yamaha_demo_tour




Kapesní závoďák Honda MRX

Jste fanoušky závodění a hledáte něco stylového na dojíždění do práce? Nebo byste rádi něco malého a zábavného na broušení sliderů na kombinéze? Máme pro vás řešení! Jde o spojení Hondy MSX 125 a firmy TYGA Performance, ze kterého vznikla Honda MRX.

Kapitoly článku

S malou stopětadvacítkou MSX slaví Honda celosvětový úspěch a dá se říct, že oblíbenost tohoto malého stroje může také za to, že jsme se v Evropě dočkali nové Hondy Monkey. Ať už je ale MSXo oblíbené jak chce, rozhodně byste v něm nehledali duši závoďáka. Jenže malé motorky mají velké srdce a o tom v TYGA Performance něco vědí. Už od roku 1998, kdy byla dvěma Brity tahle společnost v Thajsku založena, se věnují právě malým objemům do 400 kubíků, které jsou v Asii velmi oblíbené. Ještě před uvedením Groma, jak se na některých trzích MSX nazývá, je oslovila sama továrna Honda, aby udělali nějaké aftermarketové díly. Toho se samozřejmě zhostili na jedničku, ale zábavný potenciál motorky jim nedal spát. Když k tomu připočtete úspěch motorky na trhu a lásku majitelů MSX k úpravám, bylo rozhodnuto, že nabídnou něco radikálnějšího.

A tak vznikla kompletní přestavba s názvem MRX (MiniRacerXtreme). Protože v TYGA Performance pracují fanoušci závodních motorek, nemohlo vzniknout jenom tak nějaké pozlátko. Nesmířili by se s tím, kdyby přestavba jen vypadala, všechno to muselo také fungovat. Proto bylo nutné kompletně překopat ergonomii, aby byla sportovnější a zároveň aby vše odpovídalo velikosti stroje. Také bylo důležité, aby si to zákazníci mohli sami snadno namontovat, nemuseli nic řezat ani přivařovat a aby to nestálo nesmyslné peníze. Než toho dosáhli, uběhlo několik dlouhých měsíců nad papírem, modely a CADem.

Výsledek ale stojí za to. Na výběr jsou tři varianty v cenách od 1 197 dolarů za laminátový kit na první generaci až po 1 900 dolarů. Nejdražší kit v přepočtu za 43 368 korun nabízí na Groma druhé generace karbonovou karoserii, a tak nejen že přispějete k lepší aerodynamice a ovládání, ale také snížíte hmotnost. Součástí všech variant jsou veškeré potřebné držáky, ale také zrcátka, řídítka, horní brýle, elektrika, nebo třeba držák budíků. Zkrátka vše, co potřebujete ke kompletní přestavbě.

TYGA ale dělá i další díly, takže to kitem končit nemusí. MSXo může dostat jiný výfuk, závodní přepákování stupaček, CNC páčky, padáky, můžete řešit tlumiče, převody a tak dále a tak dále. Ve finále do toho zahučíte podobně, jako u každého jiného závoďáku. Rozdíl bude ale v nákladech na provoz a jak jsme se mohli v zimě přesvědčit u Lukáše Peška v sedle italských mini závoďáčků Ohvale, zážitků a zábavy může tohle ježdění nabídnout hromadu a navíc slouží jako dobrý trénink na sezónu.  

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 12 Kč od 4 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
caberg přispěl 3 Kč
kokonhead přispěl 3 Kč
PanPalino přispěl 3 Kč
Ondy88 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist