, které bylo nakonec tak složité, že když už bylo hotové, tak se celé sundalo a hodilo do šrotu. Místo něj jsme vyrobili jednoduchý držák z nerezového plechu, který je vyleštěn. Zadní blatník jsme svařili ze dvou, pod leštěným hliníkovým krytem najdete zapuštěné zadní světlo a vedle něj malé blinkry Kellermann ATTO.

Drobný kryt zadního světla se povedl Davidovi podle jeho představ až napotřetí, což znamenalo celý den práce

Původní kastlík, který je ovšem přemístěn, ukrývá malou lithiovou baterii a jednotku Motogadget mo.unit blue s funkcí bluetooth. Stačí si motorku spárovat s vaším telefonem a prakticky nepotřebujete klíčky - motorka se zapne po vašem příchodu. Ale pro jistotu je pod nádrží schovaná ještě původní spínací skříňka. Celá elektroinstalace je předělaná a zjednodušená, přesně tak jak to máme rádi. Veškeré spotřebiče se ovládají decentními mikro tlačítky na řídítkách, které jsou také vlastní výroby.

Sedlo je prací našeho dvorního čalouníka, který odvedl skvělou práci. Zdobí ho pouze vyšívaný nápis na zadní části. Výfuk je kompletně vyrobený z nerezové trubky a kolen, a na to, že neobsahuje žádný tlumič, z něj jde příjemný zvukový projev. S motorem pak nebylo potřeba nic dělat, dostal pouze K&N filtr místo sání a malý K&N filtr na oddech motoru. Zato brzdový systém doznal pár změn, protože původní brzdy jsou opravdu hodně slabé. V první řadě jsme vyhodili celé ABS, poté se u Tondy Zely (Motokotouče.cz) na zakázku vyráběl větší přední brzdový kotouč a ty doplnila účinnější brzdová pumpa.

A proč že jsme do toho vlastně šli? Jak jsem psal, ta myšlenka mně přišla naprosto famózní. Chtěl jsem podpořit dovozce těchto legendárních motocyklů a zároveň rozhýbat trochu stojaté vody v našem českém rybníčku s názvem custom. Nestát pořád jen vzadu, hrabat si pořád jen na svým písečku, nadávat na všechno, na všechny, jak to stojí za ho.... a podobně, ale taky pro to něco udělat. Škoda jen, že nám to ostatní dílny nechaly téměř zadarmo, těšili jsme se na pravý battle. Ale můžu veřejně přislíbit, že se zúčastníme i druhého ročníku, kde se snad najde nějaký pořádný vyzyvatel a proběhne ten správný souboj v tom pravém smyslu.

To úplně láká skočit do sedla a projet se po okolí!

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist