ktm_rijen




Kawasaki nás dráždí karbonovou ZX-25R

Je to sotva pár týdnů, co jsme o téhle čtvrtlitrové čtyřválcové střele zelené značky psali, a už tady jsou další informace. Tedy spíš jen obrázky – Kawasaki totiž pustila do světa fotografie ZX-25R v celokarbonovém kabátku a se závodními vychytávkami! Tohle je normální jednostopé maloobjemové porno…

Kapitoly článku

Na začátek pro jistotu zopakujeme, co o nově připravované Kawě ZX-25R víme. Ještě se nevyrábí, byla představena teprve na podzimní Tokyo Motor Show a půjde o model určený nejspíš jen pro Japonsko, možná ještě pro nějakou další bohatou asijskou zemi. U nás by byla neprodejná, tohle je totiž špičkové sportovní čtyřválcové náčiní s šikovnou elektronikou, která obsahuje i kontrolu trakce, motorové módy či rychlořazení, má radiální, zřejmě monoblokový čtyřpístek, USD vidli Showa SFF-BP, krásnou kyvku a rám je sice ocelový, ale nejspíše příhradový (není to vidět pod plasty). No a hlavně to je maličký čtyřválec, a ten logicky bude stát podstatně víc než jedno- nebo dvouválec, ať je jeho objem jakýkoli. Na velikosti pístu a délce ojnice moc neušetříte. Zkrátka my jsme zvyklí, že tyhle malé prskavky jsou u nás levné, jenže ony jsou levné, protože jsou levně udělané. ZX-25R je udělaná jako velká motorka, a proto nemůže být levná. Kdo si to v Evropě koupí za 10 000 eur? Nikdo. Oficiální cena ještě známa není, jelikož se „pětadvacítka“ ještě nevyrábí, ale podle nás to bude nějaká takováhle cenová hladina. Japonsko je jiné, tam mají jinou legislativu a velké motorky si tam může dovolit málokdo. A tak si to Japonci vynahrazují takto.

Zřejmě abychom v době koronavirové měli aspoň o čem snít a nad čím slintat, přišla nyní Kawasaki s touhle parádou. Sama značka říká, že to je jen designové cvičení, které má ilustrovat potenciál ZX-25R. Tohle se nebude prodávat a prý to nemá být ani prototyp závodního speciálu, s nímž chce Kawasaki závodit ve vlastním pohárovém seriálu 2021. To bude mimochodem asi pěkná řežba.

Co všechno o téhle motorce víme? Je to hlavně přehlídka japonských aftermarketových firem, z nichž prim hraje A-Tech. To je totiž ta firma, která na ZX-25R vyrobila veškeré karbony. A že jich tam je! Možná by bylo kratší udělat seznam věcí, které z karbonu nejsou… Ale dobře, tak schválně, kolik toho napočítáme: celá čelní kapotáž včetně držáku přístrojové desky. Podsedlovka. Kryty nádrže. Kryty rámu, vzadu přecházející do podsedlovky a vpředu do čelní kapotáže plus integrovaný kryt sekundárního kolečka. Kryt řetězu dohromady s lízátkem zadního kola. Kryt kyvky a nakonec přední blatníček. Na něco jsme zapomněli? Jo, ještě karbonový náfuk na přední brzdový třmen. A ploutvičku před rozetou. A třeba ještě něco…

 

Karbony jsou dominantní, ale nikoli jedinou úpravou. Tahle motorka by totiž z fleku mohla vyrazit na závodní dráhu, je na to maximálně připravená. Nastavitelné přepákování stupaček, „lámací“ šestipolohově nastavitelné páčky a kryt přední brzdové páky (překvapivě nikoli frézovaný, ale uhlíkový) dodala značka Sniper, krásný barevný výfuk je zase Beet. U nás v Evropě výrobci neznámí, ale jejich práce vypadá hodně pěkně.

 

A pak už je to taková klasika. Černý řetízek je pětsetdvacítka RK, pneumatiky dodal Dunlop, a sice okruhové Sportmaxy α-13 SP. Tady je trochu překvápko, protože aktuálně se tenhle model vyrábí akorát v rozměrech pro historiky, tedy na 18“ kola, zatímco tahle ZX-25R má nazuty pneumatiky 110/70ZR17 a 150/60ZR17, klasické to rozměry starých sportovních dvoudobých stopětadvacítek typu Cagiva Mito nebo Aprilia RS 125. Takže nějaký speciálně pro Kawasaki upečený prototyp. Řešilo se i odpružení, přední vidle je sériová ZX-25R, ale dostala trubky s tvrdším povrchem (lépe kloužou a hlavně lépe vypadají, hihi), a zadní centrální tlumič je Showa BFRC pocházející z modelu Ninja ZX-10R. Pokud by někdo měl odvahu tuhle karbonovou parádu vytáhnout na závodní dráhu, musela by to být neskutečná zábava!

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 21 Kč od 7 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist