yamaha_demo_tour




Ladná Honda CX500 od Auto Fabrica

Model CX500 přitahuje pozornost stavitelů z rozličných důvodů. Honda pro tento motocykl zvolila na konci sedmdesátých let velmi netradiční koncepci s napříč uloženým vidlicovým dvouválcem, která u japonského výrobce nemá obdoby. Pouhých pět let vyráběná motorka je tak zajímavým klenotem, ze kterého vzniká spousta zajímavých kreací.

Jednou z posledních je i výtvor dílny Auto Fabrica, situované ve Velké Británii. Hned z úvodu si stavitelé dali za úkol vytvořit z CX500 café racer i bez toho, aby řezali a měnili profil standardního rámu. Ten byl tedy ponechán v sériové formě, pouze očištěn od přebytečných prvků.

Na vrchol rámu potom přibyl jediný plechový díl. Ručně zhotovená hliníková nádrž má štíhlý, protáhlý profil, který zasahuje až pod krátké sedlo pro jednoho. Celá tato podstatná část se dále nalakovala do černé barvy s velmi hlubokým leskem, dodávající na eleganci. Sedlo je čalouněno do černé vroubkované kůže s kovovými průchodkami a zamačkávací víčko nádrže zůstalo nerušivě ukryto v hladké linii.

Srdcem rámu je samozřejmě onen neotřelý dvouválcový půllitr, který CX500 tolik proslavil. Motor se samozřejmě dočkal náležité generální opravy, při které byly v hlavách válců vyleštěny kanály. V karburátorech se zabydlela jiná sada trysek a originální airbox byl zaměněn za pěnové filtry. Výfuky jsou zcela jednoduché, holé trubice, naohýbané z jednoho kusu nerezové oceli.

Přední vidlice byly posunuty v brýlích, čímž se celá motorka přiblížila o pár centimetrů k zemi. Také jsou zde osazeny jiné pružiny Maxton a vzadu se o tlumení starají tlumiče Hagon. Původní kola byla nahrazena vyplétanými. Zatímco vpředu je ráfek devatenáctipalcový, vzadu se nachází jen menší šestnáctka.

Veškerá elektroinstalace a výbava jsou tak minimalistické, jak jen mohou být. Ač to možná na první pohled nevypadá, na motorce se skutečně nachází zadní světlo. Malinká LED svítilna je umně ukryta pod pravým zadním tlumičem. Přepínače u řídítek jsou zabudovány přímo v trubkách a jediný přístrojový panel tvoří ukazatel rychlosti od Moto Gadget.

V současnosti se motorka ještě spolu s jedním starším kusem z dílen Auto Fabrica, nachází v Ženevě. Zde oba stroje stojí v galerii luxusního hodinářství MB&F, které je zde vystavuje coby oslavu mechanického umění.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (18x):
Motokatalog.cz



TOPlist